Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 mars 2021

Av Malin wiper - 18 mars 2021 17:15


 

Så här fint såg det ut i förmiddags då vi promenerade ner mot centrum. Än om solen skiner så är det inte så varmt än för det blåser lite kallt. Fast nu kan man dra på hastigheten och gå längre i och med att man inte riskerar att halka och slå sig fördärvad. Jag  kommer alltid upp i samma hastighet som för många år sedan. Jag önskade att jag kunde promenera lite saktare och ibland har jag dämpat ner mig lite i och med att jag fotar. Fast det är ju ingen nackdel att gå fort för man håller ju kroppen igång och den blir starkare.


 

Nu är det vårigt som gäller utanför Åsby Floristen. Det har även smugit sig in lite påskkänsla 

                   

 

Mängder av gul lök utanför Hallstahammars Livs

 

                                         

                                                 Lökhackare från Fyndiq 

                         

 

Hittade en tappad eller bortslängd lapp på marken. Det är en lista på vad hen skulle köpa och det ser ut som finsk text

 

                          

                                               Promotique 

             

Willie Nelson med First Rose of Spring. Nu önskar jag er en doft av rosor för att lyfta upp stämningen några grader   


#Promenerade #Floristen #Lök #Lapp #Willie

Av Malin wiper - 18 mars 2021 13:15


 

Vårt bostadsbolag Hallstahem ger ut en tidning som heter Utsikten. Där får man reda på allt som händer i bostadsområdet och den är väldigt lättläst och har ett bra format. Jag har aldrig bott i ett område som har en egen tidning så det är verkligen ett plus. 

 

                                               


Kikare från Panduro

 

Här ser ni en artikel som handlar om att källarinbrott blir allt vanligare. Här har vi haft små förråd i källaren men dom är borttagna på grund av inbrottsrisk. Så vi får ha det som inte ryms i lägenheten i kallförrådet på balkongen. Jag vet ju själv hur jobbigt det är att bli av med allt i ett källarförråd. När vi bodde i vår sista lägenhet i Katrineholm så blev vi bestulna på allt i vårt förråd. Min man miste hela sin fiskeutrutning som var jättestor och även med egenhändigt bundna flugor. Min man höll i flugbindningskurser i Trollhättan där han bodde i många år. Jag blev av med alla minnen från förr och även allt fint jag fått då jag arbetade inom arbetsterapi. Även andra minnessaker, julsaker, kläder mm och det sved i hjärtat. Vi som sköter oss får alltid lida för att andra förstör. Dessutom så fick vi löjligt lite ut på försäkringen som inte täckte en bråkdel av vad allt var värt


 

I den artikeln har dom intervjuat vår kommunpolis Per Ersgård. Han är en fantastisk trevlig och proffsig polis som alla gillar. Man ser honom ofta patrullera i samhället och det är verkligen uppskattad här. Vi har ju en liten polisstation som är öppet vissa dagar. 

 

               animated-police-and-cop-image-0002                                              animated-police-and-cop-image-0002

 

Klicka här för att se ett klipp där Per Ersgård medverkar från 2018. Klicka här för att se vad jag skrev ang Per Ersgård 2020. Klicka här för att få ett TV tips ang en polisserie som jag följer. Klicka här för att lite spex ang polisen i ett inlägg. Klicka här för att se ett klipp på vad dom gjort i lägenheterna sen vi  flyttade hit

 

       

Hittade ett klipp där man visar bilen från Hallstahems Elbilspool. Vi är ju medlemmar där men nu blir det ett uppehåll i och med att min man skall opereras och sen blir det rehabilitering. Det är fantastiskt att kunna hyra bil så nära till hands. Det är Move About som står för bilen


 

Hallsta Café & Restaurang har fått in en ny bakelse men ändå en klassiker som heter Mocabakelse. Det är en bakelse som funnits sen jag var barn och kanske ännu längre tillbaka. Den har förändrats lite genom åren men ser ändå snarlik ut med sitt bär på toppen. Klicka här för att se hur dom såg ut förut då den var klädd med mandelspån och nu med hackad mandel. Klicka här för att se en annan ny variant av mocabakelse

 

                            


                                         Retroheaven

På vår promenad ner mot centrum i förmiddags så träffade vi våra vänner Lars & Monica och det var så kul för vi har inte setts på länge. Vi tog en fika tillsammans på Hallsta Café & Restaurang med coronaavstånd. Tyvärr så låg solen på så jag fick inga bra bilder. Efter ett tag blev min man så dålig så han var tvungen att gå hem och jag tog en promenad utanför centrum innan jag gick hem igen. 

 

Klicka här för att se ett recept på Mockabakelser. Det är av Birgitta Rasmusson som så sorgligt gick ur tiden för ett tag sen.

 

 

Ett vårtecken är när man ser att barn börjar rita med kritor på asfalten igen. Här med ett Hej! och en glasstrut. Det skall sägas att det är vattenlösliga kritor/griffelkritor så det går att spola bort

 

Nu mår min man lite bättre efter att ha sköljt munnen med bedövningsmedel och sovit en stund. Solen har försvunnit men jag tror jag tar en promenad till för att hålla kroppen igång. Hoppas ni har det bra mina härliga besökare. Har inte hunnit komma in förrens nu och jag har så lite att skriva om så det blir ett lapptäcke av allt. Kram på er 

 

       

Yellow River på munspel med harproli.  


#Utsikten #Per #Mocabakelse #Vårtecken #Harproli

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards