Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 mars 2021

Av Malin wiper - 22 mars 2021 17:30


  

Tidigt i fredags var jag in till Shop Esmeralda för min väninna i Göteborg ville att jag skulle köpa ett par Avet boxertrosor till henne. Dom har bara enfärgade i Göteborg där hon brukar handla. Nu ville hon ha ett par zebramönstrade. Jag var ensam där och när man kommer in så uppmanas man att använda handsprit som dom bistår med. Det tycker jag är bra initiativ. På bilden ser man Avet trosor hänga på en stång och nu har dom även fått vanliga trosor utan kant. Jag själv föredrar boxertrosorna. Sen jag börjat använda denna sort så är jag fast. Dom är i ett mjukt skönt microfiber material som andas så det blir inte varmt och tätt. Klicka här för att se en marinprickig

 

          

  

Så här ser Avet boxertrosorna ut som jag köpte ut åt Lena

 

               animated-zebra-image-0007                                              animated-zebra-image-0007 

           

Zebra Afrikas wild wonders

 

  

Ett av många par av mina som är lite 1970-talsretro. Första gången jag köpte Avet så var det hos Beklädnadsaffären i Skillingaryd men då hade dom bara svarta och beige sen har det blommat ut. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2015 och se när jag fotade hos Beklädnadsaffären. Det finns även enfärgade i skarpa häftiga färger. Klicka här för att se en i leopardmönster  

       

Lite fler bilder jag tog. Klicka på bilderna så blir dom större    

 

       

Here comes the sun on a kalimba. Det finns massor av såna här klipp med hunden närvarande på denna youtubekanal.

 

                                  


Kalimba från Walmart . Kalimba (Mbira) har sitt ursprung och största utbredning i Afrika. det finns ett flertal variationer men de flesta bygger på användandet av en solid bottenplatta eller en ihåliglådkonstruktion av trä. Instrumentet finns även under namnet likembe, gogo, kalimba och sansa. Instrumentet är populärt i hela Afrika men främst i Zimbabwe och Bukina Faso

 

                      Nu får ni ha en fin eftermiddag och kväll. Sköt om eranimated-flower-image-0009 

 

 

#Boxertrosor #Kalimba

Av Malin wiper - 22 mars 2021 12:15


 

Än har vi inte fått den tvåsiffriga värmen som utlovas så jag antar att den är i antångande. Nu är det bara två nätter kvar tills min man skall åka till Örebro sjukhus för sin operation. Vet inte förrens efter operationen hur länge han behöver ligga inne för det beror på hur stor operationen blev och om han även behöver strålning. 

 

       

Fantastisk natur timelapse 

 

 

Nu är det sånt här man vill se i naturen. Jag har nog aldrig längtat så mycket efter vår och sommar som nu. Jag som älskar höst och vinter. Det beror på pandemin för blir det varmare så kan man vara ute mer och även ta med sig fika och sätta sig vid ev slussarna och bara njuta.  

  


                              

 

Mandarinskal och apelsinskal är nåt man ser rätt ofta också i miljön. 

 

 

Man kan även halka in på ett bananskal

 

 

Vi har ju även fått ett nytt skräp i naturen och det är alla munskydd som ligger utspridda lite överallt. Hur svårt kan det vara att slänga dom i en soptunna?. Här har det hamnat halvvägs bakom ett staket

 

 

En boll har också hamnat bakom ett staket. En barnboll med söta katter på

 

             animated-cat-image-0305               animated-cat-image-0305               animated-cat-image-0305

 

 

Hittade även pipett med ögondroppar av märket Lecrolyn 40 mg/ml. Det jag vill säga med mina "Dagens skräp" är att det behöver inte se ut så här för det är så lätt att slänga i soptunnor som finns lite överallt eller ta med sig hem. Även att visa på vad som slängs och hur varierat det är. Jag kollade även runt när jag bodde i Småland och då såg jag till och med underkläder som hängde på en buske så det finns inga gränser för vad som slängs

 

                        animated-eye-image-0282          animated-eye-image-0282          animated-eye-image-0282          animated-eye-image-0282

 

Nu har vi varit ute och promenerat sen stund men min man orkade inte så långt så han gick hem och jag promenerade en stund till. Nu är solen framme igen och man kan ta på sig en tunnare jacka till nästa promenad. Vi träffade även Kristina, Tore och R-M och det känns så skönt att man fått lite fler vänner. Jag väntar bara på att få bjuda hem alla vi lärt känna på kaffe eller mat. Sen har jag ju andra vänner på håll som jag haft i många år och dom kommer att vara mina vänner för resten av livet. Synd bara att vi inte kan träffas men det kan ju bli bättre tider förhoppningsvis. Tack för att ni finns..  

 

 

Jag zoomade in mot en husvägg där vårblommorna börjat komma upp. Ha nu en skön början på denna nya vecka. 

 

      

Merle Haggard med Are the good times really over. Jag såg att min bloggvän Farfar Hebbe hade inne en låt av honom för ett tag sen. Merle Haggard var en amerikans countrysångare, gitarrist och låtskrivare. Totalt har han haft 38 singlar på förstaplatsen på Billboard countrylista. Merle Haggard dog 2016 i en ålder av 79 år

 

#Operation #Timelapse #Munskydd #Ögondroppar #Merle

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards