Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 mars 2021

Fyndiq mobilfodral, kasettband, Drivknuten och Amanda Jenssen

Av Malin wiper - 28 mars 2021 11:30


 

Jag har skickat efter ett nytt mobilfodral från Fyndiq. Hade velat ha ett grönt men det var slut. Det kostar bara 149 kr. Ett sånt är lättare när man skall fota med mobilen. 

 

Jag fick ett tips av SmålandsJenny ang mobilfodral som är bra när man skall fota. Klicka här för att komma in och se detta. Ångrar nu att jag inte köpte det istället för det har ju magnet så man kan bara lyfta ur och fota och då behålla alla bra fack. Jag kanske skickar tillbaka detta i och med att man har viss ångertid

 

 

Det jag köpte nu ser ut så här när man knäpper upp men fickorna för kort och leg är för trång så man kommer att få stå vid kassor och tvinga upp dom. Det fodral jag har nu är bra men det är bökigt när man skall fota. Jag har ju min kamera men ibland vill jag även fota med mobilen för det har jag inte gjort på många år i och med att det inte var nån bra kamera i den förra mobilen

 

 

Jag gick igenom en låda där det fanns en massa gamla kasettband och annat. Då hittade jag detta som jag hoppas att det går att rädda och föra över till modern teknik för att lyssna på

 

 

Det är en intervju som gjordes i Katrineholm hos närradion 22 september 1993. Jag var med i ett projekt som hette Extra Hjälpen så jag och Ann-Sofi blev intervjuade ang detta projekt. Jag var mellan två jobb så jag gick med i projektet som lät bra. Vi skulle vara en extra hjälp till folk som hade hemtjänst men behövde få komma ut på bio, dans, fika och mycket mer så vi var en extra resurs. Det var folk i olika åldrar som vi var en resurs till. Bäst hade ju varit att den fasta personalen hade varit fler så dom fått göra såna roliga saker. Själv höll jag tal för 200 personer på Folkets Hus i Katrineholm ang hur viktig aktivering är. Om min man lyckas spara över internjun så får ni höra hur det lät 

 

Klicka här för att läsa om Yngve Larsson som var den som intevjuade oss på närradion. Artikeln är från 2015

 

                         

Jag kom ihåg hur häftigt man tyckte det var när man hade kunnat köpa ett kasettdäck och sen köpt kasetter av bästa slag för att få bättre inspelningar. Nu är detta historia blott och så är det när man får vara med länge och se utvecklingen gå framåt och nu gör den det med stormsteg. När jag köpte min första riktiga stereoanläggning på Siba i Göteborg på 1970-talet då var man överlycklig. 

 

 

Avslutar med en fint dekorerad stol som står utanför Drivknutens Lilla Loppis. 

 

Nu har min man legat på sjukhus i 4 nätter och jag hoppas han får komma hem i morgon. Jag sover urdåligt och det gör tydligen han också för han skickar mms 03.00 varje natt och då är jag själv vaken så jag kan svara. Han är i alla fall mycket bättre och låter mer som sig själv nu då han pratar. Fast det är inte roligt att vara instängd i ett rum så länge. Innan corona kunde man ju hälsa på och den inlagda kunde röra sig mer fritt. I dag skall jag fortsätta att städa i garderober och göra det fint tills Mr T kommer hem. 

 

       

Amanda Jenssen med I Choose You. Nu önskar jag er en skön och vilsam söndag.

 

                   

 

#Mobilfodral #Kasettband #Drivknuten #Amanda 

 
 
Veiken

Veiken

28 mars 2021 15:19

Jag tycker att mobilfodralet som du har beställt är jättesnyggt!
Vi får hoppas att du med teknikens hjälp kan fixa att föra över det som du har inspelat på banden.
Jätteroligt att höra att din man är på bättringsvägen och snart kan komma hem igen. Detta covid slår överallt och åt alla håll.
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

28 mars 2021 15:37

Kul att du tyckte fodralet var fint men det var lite stelt i facken där man skall ha legitimation och bankkort

Jag hoppas verkligen bandet är intakt och går att överföra

Jag är så glad att operationen gått så bra och att han snart kommer hem

Covid är ett elände som vi inte verkar bli av med

Ha en fin söndag
kram från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

28 mars 2021 16:19

Undra vad symbolen på skalet betyder?
Pinsamt att stå vid kassan å försöka få upp körkortet ja.

Malin wiper

28 mars 2021 19:42

Det har jag också undrat men det ser ju ut som nåt slags ljudsymbol. Jag skall skicka efter det du tipsade om för jag är inte nöjd med det jag skickade efter. Det blir för jobbigt att stå vid kassan och krångla för man vill ju att det skall gå undan ;)

Ha en fin kväll

 
Ingen bild

SmålandsJenny

28 mars 2021 21:20

Eller något om någon signal.
Hoppas du blir mer nöjd med det skalet/fodralet. Använder mest samsung pay i mobilen numera men ibland måste man ju ta fram körkort eller vanliga kortet å då vill man det ska gå smidigt ja. Körkortet har fått liten spricka så det kan strula ibland att få upp, men nästa år får jag nytt.

Malin wiper

28 mars 2021 23:23

Det tror jag också. Jag tror jag blir mer nöjd med det fodral som du tipsade om. Det lät ju bra detta med Samsung pay visste inte att det fanns nåt sånt. Ja du blir ett kort skadat så krånglar det till sig också

God Natt och sov gott

 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 mars 2021 19:55

Finns både samsung pay och Google pay, smidigt att bara ha med själva mobilen ibland.

Malin wiper

30 mars 2021 09:40

Det låter toppen så jag skall undersöka detta

Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards