Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 maj 2021

Brynolf Bagare Hälla, Strålbehandling, Svante Thuresson och Janne Schaffer

Av Malin wiper - 31 maj 2021 17:30

  

Efter att jag varit till Trafikverket såB så åkte vi till Brynolf Bagare på Hälla. Vi var sugna på en fika innan vi åkte vidare och sen hem.


 

Jag valde deras jättegod leverpastejsmörgås. Jättepassande bröd och tunnskivad leverpastej. Jag gillar inte såna där tjocka skivor så deras är perfekta


 

Min man valde en morotskaka och dom brukade vara jättegoda. Nu har han börjat tappa smaken helt i och med strålbehandlingen så han känner inte smakerna lika tydligt längre. Han måste ju ändå få nåt i sig och nu är det bra en vecka kvar på strålbehandlingen.. Han har fått fler ansiktsövningar i går hos fysioterapeuten så han måste öva ansiktsmusklerna flera gånger om dan. Fysioterapeuten berömde honom för hon såg att han hade tränat ansiktsmusklerna ett tag redan och att det gett resultat för annars hade han varit ännu stelare och haft ännu svårare att prata

 

                    


                               Eco Wood Design

Klicka här för att se när vi åt jättegoda smörgåsbakelser på Brynolf Bagare. Det var på Erikslund. Klicka här för att se vad gott vi åt i november 2020

 

  

Jag fotade en tårta hos dom som jag inte sett förut. Tyvärr så blev det bara några visningsbara bilder. Ljuset är lite för gult och då måste man ha extra belysning till kameran än om jag försöker fixa till bilderna i photoshop om det behövs.

 

 

Dom har väldigt mycket till försäljning bland annat detta kaffe som heter Moomin Coffee

 

                                                                

                        Crema 

 

Man kan även köpa med sig fina burkar med godis eller annat innehål. Det finns även olika fina drycker


 

Jag håller på att städa bland mina autografer och bilder och då hittade jag Svante Thuressons autograf. Jag skrev ju om honom för ett tag sen att jag såg honom på Jazzklubben Ugglan i Gävle 1983 då jag bodde där. Jag hade glömt bort att jag tog hans autograf. Klicka här för att se vad jag skrev om honom 14 maj i år. Scrolla ner lite på sidan bara

 

                     

                              Lexis Papper 

      

Svante Thuresson & Augustifamiljen med What a wonderful world. Tyvärr gick Svante Thuresson ur tiden 10 maj i år

 

Vi åkte förbi Östra hamnen och såg detta en bit ut på vattnet

 

 

Båten går under namnet Sea Trucks Borg. Det är en arbetspråm

 

 

På mitten stod detta arbetsfordon och jag gissar att dom muddrar botten

 

        

Janne Schaffer med Brusa högre lilla å. Må så gott och ha en fin kväll

 

 

Jag har ju även Janne Schaffers autograf. Honom såg jag live i Sundsvall nån gång på 1980-talet. Det var på en jazzklubb i Sundsvall och min sons pappa agerade ljudtekniker på klubben när dom hade evenemang. 

 

#Leverpastejsmörgås #Morotskaka #Tårta #Autografer #Thure #Sea #Muddrar #Janne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards