Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 maj 2021

Av Malin wiper - 19 maj 2021 17:00


 

Efter att min man åkt iväg med sjuktaxi så fick jag ett samtal från Åsby Floristen. Det hade kommit blommor till min man som dom ville köra ut men han hade åkt och jag var på väg ut också. Jag sa att jag hämtar blommorna själv hos er och det gick bra.


 

Här ser ni min man som håller upp den vackra buketten på balkongen när han var hemma igen. Den var från våra vänner i Vaggeryd A-G och hennes man L-G. Den var även från deras dotter och hennes två söner. Min man blev så rörd och glad. Så fint gjort och vi har ju även träffat deras dotter med söner när vi bodde i Vaggeryd. Sönerna har spökat för oss på Halloween några år och det glömmer vi aldrig. Vi saknar våra vänner där och A-G är en vän för resten av livet.

 

                              

 

Se så vacker buketten är


        

Min man mejlade över en låt till mig i går. Hon som sjunger heter Mireille Mathieu och låten heter Blue Bayou. Mirelle är en sångerska som var mäkta populär för ett antla årtionden sen. Jag har haft några LP vinylskivor med henne. Kanske jag till och med har kvar nån. Jag har aldrig hört henne sjunga denna låt förut


 

Här ser man en del av buketten lite närmare. Det är så många fina sorters blommor snyggt komponerade


 

Ytterligare en bild där vasen står på vårt köksbord 

 

 

I morse gick min man ner till centrum för att ta ut medicin på Apoteket Hjärtat. När han kom hem så hade han köpt en present till mig hos just Åsby Floristen. Han tyckte jag hade sett så ledsen ut den sista tiden för jag är så orolig för honom. Det är hemskt att se sin älskade lida och gå igenom jobbiga saker. 


 

Han hade köpt en mugg till mig med motiv av kor. Jag som alltid har gillat kor och nu har jag en snygg kopp att dricka mitt te i. Den går ju även att ha till annat. Jag blev jätteglad och rörd, så gulligt av honom. Tusen tack älskling.  


 

Inuti muggen så var det ett komotiv också. Det är ju märkligt eftersom jag hade bilder av kor i bloggen i dag 

 

                            animated-cow-image-0065                                         animated-cow-image-0065


 

Muggen var så fin så jag hängde den på en krok ovanför diskbänken. Då är den lättillgänlig


       

När jag var ner och hämtade blombuketten flera timmar senare så såg jag att dom hade flera muggar med djurmotiv. Bland annat katter, hundar och får. Klicka på bilderna så blir dom större

 

        

Jill Johnson & Joacim Cans med Alone (Cover)

 

 

#Blommor #Vänner #Mireille #Mugg #Kor #Jill

Av Malin wiper - 19 maj 2021 11:15


        

Denna gång var det en ny tjej som jobbade där. Hon var jättesöt och passade ypperligt i sitt häftigt röda hår. Dessutom lika trevlig och glad som dom andra där. Sånt betyder mycket

 

                      

   

Klicka här för att se när vi var och fikade där sist. Då fotade jag mycket mer


        

Kolla in hennes häftiga långa tjocka fläta. Minns tillbaka då jag hade sån lång mörk fläta och även vanliga flätor på sidorna. Så gulligt av henne att jag fick fota flätan. 


       

Här sitter jag och njuter av fikat. Efter att vi varit där så hade jag några ärenden och då tog Mr T en promenad i närheten. Jag köpte mig några nya klädesplagg och jag var så tidig så det hade inte hunnit komma mer än några stycken dit. Jag har gått upp i vikt så några av mina sommarkläder kommer jag inte i men dom får hänga på väntetid

 

                       


                    K & S Style

                    

Min man valde deras fantastiskt goda morotskaka som jag fotat förut. Det och blåbärscheescake är det enda han kan äta där nu. Han har såna blossor i och på munnen. Jag valde en prinsessbakelse som jag ätit förut och den är supergod och man känner att sylten är hemmagjord. Det tar tid för min man att få i sig det han äter som inte är flytande men vi har gott om tid och ständig semester..  


 

Vi var inte inne i Västerås så länge utan sen åkte vi ut på en liten väg och bara myste av det vi såg. Här två killar på motorcykel som körde om oss


 

Nu har det börjat dyka upp vackra gula rapsfält. 

 

 

Här stannade vi bilen så jag kunde veva ner rutan och fota

 

         

Eric Peltzer Vindskulptur


   

Efter det så dök lite kor upp i en hage så jag zoomade in dom på långt håll. Jag har alltid gillat kor 

                       

Klicka här för att se när jag fotade kor i juni 2020 


 

Det fanns några kalvar också i hagen och här är en av dom


 

Även svarta kor dök upp och dom hade mat till tusen


 

Här har dom gaddat ihop sig och blåstirrar på mig..  


Jag klarade inte av att se Eurovision Song Contest för låtarna lät likadant och det var skrik och skrän så min högkänslighet sa ifrån. Det var en låt som var mer som en ballad och då kunde jag lyssna. Jag tyckte Tusse var bäst och han gick ju vidare. Jag vill ha melodier på låtar men nu var det mest melodifria ljud och robotdans. Annars är jag öppen för många genrer bara det utförs bra och tåter bra. 

 

       

Loreen med Euphoria. Det är en av dom bättre på senare år tycker jag

 

Min man åker iväg innan lunch för strålbehandling och nu har han fått besvär med munnen utanpå också den är alldeles röd och man ser lite blåsor men än så länge så står han ut med detta. I dag är det 3 veckor kvar på hans behandling. Solen sken i morse och det var 14 grader varmt. Vi vaknade lite sent i dag så jag går inte ut på nån promenad förrens min man åkt iväg. Får ta en fotostudio om det inte börjar regna. Det ser lite svajigt ut. Nu önskar jag er en riktigt fin dag och tackar för att ni tittade in till mig

 

 

En cykel jag fotade 19 maj 2020. En vanlig syn numera så det är upp och nedvända världen  

 

#Röda #Fläta #Morotskaka #Motorcykel #Rapsfält #Eric #Kor #Loreen 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards