Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 april 2021

Av Malin wiper - 30 april 2021 17:30

   

Nu har Stilmark här i Hallstahammar fått hem sommarbyxorna som blev så populära förra året. Jag köpte själv 3 par. Ett par blå, ett par svarta och ett par gröna. I år har dom mörkblå, beige, vitt och grönt. Förra året kostade dom 199 kr och jag antar att det är samma pris i år. Jag glömde att kolla. Jag skall försöka gå in där en dag precis då dom öppnar och kolla runt lite

 

Klicka här för att se när jag var dit i maj 2020


  

Så här ser dom ut på nära håll. Dom har fickor med blixtlås och knappar som utsmyckning. Sen har dom resår i midjan och dom är i ett behagligt material och känns bekväma

 

                            

 

Klicka här för att se när jag fotade inne och ute på Stilmarks i juni 2020. Klicka här för att se ett inlägg med herrkläder på Stilmarks och skor från Sko Expo

 

 

Så här ser dom gröna ut på nära håll. 

 

 

I dag hade den nya glasskiosken Ek's Gelato öppnat på centrumgatan och dom säljer Italiensk glass som skall vara helt fantastiskt god. Vi kommer att köpa glass där emellanåt men väntar tills det blir lite varmare.Till vänster ser man kön till Systembolaget. Dom tar ju bara in några kunder åt gången, därför blir det en rätt lång väntetid

 

Klicka här för att se vad jag skrivit om denna glasskiosk förut

 

                               


                                                         Glasskopa från Confident Living  

     

En cover på John Lennons låt Imagine med Harproli. Han är en munspelare som jag gillar för han har alltid en handling i sina Youtubeklipp. Ofta är dom humoristiska också.

 

 

Sen såg jag en lagomt stor husbil på en parkering. Den skulle jag inte säga nej till. Om ändå Svenska Spel kunde ringa..  

 

 

Jag fotade två fiskmåsar när jag var ute och promenerade. Dettar var en av dom

 

 

Här den andra av paret

 

  

Här blev jag lite uttittad och det kändes häftigt

 

 

Efter ett tag promenerad jag hemåt och då såg jag denna lyftkran mellan två hus. Den hade en sån där hisskorg.

 

Vädret har varit toppen i dag men lite kallt i skuggan så det är bara solen som värmer. Det var mer folk än vanligt i centrum så det sjöd av liv och lust. Min man mår bra efter sin strålbehandling så inget ovanligt har hänt än och det känns skönt. Vi får ta en dag i taget och inte oroa oss för mycket. Jag känner mig mer avslappnad och cool just nu. Hoppas ni har nåt roligt att se fram emot så här på Valborgsmässoafton. I morgon åkter vi ut på äventyr med elbilen. 

 

                           Ha nu en fortsatt bra Valborgsmässoaftonanimated-fire-image-0026



      

Jag växte ju upp i Sundsvall och där hade dom varje Valborgsmässoafton  Majbrasa. Den traditionen har nog fortsatt men inte i år. Då gick man alltid ut och kollade på dessa majbrasor och många slängde smällare då också så man fick värja sig

 

#Sommarbyxorna #Glasskiosken #Harproli #Husbil #Fiskmåsar #Majbrasa

Av Malin wiper - 30 april 2021 12:45


 
I dag krånglade det till sig på flera plan men när jag såg dessa skor och en burk med fimpar på en fönstergavel så fick jag mig ett gott skratt.. . Det började med att min man gick ut till sjuktaxin för att åka och få strålbehandling. Efter 10 minuter så kom han helt plötsligt tillbaka och det visade sig att ingen taxi kommit för sjukresornas datorsystem hade brakat ihop. Han satt sig i soffan och väntade tills dom hörde av sig. Till saken hör att det är Drop In så man kan bara åka dit på vissa tider. Efter ett tag ringde taxi och var på väg så det löste sig till slut.

 

                            animated-key-image-0028                animated-key-image-0028                animated-key-image-0028                animated-key-image-0028 

 

Jag tog en promenad ner till Håkans Hembageri för att hämta rågbröd som jag beställt. När jag sen gick tillbaka så kände jag för en kaffe med dopp på Hallsta Café & Restaurang. När jag sen beställt så satt jag mig på uteserveringen för solen var så varm. Då såg jag att facket i kameraväskan där jag har nycklar, visitkort mm var öppen. Till min fasa så var hela nyckelknippan borta så den hade tydligen ramlat ur. Jag gick in till Siba och sa att jag fick avbeställa fikat och komma tillbaka senare. Jag promenerade samma väg tillbaka till Håkans som jag gått dit. Helt plötsligt så låg nyckelknippan där på gångvägen och jag blev överlycklig. Det hade blivit dyrt för mig med nya nycklar. Jag gick tillbaka till Cafét och sen kom Kristina så vi satt därute och fikade och pratade om allt möjligt. Sen kom Fredagsgruppen som är ett gäng trevliga och härliga människor som träffas och fikar varje fredag. Så jag pratade en stund med dom också.

 

       

En snygg och färgstark Wind Spinner


 

När jag gick in i köket häromdan så såg jag denna syn..  . Det är min man som varit framme med sina lösningar. Jag ville att han skulle krama ur en tub med schampoo åt mig så jag kunde använda allt i tuben. Han nöjde sig inte med det utan klippte upp två schampootuber och satt den ena i den andra så det fick rinna ner ordentligt. 

 

   

Inte nog med det utan han hade sett att jag gick och rev ojämna bitar ur aliminiumfolie. Jag använder det till att täcka mitt ögonskölj när jag använt lite för det räcker rätt länge. Nästa gång jag gick in i lådan där aliminiumfolie låg så hade han klippt till lagomt stora bitar i en hög så det bara var att ta. Han är så omtänksam mot sin fru som har noll tålamod och river snett och vint i allt..  . 

 

               animated-accordion-image-0010                                         animated-accordion-image-0010

 

Även när han skall bädda iordning sängkläderna för natten så har han en härlig lösning. Den har jag döpt till Dragspelet. Han viker ihop sängkläderna som ett dragspel så när man lägger sig så är det bara att dra det över sig och det känns så lyxigt, svalt och skönt så det uppskattar jag verkligen..  . Klicka här för att höra Fransk dragspelsmusik. Till saken hör att den dragspelaren har vi hört live på Hallsta Café & Restaurang. Klicka här för att se vad roligt vi hade det

 

                                              


                               Torkställning från Blå Elefant 

När han hänger tvätt så slätar han ut allt så det finns inte en skrynkla på tvätten. Till saken hör att när det gäller hans datorplats så är det tvärtom för jag får agera ordningspolis och påpeka när det blir för mycket på bordet. Kontentan av detta är att vi alla har både bra och dåliga sidor och det får man leva med. Ingen är perfekt för vi är ju bara människor.

 

Jag hade nästan missat att det är Valborgshelgen nu men vi skall ju inte göra nåt särskilt utan det blir det gamla vanliga. Fast i morgon har vi hyrt elbilen för nåt roligt skall man väl ändå få ha. Nu är min man hemma igen och det blir en sen lunch bestående av laxfilé i ugn och massor av blandadade grönsaker och potatis. En öl skall man väl också kunna unna sig. Klicka här för att se Valborg på distans

 

                  Ha nu en fin Valborgsmässoafton och njut i det lilla. animated-fire-image-0379


      

Ebba Forsbert & Mikael Wiehe med Farväl Angelina. Mikael Wiehe har översatt en del Bob Dylan låtar till Svenska och detta är en av dom

 

#Fönstergavel #Strålbehandling #Rågbröd #Windspinner #Lösningar #Aluminiumfolie #Dragspelet #Valborgshelgen #Ebba

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards