Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 maj 2021

Av Malin wiper - 2 maj 2021 14:30


 

Min man har köpt en ny Dosett för sina mediciner. Den han hade förut börjar bli utsliten så det var dags. Jag tycker den ser fin ut och den heter MediDos och kommer från Medix Sweden . Den har löstagbara askar och flyttbara mellanväggar


   

Så här ser den ut inuti. Han har rätt många mediciner så det måste vara ordning på allt. Själv har jag ju bara Levaxin och det hade jag nog inte ens haft om jag inte hade arbetat 5 år i mögelhus. Det var sån mögel som inte kändes och den är värst. Jag är förvånad över att jag lever fortfarande när jag blivit så exponerad för både mögel och en del andra utsläpp på en annan arbetsplats. 

 

          

Metal Art  

                      

 

Ibland dyker nåt eggstra upp framför mig. Ett öppet ägg låg vid ett träd med synlig äggula. 

 

 

En docka har tappat sitt ben som låg på marken bredvid ett hus

 

 

Så här såg det ut på baksidan

 

 

En rosa barnsko stod som en utsmyckning på en sten. Det är alltid en sko man ser och i detta fall har nog ett barn slängt ut skon från vagnen och sen har nån ställt upp den på stenen

 

 

En tom ballong låg bredvid en trottoar och luften går verkligen ur en när man ser allt som ligger och skräpar.  

 

        

Andy Williams med Up, Up and Away. Andy Williams var en amerikansk sångare och underhållningsartist, främst känd för TV-serien The Andy Williams Show. Den belönades med Emmy 1962, 1965 och 1966. Han hade även många skivsuccéer i början av 1960-talet. Den största är förmodligen Moon River, som han hade som sin Signaturmelodi. Han dog 2012 i en ålder av 84 år. Det har funnits en tid även före 2021. Med denna låt önskar jag er en fortsatt högtflygande dag 

 

Klicka här för att höra samma låt men med The 5th Dimension

 

             


Malin tar till orda:


Har människan blivit mer korkad? började fundera på detta då jag såg att det har varit demonstrationer mot Coronarestriktionerna. Jag förstår ingenting dom måste väl ändå ha uppmärksammat hur det ser ut i intensivvården som går på knäna och över 14.000 personer i Sverige har dött i denna virus. I Brazilien och Indien dör folk som flugor i och med att dom samlas i stora grupper på olika platser. Antar att dom som förnekar detta inte ens tror på det när dom ligger på IVA själva. Dessa personer tror nog inte heller på Klimathotet, miljöförstöringen eller ett rättvist samhälle för alla. Många var tydligen SD-are också så jag är inte förvånad. Dom säger att vaccinet dödar oss men det var ju före vaccineringen som så många dog

 

Tack för ordet!

 

#Dosett #Metal #Ägg #Dockben #Ballong #Andy #Demonstrationer

Av Malin wiper - 2 maj 2021 09:15


 

I går efter att vi fikat så promenerade vi genom husen ner mot Mälaren och där såg jag en Skäggdopping ute i vattnet. Jag fick några bilder som blev rätt bra. Det är inte ofta jag sett skäggdoppingar så det var kul.


       

Ett fint klipp på Skäggdoppingar. Klicka här för att läsa mer om Mr Mango som nu även öppnat en Restaurang i Slakteriet Saluhallen i Västerås


 

Ytterligare en bild jag fick genom att zooma. Jag glömde ta med mig enbensstativet som jag fick av min son för  nåt år sedan. Då kan jag hålla kameran mer stilla. Fast nu skall jag ut och träna på Go Pro kameran till veckan. Den fick jag av min son. Jag hade med den till sonen men hade glömt att ladda den så vi kunde inte filma då.


 

Sista bilden på Skäggdoppingen. 

   

En hanand flöt så fint omkring i det vindstilla vattnet


 

Det byggs så mycket på Öster Mälarstrand så det knakar. Dom flesta hus är jag inte så imponerade av men detta där dom rundat hörnen och har träpanel längst ner tycker jag är fint. 

 

Klicka här för att se en blandad kompott av vindsnurror

 

   

Detta är ett område bakom det fina parkeringshuset där Bread & Sweet by Jennie ligger. Där kommer dom att placerat 2 Food Trucks på helgerna. Den som syns på bilden är Mr Mango

 

                            


                                           Clipart Library 

Allt runtomkring är en byggarbetsplats fortfarande än om många hus nu är klara. Platsen där Food trucks skall stå ser ni till höger och det är lite rörigt där också än så länge. Där finns sittplatser så man kan inta maten som serveras. Det finns även en Boule bana och ett utomhusgym. Solen låg på så mycket så jag kunde inte fota stället helt utan för det vid ett senare tillfälle

 

       

Mr Mango Foodtruck. Klicka här för att läsa om Mr Mango som nu även driver en restaurang i Saluhallen Slakteriet.

 

  

Den andra Food Trucken är RibHaus. Klicka här för att se att dom också finns i Saluhallen Slakteriet. Båda dessa Food Trucks har blivit väldigt populära i och med att det är sån hög kvalitet på det dom serverar.

 

                      


                                                BF Sat

Detta är ju inte klokt för jag har än inte skrivit klart om allt vi gjorde när vi var till min son i Enköping förra söndagen. Jag får fortsätta på det spåret i veckan som kommer. Tur att jag inte fotade så mycket bilder i går som jag brukade. Fast jag brukar rensa ut rätt många för man ser vilka som inte är bra. Vi har haft lite sovmorgon så vi kom inte upp förrens 08.30 så nu är vi utvilade. Det är städning som står på schemat för jag ser lite damm på golvet och andra ytor. En promenad skall väl också gå att passa in under dagen. Hoppas ni har haft, har en fin Valborgshelg. Ha en fortsatt fin helg.

 


 

#Skäggdopping #Hörnen #Trucks  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards