Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 mars 2021

Av Malin wiper - 12 mars 2021 13:45


 

I onsdags då vi var ute och åkte med elbilen så såg vi denna gula mopedbil som stod och lyste upp ett ställe


 

En bit ifrån mot en vägg fanns ytterligare två stycken men i röd färg. Det börjar bli mer och mer vanligt med moped- minibilar. Det jag inte kan förstå är att dom är lika dyra som en vanlig bil och ändå finns inte lika mycket plats i dom.

 

Klicka här för att se lite fler mopedbilar. Klicka här för att se en mopedbil minihummer. Klicka här för att se massor av minicars

 

         

Meet Mr. and Mrs. Microcar

 

                                     


                                              Teknikstore 

    

Min man kollade in en mopedbil inne i centrum 

 

 

En minibil jag fotade i november 2019


 

En del av en barncykel med hjälmen lämnad kvar

 

När vi åkte omkring på en liten landsväg så såg jag dessa två traktorer av lite äldre modell. Jag har fotat dom förut men inte båda ihop på en bild. Jag gillar dom gamla traktorerna som har lite karaktär


 

På ett annat ställe dök denna upp lite halvgömd


 

En Scania lastbil stod där lite skymd bakom nån typ av häck

 

Den lilla vägen vi åkte på hem igen var så fin och det dök upp gamla byggnader lite överallt. Tyvärr börjar många av dom gamla ladorna förfalla och dom rustas inte upp så dom kommer att försvinna så småningom från landsbygden. 

 

   

I går kväll snöade det och allt var vitt men i dag har det smält bort lite och är blötsnö. Ingen av oss är i form i dag så vi bara tar det som det kommer. Tittar på film, serier och småstädar lite och gör bara det nödvändigaste. Vi skulle ha åkt till min son i helgen men i och med att min man skall opereras 25 mars så kan vi inte riskera att åka iväg. Sen vet vi inte hur lång rehabiliteringen blir men dom sa högst 8 veckor. Man vet ingenting förrens operationen är klar. Solen tittade fram lite och då blir man lite gladare. Sköt om er mina kära besökare. Var rädda om er och tack för att ni tittade in.

 

       

Jeseniky - Winter Time-Lapse Adventure 4K. Jag har ju fått en GoPro kamera av min son men har än inte lärt mig den. Min man har gjort det men jag har inte orkat ta tag i det än men så fort det blir vår och lite bättre väder så skall jag gå ut och testa, filma och lära mig alla funktioner.  Klicka här för att se hur den ser ut. Jag sover med för dålig djupsömn och vaknar flera gånger/natt och det gör att jag bara orkar med bloggen och den tar sin tid. Jag skall berätta längre fram vad som felas mig

 

                              

                                                        Go Pop


#Mopedbil #Röd #Microcar #Hjälmen #Traktorer #Vägen #Blötsnö #Time-Lapse

Av Malin wiper - 12 mars 2021 07:30

  

En cykel i snygg blå lite 1950-talsfärg stod vid en restaurang som heter Amore


 

Här ser ni deras skylt och dom lagar till sina pizzor och annat med kärlek enligt deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook. Dom har fått 5+ i betyg av 5 möjliga. Själva kan vi ju inte gå ut och äta nu i och med att min man bara får i sig näringsdrycker och soppor. Längre fram i tiden så kan vi gå dit och testa.


          

Cuan Durkin med That's amore (en cover som man ofta hör med Dean Martin). Vad jag saknar gatumusikanter. Även före pandemin så var det tomt på gatorna så den sortens underhållning är det snålt med numera. När jag bodde i Göteborg så var det alltid full fart på gator och inne i Nordstan. Även massor av gatuförsäljare från flera länder. Det fanns även barpianister på caféer och musikband på restauranger 1960-1990 talet var en guldålder. 


 

Jag fotade många kärlekslås i förrgår och detta passar bra till Amore


   

En lysande röd trehjuling av märket Skeppshult. Jag har själv haft en skeppshult cykel och den var svart och grön. När jag fick ländryggsbesvären så sålde jag cykeln. Jag älskade att cykla


 

Såg en skylt jag inte sett förut och det visade sig vara en Restaurang som heter Hermanas


 

Detta är en vanlig syn överallt


 

Här har bara ett däck lämnats kvar


 

En pyntad cykelkorg 


  

En liten grupp med välnärda änder ovanför Svartån i Västerås. Klicka här för att höra Jacke Sjödins senaste upptåg. Hans hjärna måste gå på högvarv..

 

Klicka här för att se vad Britta Svensson i Aftonbladet skriver om Ålderismen. Det är exakt så som jag känner och har även tagit upp ämnet ett antal gånger i bloggen. Nu får det vara slut på skiten och sluta segregera och sluta med den tröttsamma åldersmobbningen. Bra att det börjar skrivas om detta och som det står i tidningen så är det ingen som ger sig på The Rolling Stones som närmar sig 80 år utan det är mest kvinnor som drabbas. Jag tappade också hakan när jag såg dansarna bakom Eva Rydberg och Eva Roos. Är SVT helt aningslösa?.

 

      

Nu avslutar jag med nåt vackert som en kontrast till allt elände. Your Love - Dulce Pontes Ennio Morricone. Från filmen Once upon a time In the west. Ennio Morriccone är ju en av mina favorit filmkonpositöre, han dog i juli 2020. Min son såg till att jag fick se honom på Globen i Stockholm då jag fyllde jämna år och det glömmer jag aldrig. En punkt avbockad på min bucketlist. Dulce Pontes sjunger ju också så vackert så man får ståpäls. Den manliga skådespelaren i klippet är Charles Bronson och han var min stora favorit när jag var ung. Såg alla hans filmer och tyckte han var så häftig. Den kvinnliga skådespelaren i klippet är Claudia Cardinale. Sensuellt så det ångar om klippet

 

             

Nu har vi vinter här igen så hela marken och träden är täckta av snö. Vi har inget på agendan utan tar det som det kommer. Det är bara att vänta och se vad som händer.  

 

Goditi i piccoli auguri, Malin, det betyder på Italienska: Njut i det lilla önskar er Malin

 

 

#Cykel #Amore #Cuan #Kärlekslås #Skeppshult #Hermanas #Däck #Cykelkorg #Änder #Ennio

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards