Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 maj 2021

Av Malin wiper - 10 maj 2021 08:45


 

I lördags då vi var till Västerås för att träffa min mans bror så hade vi en vit Volkswagen från 1971 framför oss. Den var så fin och välskött och jag ville ha en bild på åtminstone sidan av bilen så vi följde efter


 

Äntligen så svängde bilen och då fotade jag och blev nöjd. Dom gamla bilarna är så snygga med en design som är tidlös så man blir glad av att se dom på vägarna

 

         

 

Innan corona så köpte jag tre avlånga plåtbrickor på City Gross på Erikslund. Dom finns eller fanns även i stora fyrkantiga och i en mindre sort och i olika färger. Jag visste precis vad jag skulle använda dom till. Kom inte ihåg priset men dom var på hyllan för nedsatta priser på blandade varot. Brickorna är importerad av Bergendahl Food AB i Hässleholm


   

Här har den ena brickan hamnat i vår lilla toalett på en hylla. Jag har mina tandborstar och tandkräm på denna hylla. Nu kan det inte bli blött på hyllplanet. Jag har mina saker i lilla toaletten och min man har sina i badrummet. Fast vi båda har naturligtvis tillgång till båda ställena. Vi har flyttat så många gånger och det har blivit dyrt så vi ser till att hitta lite som är budget och även second hand. I lilla toaletten har vi bara hyllor och ovanför tvättstället en hög spegel som går nästan upp till taket 

 

Klicka här för att se vad vi hade för badrumsskåp i förra lägenheten. Då hade vi bara ett badrum. Klicka här för att se lite bilder från vårt förrförra badrum. Då hade vi också både badrum och toalett. Man får scrolla ner lite på sidan för att se det

 

                               


                             Price Runner

 

Den andra brickan satt jag i köket bredvid spisen. Sen satt jag våra nuvarande tre oljor på brickan och det passade bra in


 

Framför oljorna har vi dessa två saker som vi köpte på second hand för ett antal år sedan. Sånt hade jag på 1970-talet så det känns lite nostalgiskt


 

Den tredje brickan som är lite mindre satt jag på mitt skrivbord/datorbord. Till vänster en kruka som ser ut som en gammal skrivmaskin och i den har det varit en kaktus men nu har jag mina visitkort där. Passande för mig som var bland annat kontorist i början av mitt arbetsliv. Jag var duktig på att skriva snabbt på skrivmaskin och är det också på datorer nu. I mitten en hotell receptions klocka som jag kan använda om jag vill ha lite service..  . Till höger en porslinsmugg som jag har mina pennor i.


  

Detta såg jag på en husvägg mitt i Västerås centrum. Där har det varit en dansrestaurang förr men nu är huset tomt. Nån har ritat dit denna gubbe som log och vinkade mot dom som gick förbi och det lättade upp lite och man kunde inte låta bli att le

 

                       


                             Clipart Library 

Min man åkte till Onkologen i Västerås redan 06.45 så han lär vara hemma lite tidigare i dag. Vi har 9 grader varmt på morgonen men ingen sol än. Jag skall ta mig en promenad för jag längtar ut efter en dag inomhus. Hoppas ni haft en fin helg mina kära besökare. Ha nu en bra början på denna nya vecka

 

      

Muddy Waters & The Rolling Stones med Baby please don't go



#Volkswagen #Plåtbrickor #Hylla #Oljor #Skrivmaskin #Husvägg #Muddy

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards