Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 mars 2021

Av Malin wiper - 29 mars 2021 18:00


  

Nu är min man hemma igen och det känns toppen men han har svårt med tungan och han får massor av seg saliv som han måste både skölja ur och skrapa för det är så segt. Tungan blir chockad av att ha blivit utsatt för påfrestning men det skall gå över. Han är medtagen och rösten är sämre så han tar värktabletter på bilden och sen skall han gå och lägga sig och vila                                


 

Jag överraskade min man med att ha städat hans datorplats som var rätt rörigt och lite dammigt. Nu ser det bättre ut än på länge och det blev han glad över. Det är lite för mycket sladdar och annat som hänger där så det får vi fixa till lite snyggare så småningom

 

                        animated-welcome-image-0287                                     animated-welcome-image-0287


 

Jag köpte tulpaner och ett kort som jag satt på hans skrivbord. Sen köpte jag även ett litet änglaspel men inte med änglar utan nåt slags klockor och när man tänder ljuset så snurrar överdelen. Allt köpte jag hos Åsby Floristen

 

        

Blake Shelton med Home


 

Hans kontor/datorplats har vi avskärmat med två byråer som ser ut som kontorsmöbler och är köpta på IKEA då vi flyttade hit för 4 år sedan


 

Min man har denna tavla i trämaterial på ytterväggen på sin datorplats. Den köpte vi på Jul-Ljus i Hook

 

      

I förra lägenheten då vi bodde i Vaggeryd på Korpgatan så hade vi tavlan i hallen och en klocka ovanför i form av en vinylskiva. 


      

Det passar bra nu att spela just låten All you need Is love med The Beatles. Jag hade velat ha en orginalversion men dom har inte varit rädd om dom gamla orginalen så dom låter inte bra. Klicka här för att höra en häftig version av låten från filmen Love Actually

 

                 Ha nu en skön måndagskväll ni som tittar inanimated-moon-image-0035

 

#Hemma #Tulpaner #Blake #Tavla #Beatles

Av Malin wiper - 29 mars 2021 12:15


         

Skönt att det är måndag igen för söndagar är så tråkiga. Jag har städat nästan hela lägenheten men det tog tid i och med min nackskada. Jag får ta ett rum i taget för jag är ju ensam om städningen nu. Det är så tyst och öde i lägenheten och väggarna är så tjocka så man hör sällan några ljud från dom närliggande lägenheterna. Det känns verkligen hur tomt och tråkigt det skulle vara att bo ensam speciellt då man inte varit ensam på 30 år.

 

I går vid 20.00 tiden ringde min väninna Lena från Göteborg och vi pratade bort en stund. Hon har läst min blogg sen 2009 och efter några år så hörde hon av sig och sen dess har vi varit vänner. Vi hade ju tänkt åka till Göteborg förra våren men då kom ju Pandemin som ställde till det. Då trodde man att läget skulle ändra sig till 2021 men så är ju inte fallet. Det är så härligt med Göteborgsdialekten och jag trivdes verkligen där dom 10 åren jag bodde i Göteborg. 

 

                           

Vantar och handskar av alla de slag är en vanlig syn och det är aldrig ett helt par som ligger där utan bara en. 


 

Sen har vi då alla burkar som knycklats till efter intag. Detta ser ut att ha varit en enérgidryck av nåt slag

 

 

Detta är första gången jag ser ett smörpaket i naturen. Det är Lätta original och det såg ut som det var helt rengjort inuti

 

                                             

Smörkniv från shopping 4 net

 

En liten barnbil jag såg på en gård. Det är inget skräp utan har nog blivit kvar ute tillfälligt


  

Jag har varit besatt av denna choklad ett tag för jag är en sån som tröstäter och är sockerberoende. Detta är Karl Fazer Fresh Milk choklad. Den brukar jag köpa på vårt OKQ8. Förr åt jag mycket av mörk choklad 70% men har insett att min magen inte tål den procenten och man kan bara äta lite åt gången av mörk choklad. Nu har jag emellertid stoppat intaget och får ha lite abstinens ett tag men sen brukar  det gå bra. Jag hade gått ner i vikt men nu upp igen och det är inte bra. Det har blivit för mycket på en och samma gång för både min man och mig och sen denna pandemi som det inte tycks finnas nåt slut på  

 

            

Nu hoppas jag verkligen att jag får ligga bredvid min man i natt. Jag var så trött vid 15.00 tiden i går så jag la mig för att vila och det funkar inte för mig så när jag vaknade några timmar senare så trodde jag absolut att det var morgon för det var så ljust ute och solen hade kommit fram. Jag var så förvirrad och hade legat så konstigt så det kändes som halva hjärnan var bortkopplad och allt blev förvrängt. Det var bara att lägga på kyla på nacken och gå omkring i lägenheten så det rättade till sig, har ju min nackskada som ställer till det och nerver som kommer i kläm. Gjorde även lite bindvävsmassage på nacken där jag kom åt. Jag mådde lite bättre efter att ha ringt min man och pratat lite. 

 

                  animated-easter-line-image-0009           animated-easter-line-image-0009  

Nu ringde min man och sa att han får komma hem i dag så nu är det bara att vänta. Jag blev jätteglad och kan nu slappna av. Han har fått förhållningsorder hur han skall leva första tiden i och med att han kan vara infektionskänslig fortfarande. 

 

           

Jag som påskkärring i början av 1970-talet 

 

       

Ted Gärdestad med För kärlekens skull

 

#Skräp #Fazer #Jeansblus #Påskkärring #Ted

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards