Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 maj 2021

Av Malin wiper - 5 maj 2021 08:15


 

När vi var hos min son i Enköping sist så åkte vi omkring med elbilen och dök då på ett ställe som heter Enköpings Motorklubb Racingbana. Just då pågick en motorcross tävling eller bara övning. Vi åkte runt på parkeringsplatsen där dom stod och jobbade med sina crosscyklar. Det var som att komma in i en ny värld för jag har inte sett motorcross förut. Jag tror dom körde träning men vi skall åka dit en annan gång då det är tävling så jag kan fota mer och även filma. Nu blev det bara korta stopp på lite olika ställen


 

Ytterligare en motorcross cykel som stod där för genomgång


                                                                             


                        Tifoso

 

Två stycken bredvid varandra som såg färdiga ut för tävling eller träning

 

       

Ett klipp från Enköpings Motorcross 2019


 

Två killar som precis då jobbade med en av crossmotorcyklarna. Vad skickliga dom är som reparerar och fixar med crosscyklar 


                                                

                                                     Motorcross hjäm från SMX Sports 

 

Dom hade även en gokart bana där det kördes för fullt. Det var svårt att fota för det gick fort. Jag filmade lite men det blev inte så bra. Jag skall vara mer förberedd nästa gång vi åker dit

 

              animated-karting-image-0010                                      animated-karting-image-0010 

 

Ett kontrolledartorn framför en del av gokart banan. Där står antagligen nån/några när det är tävling. Nu såg det ut som träning på banan


  

En man som körde iväg från parkeringen med sin gokart. Dom har stora van som både crosscyklarna och gokarten färdas i.

 

 

När vi sen åkte vidare så såg vi detta ekipage på en bensinstation


 

När vi närmade oss Enköpings centrum igen så såg jag denna risiga husvagn som stod så ensam på en plats. Det såg nästan ut som nån varit där med en tuschpenna


 

Sen var vi då tillbaka i centrum och man rundar denna rondell med skiftnyckel och en mutter som rondellskulptur

 

Klicka här för att läsa om Johan Petter Johansson. Två av hans uppfinningar rörtången och skiftnyckeln har gjort honom världsberömd och säljs över hela världen i dag. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2016 då jag både fotade och skrev om Johan Petter Johansson. Han står ju som staty i Enköping

 

                                  


                                                                  Grönt Kontor 

I dag är det fullt upp för min man för Logopeden ringer 08.45 och ger honom övningar över nätet. Efter det så skall han till Onkologen igen strålbehandling och nu har han fått detta i 1 vecka så det är 5 veckor kvar tills han är klar. Det regnar, blåser och är 2 grader varmt så det känns inget vidare men jag skall ändå ta en promenad. Det blir med ett större och stabilare paraply 

 

      

Detta är ledmotivet till filmen Parapluies De Cherbourg från 1964 (Paraplyerna i Cherbourg). Michel Legrand har skivit musiken. Dom som sjunger i klippet heter Al Jarreau och Jasmine Roy (hittar inte den rätta Jasmine Roy) på google. 

 

               Med detta önskar jag er en fin onsdag trots regn och blåst.animated-umbrella-image-0004

 

 

#Motorcross #gokart #kontrolledartorn #Husvagn #Skiftnyckel #Jarreau

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards