Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 maj 2021

Av Malin wiper - 20 maj 2021 14:45


 

Jag fotade även herrkläder hos Stilmak här i Hallstahammar. Nu hade dom satt ut en hängare med skjortor i olika mönster och färger till extrapris. Dom har hög kvalitet på alla sina kläder. En skjorta kostar 399 kr. Köper man två skjortor så får man betala 599 kr.

 

Dom hade också satt ut vita och svarta t-shirts och två såna svarta köpte min man förra året och han trivs väldigt bra i dom. För 150 kr får man två t-shirts  


 

Jag köpte denna snygga vinröda t-shirt till min man. Han gillade den direkt så han hade den hela dan sen.

 

Klicka här för att se ett inlägg från juli 2020 där ser man lite vad min man handlade då

 

  


Dom hade ett helt bord med dessa t-shirt i olika färger så det är bara att välja.

 

 

En vägg full med piketröjor

 

  

Här lite blandade skjortor som är nedsatta med 50%                  

 

 

Här håller Torbjörn som driver butiken upp en fin skjorta från ett annat bord

 

      

Här behövs det nåt manligt elegant och det blir med Daniel Boaventura och en annan sångare jag inte hittar namnet på. Låten heter Perhaps, Perhaps Perhaps

 

 

Se så snyggt och stilfullt dom placerat byxor, kavajer och skjortor. Här får man en fantastisk bra överblick över det hela. 

 

                              


                                                     Newport 

 

Torbjörn håller upp ett par byxor av märket Meyer och dom finns flera färger

 

 

Detta är den andra mannen/killen som arbetar på Stilmark. 

 

 

Några närbilder på en av skjortorna. Det är även mycket som är blommigt, randigt, rutigt mm. Jag fick inte med allt i detta inlägg för dom har fler herrkläder än damkläder


Fortsättning följer med del 3 herrkläder....................................

 

      

Ennio Morricone med here's to you

 

Nu skall jag fixa lite hemma i min ensamhet. Det finns alltid nåt man ligger efter med. Det är regntungt i luften så jag har lite migrän och känner mig trött men jag går nog ut en kortare promenad lite senare. Ha en fortsatt fin dag

 

                             


                                  Pianci 

 

#Skjortor #T-shirt #Piketröjor #Daniel #Kavajer #Meyer #Ennio

Av Malin wiper - 20 maj 2021 09:00


 

Jag var in till vår klädbutik Stilmark när dom slog upp portarna i går. Det var jättelänge sen jag var dit så det kändes bra att kunna just då ensam gå omkring och kolla runt. På detta bord ser man jättefina sommarhattar och dom var så fint utplacerade. Det är en väldig rymd därinne och dom placerar ut allt så fint så man missar inget. Dom har både dam och herrkläder och i detta inlägg visar jag lite damkläder och i nästa herrkläder. Dessutom är det en fin vänlig stämning så man känner sig välkommen. Jag har köpt en del kläder där och även min man men nu var det ett tag sen. 

 

                                                       

                           Clipart Library 

 

På lite närmare håll. Snyggt med olika mönstrade band runt sommarhattarna. 

 

       

Jag väljer ett klipp med Miss Li för hon bär ofta hatt i olika former. Låten heter Dancing the whole way home


 

Här ser man några toppar i olika färger. Dom har bra pris på kläderna så det är inte så dyrt och det finns alltid ställningar med kläder som är nedsatta i pris


 

På andra sidan ställningen hänger dessa byxor som ser så bekväma ut. 


  

Mot denna vägg hänger lite olika kläder bland annat två olika par skinnbyxor, jeans, toppar, väskor och en snygg blus


 

En ställning full med kläder som är nedsatta i pris. Där finns både blusar, klänningar, koftor mm


 

En vit topp med tryck

 

En blommig klänning som jag inte fick så fin bild på. Den är mycket snyggare i verkligheten. Det verkar som blommigt är på väg tillbaka och det känns lite "Flower Power"


 

Detta är en hoodie, topp och byxor i samma kvalitet och färg som går att ha tillsammans och även kombinera med annat. Riktiga basplagg. Tyvärr fanns det bara ett par byxor kvar. På toppen är det ett guldtryck där det står bland annat Balance

 

 

Själv föll jag för denna blommiga blus som tog mig tillbaka till 1970-talet. Fast lite uppdaterad till dagens värld. Den satt så snyggt och hade en mjuk härlig kvalitet som kändes bra mot kroppen. Den finns även i en blå nyans

 

                                                    


                           Clipart Library 

  

På lite närmare håll och den är mycket snyggare i verkligheten än jag kunde visa upp

 

 

Här har dom en fin plats för provdockor och där ser man att blommigt är i ropet nu. Till höger en manlig komposition. 

 

Fortsättning följer med del 2 herrkläder................................

 

Min man åkte iväg tidigt i morse och kommer sen hem några timmar och sen skall han iväg igen. Så det blir två stråldoser i dag i och med att han inte fick några i tisdags. Dom hade service på sina apparater. Vi har 7 grader varmt på morgonen och rätt grått och trist ute. Dessutom en kraftigare vind men jag skall gå ut ändå. Fast i går kom jag inte så långt i och med hälsporren som inte vill ge sig fullt ut. Jag får nog dras med detta ett tag men det skulle ha varit värre om jag inte tränade fötterna varje dag med övningar jag hittade för hälsporre. Jag får gå kortare promenader och sen hem och vila och ut igen om det går. Hoppas ni mår bra mina kära besökare. Ha nu en skön torsdag då vi snart har helg igen. 

 

                                 

                                               Clipart Library  

 

        

Wind Sculptures 

 

#Sommarhattar #Li #Toppar #Byxor #Pris #Klänning #Hoodie #Wind

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards