Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 mars 2021

Av Malin wiper - 11 mars 2021 13:30


 

När vi var ute med elbilen i går så gick vi förbi den fantastiska skulpturen ASEA-Strömmen som är skapad av Bengt-Göran Broström 1989. Den har jag fotat många gånger men nu tog jag även lite närbilder på gubbarna för dom hade fått stickade färgstarka halsdukar på sig.

 

Skulpturen finns att se på Stora Torget i Västerås och föreställer arbetare som cyklar till sitt jobb

 

       

Här ett klipp som där man får en mer ingående historik över denna skulptur


 

En lite närmare titt. Hela skulpturen är så otroligt bra och realistiskt gjord så man häpnar.


 

Jag gissar att personerna som är avbildade är från dom verkliga personerna som cyklade till sitt arbete


 

Kul att dom får halsdukar på sig varje vinter. Det lyser verkligen upp


  

Skulpturen sedd bakifrån


 

En hög med kärlekslås på Apotekarbron över Svartån. Klicka här för att se vad som kan hända när det blir för många kärlekslås på broarna. Klicka här för att se ett häftigt klipp

 

                                                    


 

Såg detta snygga dörrhandtag på en dörr inne i centrala Västerås


 

Det här dörrhandtaget ger mig nostalgivibbar. Såna fanns då jag växte upp och man kan fortfarande se rätt många och i olika former. Kul att dom sköter om och behåller såna handtag för dom verkar outslitliga och tidlösa

 

Klicka här för att se ett hus i skogen som blivit ett med naturen


 

Vi gick förbi Pitcher,s Pub där jag såg denna tavla med text. Jag gillar den puben och saknar att man inte kan gå dit nu i och med läget. Vi har varit dit flera gånger med min mans bror och tagit en öl och lite tilltugg. Klicka här för att se ett av dessa tillfällen. Klicka här för att se ännu en gång då vi var dit

 

      

En rolig och skön version av låten House of the rising sun med munspel (The Animals cover). Han som spelar munspel går under namnet Harproli

 

              

Vi gick ut för att ta en längre promenad men det funkade inte länge för det blåste så mycket så man blev helt genomfrusen. Allt skräp som folk slängt blev nu ännu mer synligt för det yrde omkring. Vi fick ge upp och ta nya tag då stormen bedarrat. Det har inte börjat snö än så vi kanske klarar oss här. I dag har vi städdag för det börjar se lite sunkigt och dammigt ut. Annars händer inte mycket utan det är en evig väntan känns det som. Ha det nu bra och sköt om er

 

#ASEA-Strömmen #Broström #Halsdukar #Kärlekslås #Dörrhandtag #Tavla #Munspel

Av Malin wiper - 11 mars 2021 08:30



                               


 

Jag har sett en film på Disney Channel som heter The Longest Ride. Det är ett drama, romance från 2015. För regin står George Tillman och har manus skrivet av Craig Bolotin. I rollerna finns bland annat Scott Eastwood som är son till Clint Eastwood. Britt Robertson, Jack Huston, Oona Chaplin, Alan Alda mfl. Klicka här för att se vilka andra skådepelare som är med i filmen

 

                   

 

Handlingen:

 

Romantiken mellan en konststudent vid Duke University och tjurfäktaren hon möter på en lokal rodeo påverkas oväntat när de räddar livet på en äldre änkling och tvingar honom att återuppleva sitt kärleksfulla äktenskap från andra världskriget med en invandrarlärare som inspirerar honom att samla en anmärkningsvärd modern konstsamling som så småningom hjälper cowboy att rädda sin familjs ranch.

 

                         


 

Recension:

 

Den började lite fånigt men jag tycker den tog sig mer och mer och fick ett djup. Skådespelet gick inte att klaga på och den tog lite på känslosträngarna i vissa scener. Den känns som en feelgood film "Light" som passar bra när man vill han nåt lättsmält att vila ögonen på. Kul att få se Alan Alda igen som var med i kultserien Mash från 1972-1983


 

 

     

Jag ger filmen 3 cowboyboots av 5 möjliga i betyg

 

        

Trailern till filmen

 

I dag har vi nollgradigt och snön har inte börjat falla än när jag skriver detta. Ser inte ut som vi får nån sol utan det är lite dimmigt och grått. Vi skall ändå ut  en promenad för min man måste vara lite för det gör mycket att min man är i bättre form inför operationen. Han har inte gått ner nåt mer i vikt i och med att får i sig så ofta nu både soppa och näringsdrycker, välling och lite till. Han har två sorters bedövningsmedel han tar före maten. Nu har vi redan torsdag så veckan har gått jättefort. Hoppas ni mina besökare har det bra och får vara friska. Tack för att ni tittar in till mig. Ta hand om er och ha en så bra dag som möjligt

 

 

Den 11 mars 2020 såg jag denna snygga motorcykel i Köping. Klicka här för att komma in på inlägget där jag skrev om motorcykeln och se fler bilder

 

 

#Longest #Craig #Alan #Motorcykel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards