Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 mars 2021

Love In the time of corona TV serie från 2020

Av Malin wiper - 15 mars 2021 10:15


 

Jag har sett en serie på Disney+ som heter Love In the time of coona. Det är en TV serie i 4 episoder från 2020. Det är ett romans, drama, komedi. I rollerna ser vi: Ava Bellows, Gil Bellows, L.Scott Caldwell, Tommy Dorfman mfl

 

                                      


                                                                                           Currys PC World 

Handlingen

 

En rolig och hoppfull titt på sökande efter kärlek och mänsklig kontakt under denna tid av social distansering. 

 

                                            


                                          Puckator 

Recension

 

Det är en lättsam berättelse som man får ta som den är. Dom borde ha gjort lite fler avsnitt av serien så man hade kunnat gå på djupet och fått lite mer av karaktärerna och vad som händer sen. Denna serie är ju från förra året och då fanns lite hopp. Den är välspelad och mänsklig så den var i alla fall sevärd. Den visar ju i alla fall hur det blir med både kärlek och kontakter i såna här svåra tider. Skärmtid har fått en annan innebörd. 

 

Jag ger serien 3 bultande hjärtan av 5 möjliga i betyg

 

animated-heart-image-0086      animated-heart-image-0086     animated-heart-image-0086

        

Trailern till serien


Jag håller på att se serien The Mandalorian som min son tipsat om. Jag har en del avsnitt kvar men jag behövde nåt lite lugnare så jag ser klart Mandalorian under veckan. Det är 2 grader varmt och och himlen har spruckit upp så solen tittar fram. Det ser ut att bli en fin dag så jag skall ta mig en lång promenad. Min man skall iväg på ett uppdrag i några timmar. Hoppas ni får en fin början på denna nya vecka


#Corona 

 
 
Ama de casa

Ama de casa

15 mars 2021 11:39

Låter som en bra serie.

Ha en fin start på veckan!

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

15 mars 2021 11:51

Den var lite annorlunda och passade in i dessa tider.

Ha en fin start på veckan själv
kram

 
Veiken

Veiken

15 mars 2021 14:53

Det gäller att ha något att göra nu när man inte kan vara ute i full frihet. Det blir bättre när värmen kommer får vi hoppas! Vaccinet lär dröja eftersom det blir allt färre leveranser till oss. Håll i, håll ut, men hur länge?
Kram och ha det fint!

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

15 mars 2021 16:24

Det är precis som du säger. I dag har vi nästan haft vår igen men det varierar så mycket. Ja du vaccinet verkar vara på villovägar. Ja du hur länge skall man orka hålla ut. Det är ju så supertrist nu så man är uttråkad

Ha det fint själv
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

16 mars 2021 11:09

För tillfället så undviker jag väldigt känslosamma filmer och TV-serier. När världen ser ut som den gör just nu så behöver man lite lättsam underhållning som får en att le.

Ha en fin dag!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 mars 2021 12:04

Jag undviker också det mest sorgliga men denna serien hade mycket humor i sig också. Lite feelgood. Jag undviker katastroffilmer nu för vi har ju en katastrof i verkliga livet

Jag kolla på både humor och stand up på youtube.

Ha en fin dag själv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards