Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 april 2021

Av Malin wiper - 19 april 2021 16:00



 

Jag har så lite att skriva om just nu så jag sätter in lite bilder jag tagit på en byggarbetsplats på Öster Mälarstrand i Västerås. Man ser denna plats från parkeringshuset där även Bread & Sweets by jennie ligger. Det blir en ordlös bildsvit


   

       

Ett klipp från Öster Mälarstrand och det är från 2019 och då var det mycket som inte kommit upp än. Nu är har det hänt mycket där. 

 

      


   

                   animated-construction-worker-image-0034                                                 animated-construction-worker-image-0034  



 

 

Det har blivit lite förändringar i min mans behandling för i dag var det bara information. Han skriver själv nedan ang detta:


Har nu varit på Onkologen i Västerås och fått information om vad hur strålningen kommer att gå till och vad jag kan förvänta mig. Mycket förtroendeingivande personal berättade om det tekniska och de biverkningar jag kan uppleva. Det är klart att det kommer att bli jobbigt men jag känner mig positiv. På onsdag görs en "mask" för ansiktet som skall hjälpa till att hålla mig stilla och på exakt plats vid varje strålning. Det är millimeterprecision och på sina ställen mycket begränsade områden som skall strålas. Strålningen påbörjas nästa vecka.

 

                                                           


                               Miljöpenna 

Dom har ordnat det så bra så jag som anhörig har fått ett telefonnummer till en kurator som jag kan ringa till om jag behöver. Det känns väldigt skönt att veta. Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en fortsatt fin dag

 

     

Ulf Dageby med låten Barn. Jag gillar både hans röst, melodin och texten. Jag har gillat honom ända sen han var med i Nationalteatern. Han har ju även varit med i Så mycket bättre

 

#Byggarbetsplats #Onkologen #Kurator #Ulf

Av Malin wiper - 19 april 2021 08:15

 

En bild från 18 april 2020 och då kunde man sitta ute och fika hos Hallsta Café & Restaurang. Än finns inga utemöbler där men fortsätter det som i går så är det nog bara en tidsfråga. Vi kom aldrig ut på nån promenad i dag för vi började städa hemma och sen rensade jag i garderober så vi fick jättemycket gjort. Än har vi inte börjat med balkongen utan väntar ett tag till. Tyvärr har vi inte sol på balkongen förrens ca 16.00-tiden och det känns lite tråkigt.

 

                    animated-cafe-image-0028               animated-cafe-image-0028               animated-cafe-image-0028

 

 

Den 23 april 2020 började vi sätta ut balkonglådorna så nu börjar man bli stressad. Sen har vi två porslinskrukor på balkongväggen som skall planteras men vi vet inte vad vi skall välja för blommor i år. På vårt kallförråd har vi också en kruka som skall fyllas

 

       

Balkonglåda. Så lyckas du 

 

 

Detta är en bild från 2018 då vi hade det som snyggast på denna balkong. Dom tre gröna krukorna till höger som sitter ihop höll inte länge utan blev fula rätt snabbt så det var ingen bra kvalitet på dom. Det ser kanske lite vanskligt ut med allt utanför balkongstången men vi hade satt fast allt väldigt ordentligt.

 

                                                         

                                              Jysk 

 

Lite fler bilder på när vi var ute och åkte på dom små vägarna sist

 

   

Om det inte skulle vara klottrat på såna här elcentraler eller vad det nu är så skulle man bli förvånad. Det har blivit en sån vanlig syn. Det skulle bli dyrt att hela tiden måla över och det får vi andra betala genom skatten

 

Lite fint utanför Åsby Floristen

 

  

Tog även en närbild. 

 

 

Jag såg denna fina boll på en gräsmatta och och på den står det Disney Winnie the Pooh

 

                                                      animated-winnie-the-pooh-image-0007

 

 

Även en fotboll dök upp på samma gräsmatta.

 

                                  animated-football-and-soccer-image-0021                         animated-football-and-soccer-image-0021                

       

Maxida Märak med My People. (live Jills Veranda). Jills Veranda var verkligen ett toppenprogram som man skulle vilja se mer av. Maxida Märak är en svensk-samisk sångerska, rappare, jojkare, skådespelare och aktivist

 

I dag åker min man iväg med sjuktaxi till Västerås Sjukhus men det blir ingen strålbehandling första gången. Utan dom skall förbereda för detta så dom skall mäta ut rätt så han får nån slags mössa som skall göra så att inte tänder och annat blir påverkade av strålningen. På tisdag börjar själva strålbehandlingen så han skall åka iväg varje dag i flera veckor.

 

               

 

Vädret är på topp just nu och folk börjar leva upp och göra iordning sina balkonger och barn leker i parken nedanför vårt hus. Det har kommit några nya grannar i huset mittemot och dom fixar och donar. Ett par som bor på nedre botten har byggt ett staket och satt bord, stolar och grill innanför. Det ser så mysigt ut och alla som bor på nedre botten kan fixa uteplats. Ser även att nån håller på att bygga ett sånt där trädäck för för utemöbler. Just nu ägnar vi oss åt hemmet och fick jättemycket gjort i går men sen blir det balkongens tur. Vi hade 18 grader i solen i går och det ser ut att bli lika varmt i dag. 

 

                                Önskar er en skön början på nya veckananimated-butterfly-image-0131 



#Utemöbler #Balkonglådorna #Gröna #Vägarna #Boll #Maxida

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards