Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 april 2021

Av Malin wiper - 26 april 2021 14:00

 

Vi var även en sväng till Mel's Garage när vi besökte min son i Enköping. Ett toppenställe som vi besökt i många år även när det låg på ett annat ställe lite utanför Enköping. Varje gång vi besökt min son har vi varit dit, förr bodde vi i Småland, Vaggeryd. Nu har vi bott över 4 år i Hallstahammar


Klicka här för att se när vi var dit sist del 1. Klicka här för att se del 2


 

Här står min lilla familj och kollar en en snygg bil. Det var så härligt att träffas för vi har inte setts sen 25 januari och det känns för länge sen. Vi har alltid så kul när vi träffas och innan corona så kunde vi avsluta besöken med att se film hos min son. Han har så stor tv och man kan se 3D  och det är så häftigt. Då brukade vi äta nåt gott och bara mysa.


 

Inuti en röd skönhet till bil


 

En blå snygging.


 

En bil jag inte såg där sist och färgen är rätt ovanlig för den typen av bil


 

Snyggt motivlack baktill. Den här gången orkar jag inte ta reda på alla bilmärken så vill ni veta det själva så gå in på: Fråga på annat fordon. Fast denna är en FORD REPLICA 2013 som är en kopia på en gammal Ford


 

Denna dekoration i form av ett flygplan kunde man se på motorhuven


 

Sen bjöd min son på fika..  och deras cafémöbler är så utspridda nu så man känner sig trygg. Dom har även olika möbelgrupper och vi valde denna gång denna med soffa och 1960-talsliknande bord

 

       

Vindsnurra

 

  

Min man valde deras fantastiska räckmackor som dom är kända för. Det är helt otroligt att han kunde äta sånt nu. Han passar på nu då han kan äta nästan allt för efter ett antal veckor med strålbehandling så kommer han måsta gå på flytande igen. Värsta scenariot är sondmatning på slutet men det behöver inte hända. 


 

Jag tog ett rågbröd med ost, sallad och grönsaker och den var jättegod

 

     

                    Smarthem

 

Min son tog ett ostbröd med skinka och grönsaker och den gillade han till tusen


 

En liten möbelgrupp av annan modell

 

       

En dekoration som stod på en hylla  och det finns en hel del att köpa där när det gäller skyltar och mycket annat. Jag fotade fler bilar men dom ryms inte i detta inlägg och jag är inte så nöjd med bilderna men jag vill bara umgås med sonen så jag fotade så snabbt som möjligt. 

 

Nu har jag vaccinerat mig mot Corona och det gick snabbt och smidigt. Skall ta andra sprutan 7 juni. Det är lite kallt ute så vi går inte ut nåt mer i dag. Ha en fortsatt fin dag

 

      

Elvis Presley med Got Lucky. 



#Garage  #Familj #Flygplan #Cafémöbler #Vindsnurra #Räksmörgås #Elvis

Av Malin wiper - 26 april 2021 08:15

 

I går tog vi en tur till min son i Enköping med elbilen (elbilspoolen) Hallstahem. Vi har inte träffat min son sen i januari så nu var det dags och han kommer att besöka oss också så småningom. Det var rätt fint väder men kallt och blåsigt. Vi hade i alla fall tur för när vi kom hem igen så började det både regna, snöa och hagla. Vi har haft det jättebra och var borta i 5 timmar. Det var så härligt att få träffa min son igen.

 

 

Min son ville ta med oss på en liten utflykt till Gröngarnsåsen Dyarna. Vi hade aldrig varit dit förut så det var intressant och vi försökte vara ute så mycket som möjligt 

 

Klicka här för att läsa lite mer om detta område som bara ligger ett stenkast från Enköpings centrum

 

       

Ett klipp där man ser Enköping från ovan

 

 

Här började vi promenera upp mot toppen där det är en fin utsikt man kan njuta av. Vi promenerade upp mot en hög backe som var rätt jobbig att ta sig upp för. Det var rätt jobbigt men skönt i kroppen då man äntligen var framme

 

 

Det är en fin utsikt däruppe så vi stod och kollade ut över markerna. På denna sida så brukar dom ha kor under sommaren och min man har fotat där i ett av sina youtubeklipp. Det är ett fint område för fågelskådare och botanister

 

                                                 


                    Astro 

 

En annan del av utsikten där det går en väg man kan gå eller springa på. 

 

 

Här ser man en spång som går över den vattenfyllda marken. Som ni ser så är det två personer som motionsspringer över spången och den är rätt lång

 

 

Min son och jag sätter oss på en bänk med coronaavstånd och munskydd. Jag har ett munskydd utomhus som är genomskinligt (halvt visir) och heter Higimask. Klicka här för att se vart man kan få tag på ett sånt. Jag har så svårt att andas i dom vanliga munskydden så dom har jag endast när jag vistas inomhus för att handla mat mm

 

 

Sen gick vi vidare på promenadstigen och där kunde man höra läten från fåglar bland annat korp, björktrast och några fler. 

 

 

Sen dök denna skylt upp där det står: Så här står det på skylten: Begravningsplats för de farsolen avlidne. Kolerakyrkogård invigd 2 sept 1834. Nu har vi ju också en farsot i och med Corona

 


 

 

                                   


                                                  Deposit 

Sen åkte vi vidare med bilen. Det första vi gjorde när vi träffade min son var att åka till Mel's Garage för att ta en fika och sen kolla in alla läckra veteranbilar. Vi var där precis då dom öppnade så det hade inte kommit nåt folk än. Det skriver jag om i ett annat inlägg då alla bilder är klara. Nu har jag fullt upp för jag skall ta corona vaccinet och jag bestämde mig då jag såg att jag slapp astrazeneca. Det blir istället pfizer och då släppte all oro men säker kan man ändå inte vara på att få komplikationer eller värre. 

 

Solen skiner men det är bara nån grad varmt då jag skrev detta inlägg. Det blir en härlig promenad till Folkets hus där jag skall ta sprutan. Hoppas ni haft en behaglig helg och att ni mår bra mina kära besökare. Sköt om er nu och ha en fin början på veckan som möjligt

 

       

Nu kände jag för en gammal Bob Dylan låt som heter Mr Tambourine Man. 

 

#Elbilspoolen #Gröngarnsåsen #Promenera #Fågelskådare #Spång #Munskydd #Kolerakyrkogård #Bob

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards