Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 mars 2021

Av Malin wiper - 31 mars 2021 18:15

 

Vi hade fått brev i postboxen och det var från min vän Pisan. Hon hade skickat ett så fint krya på dig kort till min man från sig och sina döttrar. Så gulligt av er och han blev jätteglad. Det runda kortet har hon gjort själv för att önska oss en Glad Påsk. Tusen tack!. Jag är urdålig numer på att skicka påskkort så jag sände en hälsning över nätet istället. 

 

                                       animated-thank-you-image-0030

 

 

Kolla in så fint på nära håll..

 

      

Wind spinners 2021 

 

 

Utanför Åsby Floristen är det verkligen påskfint nu. Det var paraplyväder i dag

 

                                           


Brick 

  

Här lite mer av det påskfina. Jag saknar min son jättemycket men vi kan ju inte träffas förrens min man är i bättre form. Jag skulle ju ha kunnat åka till honom men jag törs inte riskera att få med mig ev smitta hem än om min son är till synes frisk. Jag får ge mig till tåls för tids nog så ses vi igen. 

 

       

Easter Parade från en gammal film med samma namn. Här framförd av Daniel.Pfister på en orgel som glittrar, glimmar och ger lite festlig stämning. Ha en skön onsdagskväll

 

                                      

 

 

#Kort #Spinners #Easter

Av Malin wiper - 31 mars 2021 10:45


 

En minnesbild på tulpaner jag tog 30 mars 2012 på nåt torg men vet inte vart. Jag gillar tulpaner mer och mer för varje år. Tulpaner och även nejlikor är riktiga klassiker. Ute har det regnat och är 5 grader varmt.

 

      

Tulpaner timelapse

 

 

Avslutar med en påskgul blomma som jag fotade i augusti 2013 på Rosenlunds Rosarium i Jönköping. Dit åkte vi ofta när vi bodde i Småland och bara njöt av att gå omkring där bland rosor och andra växter.

 

Klicka här för att komma in på ett av alla inlägg jag skrivit ang detta. Klicka här för att se ett annat inlägg

 

I dag skall min man på provtagning på Vårdcentralen. Om 3 månader så skall han tillbaka till Örebro sjukhus för kontroll. Dom är väldigt nog och han skall även till Köpings sjukhus för att dom skall utreda om han skall byta från Varan till en bättre nyare sort och då behövs inte dessa ständiga kontroller. 

 

               animated-computer-mouse-image-0020          animated-computer-mouse-image-0020          animated-computer-mouse-image-0020

Det har varit en jobbig natt för min man har fått gå upp en gång/timme för att försöka få ut allt slem från halsen och sen har han hostat och mått uruselt. Därför har inte jag sovit heller mer än några timmar. Vi lider båda av sömnbrist nu så vi får vila på dagen än om det inte är nån höjdare för mig. Jag får alltid ångest och blir helt overklig hela jag. Därför blir det som det blir med bloggen och att bloggvandra så jag får ta detta när jag orkar. Vi gick inte upp förrens 10.00 och jag behöver handla hem lite men det är egentligen för sent på dan. Vi hade tänkt hyra elbilen i 3 timmar men vi fick avboka och vänta tills allt lugnar ner sig              

 

Klicka här för att läsa ett riktigt bottennapp. Att jag skriver "Klicka här" är nåt jag började med för många år sedan för då var inte alla så insatta i länkar och visste inte att man skulle klicka på det som var understruket. Tänkte att det kunde underlätta. Nu har det blivit en vana så det får hänga kvar 


      

Simon & Garfunkel med April Come she will

 

Rättelse: Som ni såg i inlägget så fungerar jag inte som jag ska just nu. Jag trodde absolut att det var 1 april i dag. Så blir det när man inte sovit ordentligt på 6 nätter. Låten får ändå vara kvar men jag tog bort det andra. Tack Paula! för att du uppmärksammade mig på detta. Ha en fin sista mars..  

 


#Tulpaner #Rosarium #Natt #Simon

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards