Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 april 2021

Av Malin wiper - 11 april 2021 15:30


         

Country Eastern

Läste om att trummisen Bosse Skoglund har dött och det i en ålder av 85 år. Han var en trummis i olika genrer såsom jazz, blues och reggae. Bosse Skoglund har spelat med Peps Persson sen 1970-talet. Han har upptätt och spelat in skivor med många svenska artister. Det känns alltid så sorgligt när ens favoriter går ur tiden än om dom uppnått hög ålder. Ju äldre man blir desto glesare blir leden. Klicka här för att se vad dom skrev i Aftonblandet om honom. Klicka här för att läsa lite mer om Bosse Skoglund

 

Klicka här för att se Bosse Skoglund spela trummor med Ben Webster  

 

       

Bosse Skoglund river av ett trumsolo 

 

               animated-drum-image-0002                                    animated-drum-image-0002

 

 

Jag såg honom live på Nefertiti i slutet av 1980-talet då jag bodde i Göteborg. Nu har dom tagit paus på klubben på grund av Corona. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2009 och se vad jag skrev där. Bosse Skoglund har även uppträtt med Bills Boggie Band och dom har jag även sett live på Nefertiti. Bill pratade jag med i pausen och han var väldigt charmerande och trevlig. Bill Öhrström var ju gift några år med Lisa Ekdahl. Bosse Skoglund var också en supertrevlig person. Klicka här för att läsa lite mer om Bosse Skoglund

 

Klicka här för att höra Bill Öhrström på Club Stampen i Stockholm 2017

 

      

Peps Perssons band där man både ser Peps och Bosse Skoglund 

 

                                   Rest In Peace Bosse Skoglund  

 

 

 

 #Bosse #Trumsolo #Peps

Av Malin wiper - 11 april 2021 10:00


 
En minnesbild på mig då jag satt på min favoritbänk området Ingelund i Vaggeryd. Där kunde man blicka ut över Lagan och bara sitta och njuta. Dessutom fick man ofta sällskap av änder, kanadagäss och lite andra fåglar. Den bilden passar bra när inlägget handlar om njutning. Vi människor behöver få njuta och ha det så bra som möjligt i och med att livet inte är så långt som man tror då man är ung. I dessa tider är det ännu viktigare så att vi klarar av att ta oss igenom denna pandemin.

 

 

Vi mötte upp min mans bror i Västerås för att ta oss en njutningsfull fika hos Bread & Sweet By JennieÖster Mälarstrand. Kolla in dessa vackra fjäderbakelser som stod där och frestade oss. 


                                                             


 

Jag valde just en sån och den var så god så jag blev helt tyst och kunde bara ge mig hän åt njutningen. Jag som hade gått in för att minska i vikt får nu börja om igen..  . Allt på bakelsen gick att äta både fjäder och det rosa bandet runtom. Det sägs ju att man kan äta allt men inte alltid.


 

Mr J valde denna smörgås som dom gjorde medans han väntad. Det är härligt med cafén som inte har färdiga plastade smörgåar utan får dom direkt nygjorda. Mr J var jättenöjd med sin smörgås. Jag fotade oss vid bordet men inga av bilderna blev bra så jag får ta lite tid på mig när jag fotar nästa gång. Min man tog som förra gången vi var dit en blåbärscheescake. Klicka här för att komma in på det inlägget.

 

Klicka  här för att se lite mer godaker från cafét. Klicka här för att se ännu fler godsaker från Bread & Sweet. Klicka här för att se när vi var dit 25 februari. Klicka här för att se när vi var dit 12 februari. Klicka här för att se ännu fler godsaker

 

Klicka här för att se när vi var dit första gången

 

       

En cover på Bob Dylans låt One more cup of coffe. Här framförs den på fiol av  Matthías Stefánsson. Klicka här för att se en vindskulptur vid vatten

 

   

Dessa tårtor består av passionsfrukt, hallon och en cocosbotten. Dom har verkligen annorlunda tårtor och bakverk


 

En vacker chokladtårta stod där i disken och frestade sina tittare. 


                               


Eskilstuna

 

Detta var lite nytt med nåt slags wienerbröd med nån slags krämig topping och jordgubbar. Glömde fråga om dessa


 

Alla tre fick vi provsmaka varsin skål med två nya chokladtryfflar. Den runda hade whisky som ingrediens och mycket annat. Den mörka chokladen var den godaste jag ätit för den var av högsta kvalitet och hade inte beskan som kan bli när det gäller lite mörkare choklad. Det var en fyllighet i chokladen. Allt hade sån fin balans med fruktiga smaker och jag fick då gåshud av att äta dessa två. Den andra pralinen krämigt innehåll med romsmak. Jag tyckte båda två var lika goda och vi alla tre satt knäpptysta och bara njöt. Det var Jennie själv som kom ut med pralinerna till oss. Tack för en härlig provsmakning

 

                                                animated-thank-you-image-0078


Klicka här för att komma in på en sida där det står lite om Bread & Sweets By Jennie. Där kan man läsa om cafét och Jennie Elmefors som är stjärnskottet i Västerås


 

Förra gången vi var dit så köpte jag med mig dessa syltkakor som jag frös in. Fast jag provsmakade en och dom var supergoda.


Min Man gillar deras skorpor så han köpte med sig en påse. Dom doppar han i kaffe eller te. Det går även att bryta sönder dom i mjölk och äta med sked. Så gjorde vi ofta hemma när jag var barn

 

               

Nu hoppas jag ni får en riktigt njutbar söndag mina härliga besökare. Denna bild tillägnar jag även min svåger som i dag fyller år. Grattis Mr K

 

     


Lite avslappning till en vindskulptur 

 

 

#Minnesbild #Fjäderbakelser #Smörgås #Matthias #Chokladtryfflar #Syltkakor #Vindskulptur

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards