Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 mars 2021

Av Malin wiper - 24 mars 2021 12:00



                     

 

I går promenerade vi förbi en ny Restaurang som heter Marin Kolgrill. Restaurangen har en stor uteplats också som kommer att möbleras för sommarens njutningar. När jag stod där och fotade så kom ägaren ut och vi känner ju honom genom hans Pizzeria Milano som ligger ett stenkast från vår bostad. Han sa att jag fick komma in och fota också.

 

 

Det var så snyggt inne på restaurangen med jättesnygg inredning så mysfaktorn var stor. Härligt dämpad belysning och färger som passar ihop. Allt var så nytt och fräscht

 

 

Så snygga bord och stolar och en hel soffa som sträckte sig längs väggen men med coronaavstånd.

 

 

Längst in i en mysig vrå och det är mycket snyggare än vad jag kan få fram så jag måste lära mig att ställa in ljuset på kameran för blixten räcker inte till

 

 

På en vägg har dom satt upp denna läckra utsmyckning och på höger sida har dom en stor handikappsvänlig toalett som var helt ny och fräsch.

 

 

Här ovanför disken så ser man alla goda rätter dom har och jag valde en av dom för att ta med mig hem. Min man kan ju inte äta vanlig mat än men så fort han är helt bra så skall vi gå dit

 

                                                     

                                                                                        Eskilstuna 

 

Jag valde denna rätt som är marinerade kycklingspett, grillad tomat, paprika, smakkryddad rålök och persilja. Till detta valde jag bulgur, thatziki, annan sås och ett bröd. Det var så otroligt gott och kycklingen jättemör och smakrik. Bulguren var av bästa slag och såserna ljuvliga. Det kändes att allt var av hög kvalitet och min mage mådde bra efterråt

 

       

Lite bilder på deras fantastiska salladsbuffé. Klicka på bilderna så blir dom större

 

       

Jag hittade detta klipp på Kurdisk musik intrumentalt av Ay Dilbere Aram som var lite likt det som spelades lagomt högt i restaurangen. 

 

 

Vill man ha en kopp kaffe efter maten så serveras fantastiskt fina Baklava

 

                                                                   

 

  

Dessa kopparformar serveras maten i då man äter på restaurangen, inte illa 

 

 

Här ser ni mannen som kolgrillade min kyckling. Han såg så glad och trevlig ut

 

  

Dom har även en helt mäktig pizzaugn som såg läcker ut.

 

 

Här ser ni mannen som driver restaurangen och han var så hjälpsam och trevlig och visade runt.

 

Klicka här för att se ett fantastiskt klipp från Marin Kolgrillens facebook

 

 

Jag blev så glad när jag fick fota hans fantastiskt fina tatueringar han hade på ena armen. Dom såg ut som konstverk och var skickligt utförda i Maoriteknik.

 

 

Lika snyggt på insidan av armen. Tack för att ni är så trevliga alla som arbetar på restaurangen. 

 

I dag är det så blåsigt så det känns kallare än 5 grader och solen visar sig lite ibland men annars är det disigt och lite grått. Min man åker iväg 13.00 med sjuktaxi och vi har sovit så gott i natt så vi känner oss postiva. Jag kommer att promenera mer än vanligt nu för att få dagarna att gå och må bra i kroppen. Då kan jag kanske hitta lite mer att fota i omgivningarna. Hoppas ni får en fin onsdag mina kära besökare. Sköt om er

 

       

Jag avslutar inlägget med en skön fin låt med Sophie Zelmani som heter Most of the time

 

#Kolgrill #Inredning #Utsmyckning #Kycklingspett #Kurdisk #Baklava #Kopparformar #Pizzaugn #Tatueringar #Sophie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards