Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 maj 2021

Av Malin wiper - 21 maj 2021 14:00

  

Del 2 av herrkläder hos Stilmark. Här visar Torbjörn upp tre olika färger av kostymer och dom går att köpa i olika storlekar. Det vill säga en storlek på byxor och en annan på kavaj. Det låter ju toppen

 

                                

                                                 Land 

 

Dom har hur många fina skjortor som helst hos Stilmark. Finns nåt för alla och det är väldigt bra kvalitet i dom.

 

 

Ett vackert bord där dom visar upp en del av sina slipsar, sliphållare och lite annat. Dom har även snygga boxershorts och korta kalsonger

 

                                 animated-tie-image-0001                     animated-tie-image-0001                     animated-tie-image-0001 


       

Frank Sinatra med låten That's Life. Han passar in här för han klädde sig ofta i snygga kostymer och hattar

 

 

Här håller Torbjörn upp en lite mer mönstrad skjorta

 

 

En småmönstrad i grönt, gult, vitt och rött

 

 

Kortärmade skjortor och det finns många fler att välja mellan

 

 

Det är så stilfullt upplagt allt i butiken ex här hänger skjortorna och ovanför ligger det skjortna packade och klara

 

 

Här några rutiga skjortor som föll min man i smaken

 

 

Hattar och kepsar inför sommaren i olika utföranden

 

  

Här fick jag en usel bild men jag tar med den ändå för att visa att dom har massor att välja på även när det gäller shorts och kortbyxor

 

 

Här några till. Jag har varit in till Expo Skor också som ligger bredvid Stilmark. Dom bilderna är inte klara än utan kommer in på söndag

 

        

Daniel Lemma med Haze. Daniel Lemma är en svenks sångare och låtskrivare. Han är född i Etiopien. Ett tag var han mycket på tv och i ropet men sen blev det lite tyst. Nu är han i ropet igen med nya låtar

 

   

Min man mötte upp mig i centrum i dag efter sin strålbehandling. Vi promenerade runt där i solskenet och man ser att folk lever upp nu då vi har sol och lite varmare. Vi planerar att åka till min son en tur i morgon för det var ett tag sen vi träffade honom nu. Mr T känner att han orkar och det blir inte så länge utan vi tar det som det kommer. Det blir mest utomhus och en tur med bilen och naturligtvis coronasäkert med munskydd och handsprit. Längtar tills vi kan följa med upp i min sons lägenhet och kolla på film tillsammans som vi brukade göra innan vi åkte hem. Det går inte att ta nåt för givet längre. Hoppas ni har det bra mina kära besökare. Ha en fortsatt fin dag  

 

#Kostymer #Skjortor #Slipsar #Frank #Rutiga #Hattar #Daniel

Av Malin wiper - 21 maj 2021 08:45


 

Nu känns det som ordningen är återställd för vår vän med mopedbilen är tillbaka vid vårt stamcafé i Hallsta. 


 

Här ser ni honom på väg in till Cafét. Han är så vänlig och snäll och jag har ju även fått provköra hans mopedbil. Det var en rolig upplevelse

 

         

Minicars 

 

Malin was here. En dag i min ensamhet satt jag mig på uteplatsen hos Hallsta Café & Restaurang. Detta är ett ställe som Mr T och jag suttit ofta på under dom åren Cafét funnits. Man har en utsikt över centrum och det är ett trädäck så man sitter lite högt. Jag drack en cappuccino med en underbart god blåbärsmuffins till. 

 

                           


                      Glas & Porslin

 

Några blommor vid en husvägg lyste upp när jag promenerade förbi


 

Gula tulpaner lyste upp mot en husvägg i vårt bostadsområde. Nån hyresgäst måste ha fixat detta själv och det överraskar positivt


 

Vilken härlig syn en snygg stor matta hängde på en piskställning i området.

 

                         


                                Rotting

 

Nu börjar parasoller komma upp på balkongerna. Konstigt nog så har jag ingen lust att pynta balkongen i år. Min man känner likadant men vi hinner ändra oss. Luften har gått ur oss lite och vi undrar vad det är för mening i och med inga gäster och man vet inte när allt öppnar upp. Vissa får spela fotboll och även träffas i grupper men många av oss andra skall helst stänga in oss så det finns ingen rim och reson i allt man ser och hör


 

Den här balkongen satt lite lustigt till men fint var det och dom har fått upp blomlådor. Det lyste så fint när man tittade upp

 

   

Avslutar med en minnesbild från 2019 då vi satt utanför Åsby Kött & Vilt. Vi hade köpt en flaska med dricka så vi vilade oss en stund. Min man åkte iväg tidigt till Onkologen så han blir inte borta så länge i dag. Vädret är lite upp och men nu kom solen fram och vi har lite varmare. Jag har lite mer att skriva om Stilmark men det får bli i ett annat inlägg. Hoppas ni har en fin fredag och helg att se fram emot. Sköt om er

 

 

                                         

 

        

The Black Mamba med Love Is on my side. Det är en låt som gått vidare i årets Melodifestival och den är lite annorlunda och inte så skrikig som alla andra låtar. Han har en häftig röst och har full kontroll över den. Jag kollade inte i går utan jag zappade efterråt för att se om det fanns nån lyssningsbar låt och då dök denna upp. Den känns lite retro

 

#Mopedbilen #Blåbärsmuffins #Husvägg #Tulpaner #Matta #Parasoller #Black

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards