Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 april 2021

Av Malin wiper - 23 april 2021 16:30


 

Lite överblivna bilder från då vi varit till Västerås. Dom har satt upp såna här dekorationen på en lina mellan två hus. Den på bilden är ju grön men det är andra färger på dom andra blomliknande dekorationerna

 

Klicka här för att se en vindsnurra i form av en flamingo

 

 

En av många utsmyckningar på stenhus i Västerås centrum. Har visat två förut


 

Lite undangömt 


  

       

Två gatumusikanter sjunger Elvis Presley - Cant help falling In love. Dom som sjunger heter Allie Sherlock & Cuan D. Dom sjunger jättebra båda två 


 

Den här skatan kom gående på en central gata i Västerås och verkade helt orädd. Förr kunde en dum man kalla en kvinna för Skata (din jäkla skata) som var ett nedvärderande ord. Fast när man nu tänker på det så kan man ta det på ett annat sätt för skator är ju jättefina. Om nån hade sagt det till mig nu så hade jag svarat: Tack för komplimangen..  


   

Läcker blå färg på denna cykel


 

Nu har jag hittat en minnesbild från 6 september 2008 då vi såg Nils Landgren på Råslättsdagen i Jönköping. Råslättsdagen verkar inte finnas längre men klicka här för att se hur det såg ut 2016. Det var ett evenemang i bostadsområdet Råslätt som återkom varje år. Vi har varit dit några år men det skrev jag om i min förra blogg "Andra Akten". Min första blogg hette "Första Akten". Nils Landgren var väldigt trevlig och spelade fantastiskt bra på sin röda trombon. Han hade även ett bra mellansnack. Klicka här för att läsa om hans röda trombon. Jag har säkert skrivit om detta förut men har man bloggat i många år så blir det lite upprepningar. 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Nils Landgren. På den sidan kan man läsa om han och hans fru Beatrice Järås som är en känd skådespelerska

 

       

Nils Landgren & Svante Thuresson (live Allsång på Skansen 2017). Svante Thuresson har jag också sett live men på en jazzklubb när jag bodde i Gävle i 5 år på 1980-talet. Han var suverän live och han hade integritet och var rätt lågmäld privat verkade det som. Vilka musikanter, Wow! det svänger

 

Vi har väldigt blåsigt ute just nu så det är skönt att vara inomhus. Vi får en hel del gjort hemma som ligger lite efter så vi får bocka av på vår "Att göra" lista. Nu skall vi bara slappa och kolla nån film eller serie. Det är så trist att man inte kan gå på bio längre och vår Saga biograf är ju helt stängd. Där har vi även varit på musikevenemang några gånger

 

Nu önskar jag er en fortsatt fin dag och kväll vad ni än skall hitta på. Sköt om er mina kära besökare

 

                                           


                Veckorevyn 

 

#Dekorationen #Allie #Skatan #Blå #Råslättsdagen #Järås #Nils

Av Malin wiper - 23 april 2021 07:45


                       

 

En randig tröja hängde över räcket på en parkeringsplats. Det kan dyka upp vadsomhest när man promenerar omkring och  man ser sig lite mer omkring


 

En stund senare ser jag detta sadelskydd liggande på marken. Detta var i går så det hade blivit lite översnöat


 

Sen dök jag på en godispåse som blivit slängd när godiset var slut. Djungelvrål original från Malaco. Djungelvrål är ett godis som började säljas 1982 och det skall vara jättesalt 

 

                                   


Gosedjur i form av en apa från Blå Elefant

 

En Budweiser öl har fått nog och lagt sig till vila

 

                          


Flasköppnare från Briscapo 

 

Detta ser ut som en plastflaska som det varit nåt slags likör i och nu är den skräp på marken

 

 

Här på en liten balkong blommar det för fullt nu och det är blommor som håller lite för väder och vind

 

        

3D svan vindspinner 

 

 

Vi har verkligen skalat ner allt på denna balkong för den är så långsmal. Vi har två stolar från second hand som går att fälla ihop. När det kom besök tog vi fram fler stolar. Bordet köpte vi på IKEA för några år sedan och sen tapetserade vi det med en tapet som fick lite 3D effekt. Ovanpå tapeten så lackade vi och nu har det hållit sig fint i flera år. Egentligen skulle man ha nåt på betonggolvet också men när det regnar så regnar det in. Vi känner inte för att lägga ner nåt jobb mer än på blommor och det blir mest en balkong som vi sitter på om temperaturen är skön.

 

                                             

                     CDON   

Klicka här för att se när min man tapetserade bordet. Klicka här för att se hur det såg ut på vår förra balkong. Klicka här för att se när vi tog med oss stolar och ett annat ihopfällbart bort på en utflykt. Då hade vi egen bil 


 

Nu hoppas jag vi får en fredag och helg med bra balans för det är inte så vanligt i detta läge vi befinner oss i nu

 

      

Gatumusikant spelar låten Mad World. Vad jag saknar musik på gator och torg. I större städer finns det lite och i andra länder och allt har ju utveclats då det har dykt upp  nya former av underhållning

 

    

En minnesbild på en Caltex mack jag fotade 2016 utanför Anderstorp i Småland. Klicka här för att se hela inlägget jag skrev då. Stället heter Nostalgihuset i Stjärnhult. Hittar ingen länk till detta ställe längre så det har nog inga evenemang längre

 

Klicka här för att se ett gammalt reklamklipp ang Caltex

 

Det slutade snöa till slut i går och solen kom fram. I dag på morgonen så har vi sol och blå himmel igen. I morgon blir det tydligen ett bakslag med busväder igen. Vi hade tänkt åka till min son i morgon men vi skjuter fram det lite tills vi får en fin dag för vi vill ju vara utomhus så mycket som möjligt då vi träffar honom. Nu vill jag bara önska er alla en härlig fredag. 

 

     

En minnesbild på mig från sommaren 2011 då vi bodde i småland. Jag satt på en bänk i Tändsticksområdet i Jönköping. Vi både promenerade där, fikade och gick på second hand. Klicka här för att läsa om Tändsticksområdet och se en bild över hela området. Där finns ju också Tändsticksmuseet som vi besökt några gånger. Klicka här för att komma in på ett inlägg där man ser mer från Tändsticksområdet 

 

#Tröja #Sadelskydd #Djungelvrål #Öl #Balkong #Balans  #Caltex #Tändsticksområdet

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards