Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 maj 2021

Gladglass på Hallsta Café, Hallstahammars Livs, Keone & Marielle och The Spencer Davis Group

Av Malin wiper - 6 maj 2021 15:00


 

Vi promenerade ner till centrum och var där precis då Hallsta Café & Restaurang öppnade. Vi tänkte njuta av deras Glada Dag med en kula glass och en kopp kaffe för sammanlagt 20 kr. Vi var där ensamma först men sen kom Tore och några andra och alla åt glass.

 

                            

                                 Glad gubbe nyckelring

   

Här slevar Siba upp glass till min man som valde en chokladsort som innehöll mindre socker. Jag valde Lakrits Puck.

 

                                

                                                                                Dreamtime

 

Inte nog med det utan jag tog även deras supergoda cheescake med massor med hallon på toppen. Beach 2021 får vänta, fast jag har ändå gått ner nåt eller några kilon för jag äter mindre och har dragit ner nästan helt på chokladkakor. Äter högst en halv Facer/vecka och sen skall jag ner på noll st. Man kan ju äta allt men inte alltid. Sen delar jag på en portion mat och äter ena halvan till lunch och den andra några timmar senare. Då hinner man inte bli så hungrig och jag har sett att jag då fikar mindre hemma

 

   

 

Det min man tog extra var deras hembakade morotskaka som han gillar till tusen. 


        

Här var det verkligen Happy dance med Keone & Mariel. Det svänger verkligen och så skickliga dom är.


 

Efter det gick vi in till Hallstahammars Livs som ligger vägg i vägg med cafét. Där har dom alltid jättestora vattenmeloner som ser fantastiska ut. En sån får vi köpa när vi hyr elbilen eller ta dragkärran med oss och lägga i kartong.


 

Detta är det vi köpte. Bananerna såg fantastiska ut och dom sålde stora långa dubbelförpackningar med Mars och Snickers mm till reducerat pris Glada dagen till ära. Sen köpte jag två små gröna squash som är mina favoriter. Sen köpte vi morötter och tomater mm


 

Även deras fantastiskt fina och goda ägg slank ner i tygkassen

 

                             


                                               Art Glass Vista

 

Dom hade precis som cafét en Glad Dag skylt i fönstret

 

Det är bra med en Glad Dag och jag uppskattar mest att dom sänker priser på utvalda varor. Snällhet är verkligen en underskattad förmåga som sällan får nån uppmärksamhet. Förr sa dom att man var snälldum men det har visat sig att snällhet är en slags intelligens. 

 

Klicka här för att läsa om snällhet som är underskattat

 

       

The Spencer Davis Group (1965) med låten Keep on running. The Spencer Davis Group är en brittisk musikgrupp som bildades 1963 i Birmingham, England av bröderna Muff Winwood (basgitarr) och Steve Winwood (gitarr, orgel, sång). Klicka här för att läsa mer om gruppen

 

Två av våra stora paraplyer har nu blåsit sönder så nu har vi bara två stora kvar men rätt många små hopfällbara paraplyer. Min man åkte iväg till Västerås sjukhus 11.45 och strålningen tar ju bara en kvart men han kommer inte hem förrens nån gång efter 15.00 i och med väntan på sjuktaxi. En sån här gång saknar man verkligen egen bil. Vi har alltid haft bil tillsammans så detta är första gången vi är bilfria. Vi har vant oss men sen corona kom så kan vi ju inte heller åka buss så det blir lite besvärligt. Vi kan ju heller inte hyra bilen varje dag. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag och tackar för att ni tittar in till mig 

                                       


#Glada #Glass #Cheescake #Morotskaka #Keone #Vattenmeloner #Mars #Ägg #Spencer

 
 
wiolettan

wiolettan

6 maj 2021 17:02

Åh, så mycket med godsaker om jag lägger ihop allt, både till dig och din man, för jag vet inte vad jag skulle välja. Jo, det där goda med mycket med hallon på, det blir bra.
Jobbigt för din man att behöva vänta så länge på sjuktaxi, helt otroligt att det ska ta nästan hela dagen.
Visst är det skönt sådana gånger med egen bil. Som Mysingen igår, skulle till läkare, svårt med kommunikation, med med bilen gick det snabbt.
Glada Dag, det var något nytt för mig, bra idé.
Äggen som "slank ner i kassen", höll dom sig eller gick dom sönder?
Trevlig kväll och trevligt att se dina fina foton.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 maj 2021 17:22

Dom har verkligen mycket godsaker ;) Nu saknar vi verkligen bil så vi får se vad som händer framöver. Vi har haft sån otur med dom två sista bilarna. Det tar verkligen tid när man är beroende av sjuktaxi

Härligt att ni har bil och så bra det gick för Mysingen. Du har sånt härlig smeknamn på din man

Vi tog bara 10 ägg och dom gick ner i en kartong så dom höll bra

Kul att du gillar bilderna

Ha en fin kväll själv
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

6 maj 2021 22:17

Vad trevligt med "Glad-dagen", det borde vi ha lite oftare!

Häftig dans, det måste krävas mycket övning för att bli så samspelta i rörelserna.

Jag hoppas att den jobbiga tid du och din man går igenom just nu går snabbt och snart är ett minne blott! Ha det bra, kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

7 maj 2021 05:55

Det är nåt nytt dom har börjat med denna Glad Dag ;)

Detta par var verkligen samspelta och jag njöt av klippet

Tack snälla du för dina ord som värmde. Jag hoppas också det.

Ha det bra själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards