Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 april 2021

Av Malin wiper - 14 april 2021 17:15


 

När vi gick förbi Hallstahammars Livs sist så såg jag dessa stora vattenmeloner i en kundvagn utanför. Dom brukar ha gigantiska meloner. Eftersom det var tomt därinne då så gick vi in för att handla lite som fattades hemma. Dom har jättefint och fräscht därinne och en väldigt bra blandning av allt.

 

Klicka här för att se när vi var dit sist


 

Här plockar Suzan fram lite fina stora tomater och fyller på. Hon är jättefin och trevlig.   


 

Här ser ni hennes trevliga man som plockar i lite fler varor i frysdiskarna


  

På detta ställe finns det både yoghurt, nötter, mjölk, drycker av många slag, specialostar och mycket mer. Det är så kul att testa nåt nytt och det har vi gjort ett antal gånger.


 

Här i ett annat rum så finns både frukt och grönsaker av många slag

 

                                

 

Ett helt lass med fina valnötter för 59:90/kg

 

                                


                                                  Nötknäckare från Strawberry

 

Dom har både röda och gula äpplen och dom röda kostar 19:90/kg


 

Dom stora och fina tomaterna på nära håll. Dom kostar 24:90/kg. Förra gången vi var dit så köpte vi några och min man gjorde tomatsoppa av dom och det blev jättegott. Han satt i fiskbullar, fetaost och kryddade upp den.


 

Dom hade jättefina bananer så jag köpte några stycken för det är den frukt jag tål båst. Dom kostar 11:90/kg

 

      

Jag hittade ett recept på Youtube där banan och ägg är huvudingredienserna. The best egg cakes heter receptet. Undrar om det kan vara gott. Nu har jag flera recept som jag skall testa.


Här ser man allt vi köpte och det gick på bara 120 kr. Deras ägg är supergoda så dom köper vi alltid där. Längst bak på bilden ligger 2 små squash och dom är mina favoriter. Vi brukar även köpa fryspåsar och aluminiumfolie. Man får mycket för pengarna där.

 

     

Jag avslutar med en magisk vindskultptur som heter OCTO 3 och är skapad av Anthony Howe

                         Nu önskar jag er en njutningsfull kväll  animated-eat-and-drink-image-0277

 

#Vattenmeloner #Suzan #Frysdiskarna #Valnötter #Äpplen #Tomaterna #Bananer #Recept #Anthony

Av Malin wiper - 14 april 2021 12:00


 

I förmiddags då vi var ute och promenerade så såg jag min första veteranbil i år. Det är en Chevrolet Impala från 1965. I dag känns det som första riktiga vårdagen för solen skiner hela tiden, himlen är blå och vi har vindstilla. Dessutom har jag både sett fiskmåsar och duvor. Nu blir det en längre promenad efter lunchen och vi kanske tar kaffe med oss och slår oss ner vid en av slussarna.

 

Tyvärr lyste solen från alla håll och det blev många skuggor men jag sätter in bilbilderna ändå

 

                                   

                                                                    Made In China

 

Man blir ju bara så glad när man dyker på dessa snygga veteranbilar som tillför så mycket. Dom är som konstverk och tack till alla som tar hand om dessa bilar så dom får finnas kvar så vi andra får njuta av dess skönhet också

 

         

 

Snygg lampuppsättning


 

Bara av att se dessa maskrosor lutande sig mot en husvägg i solen fick mig att få vårkänslor.


 

Jag fotade lite blommor utanför Åsby Floristen. Här en närbild på en blomma i en kruka


 

Ytterligare en och den är lite spretigare men lika vacker


 

Framför en annan husvägg kunde man se påskliljor som lyste som solar. Klicka här för att se färgstarka vindskulpturer


 

Utanför Åsby Floristen på andra sidan dörren hade dom ställt den fina bänken och satt blommor på. Dom ändrar om så det är alltid nåt att fota utanför butiken 

 

  

En katt jag fotade bakom en bil 14 april 2020


 

Nej nu skall jag väl gräva vidare i dagens göromål och måsten. Fast först blir det som sagt var en längre promenad för man måste ta vara på dessa fina dagar. Rätt som det är så får vi busväder igen. 

 

     

Jag lånade min Youtubvän Paolas senaste bildspel. Det heter Vilken vacker underbar värld. Jag fick såna vårkänslor av bildspelet och även gåshud. Hon är så proffsig och jag tyckte det passade in i detta inlägg som andas vår. För mig är det roligare och mer givande att vara ute på Youtube än på facebook. Jag har ju även en Youtubekanal själv och jag prenumererar på rätt många kanaler nu.

 

           Ha en skön vårdag alla härliga besökare. Vårkram från Malin

 

#Chevrolet #Maskrosor #Floristen #Påskliljor #Gräva #Bildspel 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards