Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 maj 2021

Av Malin wiper - 4 maj 2021 14:00

 

När vi var till min son i Enköping sist så tog jag några bilder från Enköpingsån men det blev inte så många för vi åkte runt med bilen så mycket och kollade annat.


Klicka här för att se lite mer från ån och båthamnen


   

 

Den 23 juli 2019 såg det ut så här vid träbron över Enköpingsån. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2018 då vi träffade min son. Det känns så konstigt att man då kunde sitta så nära varandra. Det känns som en annan tid


 

Ofta ligger änder och andra fåglar och vilar på denna kajplats för gästbåtar


Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2018 där jag fotade bland annat en mandarinand

 

En skrattmås gapar efter mycket men mister sällan hela stycket


  

  

Medans min man var på sjukhuset så passade jag på att handla lite mat som fattades och sen gick jag förbi Åsby Floristen. Dom har alltid så fint utanför blomsterbutiken. När jag stod där och fotade så ringde min man och han var hemma redan. Det gick lite fortare i dag för han var där precis då Drop In kom igång. När han kom hem så fick han sitta rätt länge i telefonkö tills nästa taxibeställning. Det går inte att beställa långt i förväg när man inte vet om nåt annat kommer emellan. Det är sån kö varje gång så han får vänta i 20 minuter ibland. I morgon har han samtal med en Logoped över nätet för att han skall få övningar i och med att talet är påverkat men inte så mycket som i början

 

       

Jag hittade ett klipp som heter Vårkänslor i Västerås. Där kan man se alla ställen vi själva varit på. Klicka här för att se ett klipp från Sjöräddningen i Västerås. Sjöräddningssällskapet


   

Jag tog även lite närbilder på en del av blommorna


  

 

Nu kör jag vidare på denna dag med en båt jag såg på Öster Mälarstrand sist jag var dit och promenerade. Jag sitter med kyla på nacken och sitter bara 15 minuter och sen gör jag nåt annat. Det gör att det inte blir lika allvarligt som när jag sitter flera timmar vid datorn. Hoppas dagen flyter på för er alla. 

 

                                       Hjärlig hälsning från Malinanimated-heart-image-0026


        

Sting med Shape of my heart

 

#Enköpingsån #Träbron #Kajplats #Skrattmås #Blomsterbutiken #Vårkänslor #Närbilder #Sting

Av Malin wiper - 4 maj 2021 07:15


  

Vi var in och fikade på Hallsta Café & Restaurang i går efter att min man varit på Vårdcentralen. Vi passar på då det är så här tomt för sen kommer det folk in hela tiden. 


 

Vi åt en focaccia men denna gång en ny variant. Den är dubbel, grillad med ost, skinka, lök och tomat och deras fantastiskt goda kryddolja som dom blandar till själva. Tänk att ha ett sånt fint Café med Restaurang här i samhället. Det uppskattar jag/vi till tusen. Focaccian var så jättegod så en sån tar jag nästa gång vi går dit också. 


       

När det gäller focaccia så ser ni några av alla sorter dom haft/har på Hallsta Café & Restaurang. Klicka på bilderna så blir dom större


        

Här behövs det lite lugn avskalad musik till kaffet. Det blir med Michael Bublé och låten Me & Mr Jones. Klicka här för att höra en annan version av låten med Billy Paul. Billy Paul dog 2016 i en ålder av 81 år.


 

Här ser man en tugga i genomskärning


 

Sommaren 2019 åt min man en focaccia med fyllning av räkor, ägg och andra godsaker. Det börjar bli många bilder nu från vårt stamfik i Hallstahammar. Jag har flera mappar fulla med bilder


 

Sen finns det annat bröd som man kan få grillat med ost och skinka eller bara ost. Det på bilden är ett mörkare bröd med lite fullkorn men dom har vitt bröd också. Vi föredrar det mörka och det är jättegott. Jag är en Café person och kommer så att förbli till the end of time. Jag tänker på alla ställen vi fikade på i Småland under dom 17 år vi bodde där. Även utsvävningar vi gjort till andra ställen under våra 30 år ihop


 

Det blir nog ingen Beach 2021 när man vräker i sig som mig. Vi har även ätit dessa godsaker för ett tag sen. Det är en cheescake med massor av hallon på toppen. Väldigt god och lättäten och den ger inget sötsug efterråt.


 

Nu har dom öppnat sin glassförsäljning också och  det är många sorter att välja mellan. Här ser man bara en bråkdel av alla glassförpackningarna.

 

                              


                                                                    Glasskålar från Fruugo

 

Denna sort har fått ett passande namn "Regnbåge".


  

Här kan man också sitta på en upphöjd plats och den har varit vår favoritplats men nu börjar vi sitta lite överallt.


Min man åkte iväg till Västerås Sjukhus för strålbehandling i går 11.30 Strålbehandlingen tar bara 15 minuter man han var inte hemma förrens 16.00 Sån tid tar det först att ta sig dit och sen en lång väntetid efter beahandligen innan taxi kommer. Alltså 4,5 timmar. Han trodde han skulle strålas i 8 veckor men det är 6 veckor som gäller. Det finns inga tidningar i och med corona så han skall ta med sig tidning och en bok i dag så tiden går lite fortare. Detta gör att vi inte kan hyra elbilen på en vardag för då får jag vänta i flera timmar i stan innan han blir klar och tiden vi hyrt bilen går då ut. Så det är helger som gäller lång tid framöver nu. 

 

       

En gammal goding med The Searchers Sugar And Spices. Dessa gamla klipp ser så roliga ut numera men på den tiden var detta jättehäftigt. 

 

                            


                                       Clipart Library 

Min man åker iväg 07.00 i dag med sjuktaxin till Västerås Sjukhus Onkologen. Drop In börjar 08.00 och jag hoppas han får komma in snabbare i dag. Jag själv tar mig en liten fotopromenad och kollar runt. Taxibilarna här är för det mesta gula eller vita. Nu har solen gett sig av för ett tag men skall tydligen komma tillbaka på lördag. Jag har haft jobbiga besvär från min nackskada med yrsel, uppspändhet och dimsyn. Det som lindrar lite är bindvävsmassage och kyla. Jag vet inte om jag klarar av att blogga mer i dag. Hoppas ni får en fin tisdag mina kära besökare. Sköt om er 

 

#Fikade #Focaccia #Michael #Räkor #Grillat #Hallon #Glassförsäljning #Searchers 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards