Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 mars 2021

Dagens skräp, Svartån, Kärlekslås, Blommor, Daniel Jang och Peter Verhaart

Av Malin wiper - 13 mars 2021 08:00


    

Den 13 mars 2018 fotade jag denna ekorre som hittat nåt gott att äta. Som ni ser så hade vi lite snö då också. På eftermiddagen i går så kom solen åter och vi hade plus 6 grader. Vi båda hade behövt gå en till promenad men vi orkade inte utan gav upp och satsar på i morgon istället. Min man blir så trött av situationen och allt han måste vräka i sig av tabletter, bedövningsmedel mm så han är tvungen att sova några timmar mitt på dan. Just nu är det bara en seg transportsträcka tills han kommer in för operationen. Man får ge sig till tåls. 



                            

 

Nån hade tappat sin arbetshandske


 

Här har det fastnat lite skräp under ett cykelhjul


 

Den här burken har verkligen blivit tillplattad. Tänk om man skulle rama in en sån och hänga på väggen. Om nån frågar så är det ett dyrt konstverk. Jag har ju varit på ett Galleri en gång där en person hängt upp tavelramar av olika slag men dom var helt tomma så man skulle själv föreställa sig ett motiv i ramen. Det kändes väldigt märkligt och man blev lite ställd..  . Jag börjar misströsta när det gäller detta med ett normalt liv där man kan bjuda hem folk eller släppa in sonen och min mans bror. 

 

                 


 

Tidningar på marken är också ett vanligt fenomen och dom blåser omkring 

 

                                          


                                                               Tidningsställ från Unoliving

 

Lite Äppel Juice 


 

Här står jag på Apotekarbron och låter blicken falla över Svartån. Det är där det hänger kärlekslås på räcket


 

Ett av flera lås jag fotade

 

     

Can't help falling In love Elvis violin cover. Han som spelar violin heter Daniel Jang. Han har en fantastiskt fin ton 


 

En annan vy från bron


 

Blommorna vi fick från syrran och svågern är i full blom nu. Fast det finns några knoppar kvar som skall blomma ut. Buketten är mycket vackrare i verkligheten 

                 

 

Så här ser en av dom röda blommorna ut utslagna. Undrar om det är nån slags annorlunda tulpan. Dom ser ut som tulpanknoppar men när dom slår ut så  ser dom ut som på bilden.

 

        

Snowflake rörlig skulptur skapad av Peter Verhaart

 

                         Ha nu en fin lördag. Hjärtlig hälsning från Malinanimated-heart-image-0585


#Skräp #Daniel #Arbetshandske #Burken #Peter

 
 
Bittan

Bittan

13 mars 2021 13:19

Hej! Skickat epost till dig nu.
Jag tror tulpanen heter Papegojatulpan.
Ha en trevlig helg!
Kram från Bittan❤🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 mars 2021 14:12

Jag såg det nyss så nu har jag svarat dig. Tack för att du talade om detta med tulpanen. Då skall jag kolla på nätet

Ha en trevlig helg själv
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

13 mars 2021 23:25

Vacker låt, den känns ända in i hjärtat! Det var märkliga tulpaner ni fått, så många lager av blomblad.

Kram, ha en härlig söndag!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 mars 2021 07:29

Det är en Elvislåt och som du säger så bra så känns det ända in i hjärtat

Det var verkligen ovanliga tulpaner

Ha en härlig söndag själv
kram

 
Ingen bild

Paola Svensson

15 mars 2021 17:48

Så söt ekorre! Jag tycker det är så roligt med "Dagens skräp" du brukar visa upp på din blogg. Blev lite inspirerad av dig och gjorde en film till Roberts Brobergs låt Det som göms i snö kommer upp i tö... =D
Önskar dig en fin start på veckan!

Malin wiper

15 mars 2021 20:28

Vad roligt att du blev inspirerad av dagens skräp :) Jag går genast in på din kanal och kollar. Passande låt också.

Ha en fin start själv på veckan och tack för din härliga kommentar
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards