Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 maj 2021

Av Malin wiper - 18 maj 2021 16:30

 

I dag såg jag en Motorcykel DUCATI F1 från 2013 på torget i Västerås. Den stod där och lyste upp på kullerstenarna. 

 

             animated-motorbike-image-0016               animated-motorbike-image-0016               animated-motorbike-image-0016

 

 

På lite närmare håll så ser man en gul fjäder som också lyser upp


  

 

Så här snyggt såg det ut framför Stadshotellet i Västerås


 

Det såg så fint ut utanför The Bishops Arms. Dit har vi varit ett antal gånger och då med min mans bror. Nu har vi inte besökt nån pub i och med corona och det känns trist. Vi har även besökt två andra pubar under dom 4 år vi bott i Västmanland.

 

                            


                                            ölöppnare från Profilhuset 

         

Emmylou Harris med Sweet Old World (Duet Neil Young)


   

Utanför en frisering såg det så här fint och somrigt ut


 

En tulpan har hamnat lite fel och blivit liggande avbruten på en gräsmatta ensam bland maskrosor


    

Minnesbild från 18 maj 2020. På ett hus i Västerås så hade dom balkonger som såg ut som balkonglådor av modell äldre

 

Vi tog en fika på Bread & Sweet by Jennie men dom bilderna är inte klara än så dom kommer i ett annat inlägg. Det funkade bra för min man att åka iväg men han fick ta lite smärtstillande salva på tungan. Det var skönt att komma iväg några timmar och tänka på annat. Solen har varit framme än om mörka moln synts till med risk för regn. Jag påverkas av lågtryck så jag får alltid lite migränkänsla. Nu skall vi bara slappa och ta det lugnt resten av dan och kvällen. Hoppas ni kära besökare har det bra.

 

        

Tusse med Voices. Jag är lite less på Melodifestivalen men jag gillar Tusse Chiza och hans nummer så jag håller på honom. Klicka här för att höra vilken låt jag gillar bäst med honom. Den är från IDOL  

 

                        


Bordslampa i form av mikrofon från Pacific

 

#Ducati #Stadshotellet #Bishop #Emmylou #Somrigt #Balkonger #Tusse

Av Malin wiper - 18 maj 2021 07:53


 

Jag kommer in med ett kort inlägg för vi skall ta en tur med elbilen. Det är lika bra att passa på innan det blir sämre med min man. Vi åker inte så långt varje gång nu. Han är så hes nu men det är tydligen helt normalt. Han pratar sämre men enligt dom på sjukhuset så behöver han inte bli sämre än så här. Han har fått utskrivet smärtlindring i form av morfinplåster av låg dos men än så länge hjälper Alvedon han tar 3 gånger/dag och han har även en smärtstillande salva för tungan.

 

                 animated-dividing-line-image-0140

 

Han är svullen på tunga, gom och svalg och han har fått brännblåsor. I morgon är det 3 veckor kvar på strålbehandlingen. I går var han även till Tandkirurgen för uppkollning och dom tog bort tandsten och rengjorde. Han sköljer munnen i saltvatten flera gånger om dan för att hålla munnen fuktig och det rengör samtidigt. Han fick svamp i munnen för ett tag sen men det har han fått bort.

 

         

Bob Marley & The Wailers. Min man fick välja musik i dag och han valde Bob Marley. Bob Marley dog redan 1981 i en ålder av 36 år. Dödsorsaken var cancer

 

                                        


                                              Clipart Library 

 

Fotade denna fina blåa veteranbil från bilfönstret då vi var ute sist. Bilen är en BUICK SKYLARK SEDAN från 1964

 

       

Ett klipp med en Buick 


Jag önskar er nu en fin tisdag med lite positivitet som extra krydda mitt i allt elände. Sköt om er.

 

                                animated-hug-image-0110


#Hes #Bob #Buick 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards