Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 mars 2021

Av Malin wiper - 25 mars 2021 13:00


 

I förmiddags då jag promenerade i solskenet ner mot centrum så dök min favorithund Charlie upp med sin husse. Alltid så roligt att träffa dom och Charlie är så cool och känner igen mig direkt och kommer springande mot mig

 

 

Här ser ni cocker spanieln Charlie med sin husse. Vi stod och pratade ett bra tag och det känns så härligt att jag lärt känna så många nu. Jag träffade både Kristina och Tore i Hallsta centrum så jag har blivit lite distraherad och det behövs när jag har min man på operationsbordet. 

 

      

Thomas Stenström med Ser du månen där du är i kväll. Spelar den för Charlies husse i och med att denna låt betyder mycket för honom. Jag får en känsla av låten Auld Lang Syne i melodin innan refrängen


 

Jag tog lite fler bilder på härliga Charlie som nu har fyllt 8 år

 

                      


                                      Slagugglan 

 

En närbild på min favorit. Jag smälter så fort jag ser Charlie och är så glad varje gång jag ser honom med sin husse. 

 

Klicka här för att se en av alla gånger jag fotat hunden

 

 

Jag gick förbi en cykel som hade en färgstark sidoväska. 

 

 

Utanför Åsby Floristen fick jag verkligen påsk- och vårkänslor. Klicka här för att se en solskenshistoria

 

Min man ringde till mig en timme före sin operation och han hade fått gå genom extra undersökningar innan operationen. När jag sen kom hem så kollade jag på klockan i vardagsrummet och den var precis på pricken 11.00 och då låg han på operationsbordet. Jag har som ett streck i magen och kan inte slappna av helt förrens jag får reda på hur allt gått. Väntan är min sämsta egenskap. Tack alla ni som varit så omtänksamma i era kommentarer. Det värmer våra hjärtan och jag önskar er nu en fortsatt fin torsdag i solens tecken

 

      

      

En favorit i repris med Ebba Forsberg. För att jag älskar dig. Till min älskade man.   

 

 

 #Charlie #Husse #Thomas #Sidoväska #Åsby #Ebba

Av Malin wiper - 25 mars 2021 08:15


 
En bild på min man då vi en solig dag promenerade ner mot centrum. I dag opereras han kl 11.00 och operationen tar 3-4 timmar. Vi har skickat hur många mms som helst till varandra och även ringt varandra stup i kvarten. Han har svårt att prata så det har inte blivit så långa samtal. Vi saknar varandra redan och vi är varandras trygghet och stora kärlek så det är svårt att vara ifrån varandra. Det är fullt upp för honom nu på morgonen före op för dom skall ta fler röntgenbilder och han skall få prata med läkare. Jag skall ringa 15.30 för att höra hur operationen gått sen ringa min mans bror och till min mans brors fru uppe i norrland och min son för att tala om hur det gått. Medans jag väntar så skall jag göra mig iordning för en längre promenad. Det ser ut att bli toppenväder i dag och solen är redan framme. 


 

I går tog min man och jag en fika på Hallsta Café & Restaurang. Fikar vi så gör vi det när dom öppnar för då är det antingen tomt där eller bara några få som sitter och det med långa avstånd


 

Dom hade fixat såna här läckra bakelser i glas. Dom består av vaniljkräm, sockerkaka, chokladpudding, grädde och bär


      

Min man valde en sån för den var lätt att äta men det tog lång tid innan han fick i sig den. Han tyckte i alla fall att den var fantastiskt god så han njöt verkligen


 

Jag valde deras egengjorda bananbakelse som var den godaste jag ätit för den var inte så söt och allt smakade fantastiskt. Jag har inte ätit bananbakelse på många år.


 

Sen tog vi en promenad och jag fotade en kaja som satte sig på en parkeringsskylt

 

        


Fågelbad


 

När vi senare promenerade hem så träffade jag på kråkan som ofta ligger och myser i gräset. Den är van vid att jag fotar den nu.


 

Här har den rest sig upp och kollar lite förstrött på mig

 

  

Avslutar med en bild jag tog 25 mars 2020. Nu hoppas jag att ni alla får en fin torsdag. Var rädda om er och njut i det lilla. Kram från Malin

 

                                    

 

 

       

Frank Sinatra med Younger than springtime från 1967. Franks dotter Nancy Sinatra är också med i klippet

 

#Bananbakelse #Kaja #Fågelbad #Kråka #Frank

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards