Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 mars 2021

Av Malin wiper - 13 mars 2021 14:00


 

Detta är Hallsta centrum och nu ser det lite ut som på bilden. Snön smälter och det är några grader varmt. Till vänster ser man Hallsta Café & Restaurang


 

I torsdags fikade vi på hallsta Café & Restaurang och jag valde foccaccia med ost och deras supergoda olja

 

 

Min man valde en hetvägg (semla med varm mjölk). När jag var barn så hette det: fettisdagsbulle med varm mjölk. Detta är den sista semlan han äter innan operationen för det börjar göra mer och mer ont när han äter. Till slut så hjälper inte smärtlindringen fullt ut. Tur att det bara är 12 dagar kvar till operationen.

 

                             

                                                          Rosen 

 

 

Deras cappuccino är så god och man får ett sånt fint, lent och gott skum ovanpå. Här fixade Siba varsitt fint hjärta ovanpå också.  Cappuccinon är så god så man kan bara beställa en sån och njuta en stund


         

Vindskulptur i form av en cykel. Klicka här för att se ytterligare en snygg rörlig väggskulptur. 


 

Undrar om detta är den sista snögubben?. Den håller nu på att smälta bort och jag hoppas våren är i antågande men vi har ju april kvar som brukar vara en månad full av överraskningar då det gäller väder. Det börjar verkligen bli lite långtråkigt nu så det gäller att aktivera sig och inte bara sitta vid datorn. Har funderat på om jag skall ta fram symaskinen men det känns inte heller så lockande. Jag är mer intresserad numera av foto och skall nog ta tag i detta så fort jag får mer ork.       


              

Så här såg min dator- och syplats ut i sovrummet då vi bodde i Vaggeryd på Storgatan. Det var ca 8 år sedan nu. Där satt jag och sydde både klädnypeklänningar, sjuksköterskeklänningar och lite annat. Då hade vi en stor 3-rummare i ett gult tegelhus med bara två ingångar och i två våningar och vi bodde på första våningen

 

   

Nu får ni ha det så bra denna lördag. Hjärtlig hälsning från Malin

 

       

En liten nostalgitripp med The Searchers och låten Love Potion No 9. 

 

                

 

The Searchers är en brittisk pop- och rockgrupp som bildades 1959 i LiverpoolEngland av bandets gitarrist John McNally. Gruppen var känd för sin ljudbild med 12-strängad gitarr och sångharmonier. De skrev dock inledningsvis inte särskilt många egna låtar utan spelade in nya versioner av främst amerikanska artisters alster. Gruppen hade stort inflytande på bland annat The Zombies. De var som mest framgångsrika åren 1963–1965. Källa Wikipedia

 

Nu har jag fått ett tips från Bittan gällande buketten jag fick av syrran och svågern. Tulpanerna i buketten är Papegojtulpaner. Tack Bittan..  

 

#Focaccia #Vindskulptur #Snögubben #Hjärtlig #Searchers

Av Malin wiper - 13 mars 2021 08:00


    

Den 13 mars 2018 fotade jag denna ekorre som hittat nåt gott att äta. Som ni ser så hade vi lite snö då också. På eftermiddagen i går så kom solen åter och vi hade plus 6 grader. Vi båda hade behövt gå en till promenad men vi orkade inte utan gav upp och satsar på i morgon istället. Min man blir så trött av situationen och allt han måste vräka i sig av tabletter, bedövningsmedel mm så han är tvungen att sova några timmar mitt på dan. Just nu är det bara en seg transportsträcka tills han kommer in för operationen. Man får ge sig till tåls. 



                            

 

Nån hade tappat sin arbetshandske


 

Här har det fastnat lite skräp under ett cykelhjul


 

Den här burken har verkligen blivit tillplattad. Tänk om man skulle rama in en sån och hänga på väggen. Om nån frågar så är det ett dyrt konstverk. Jag har ju varit på ett Galleri en gång där en person hängt upp tavelramar av olika slag men dom var helt tomma så man skulle själv föreställa sig ett motiv i ramen. Det kändes väldigt märkligt och man blev lite ställd..  . Jag börjar misströsta när det gäller detta med ett normalt liv där man kan bjuda hem folk eller släppa in sonen och min mans bror. 

 

                 


 

Tidningar på marken är också ett vanligt fenomen och dom blåser omkring 

 

                                          


                                                               Tidningsställ från Unoliving

 

Lite Äppel Juice 


 

Här står jag på Apotekarbron och låter blicken falla över Svartån. Det är där det hänger kärlekslås på räcket


 

Ett av flera lås jag fotade

 

     

Can't help falling In love Elvis violin cover. Han som spelar violin heter Daniel Jang. Han har en fantastiskt fin ton 


 

En annan vy från bron


 

Blommorna vi fick från syrran och svågern är i full blom nu. Fast det finns några knoppar kvar som skall blomma ut. Buketten är mycket vackrare i verkligheten 

                 

 

Så här ser en av dom röda blommorna ut utslagna. Undrar om det är nån slags annorlunda tulpan. Dom ser ut som tulpanknoppar men när dom slår ut så  ser dom ut som på bilden.

 

        

Snowflake rörlig skulptur skapad av Peter Verhaart

 

                         Ha nu en fin lördag. Hjärtlig hälsning från Malinanimated-heart-image-0585


#Skräp #Daniel #Arbetshandske #Burken #Peter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards