Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 mars 2021

Av Malin wiper - 10 mars 2021 16:30


 
Vi stod inte ut så vi hyrde elbilen från Move About, Hallstahem. För i morgon torsdag skall det tydligen komma snö så vi passade på att åka ut nu. Det var massor av änder vid Svartån och alla såg så välnärda ut

 

 

Jag zoomade in några änder

 

 

Så mysigt honan har det i solen

 

   

   

Såg på min mobil att det kommit ett sms att vi fått blommor som skulle levereras från Åsby Floristen. Jag ringde dit och sa att vi kunde hämta buketten när vi kom tillbaka från Västerås och det gick bra. Bara för att vi hämtade den själv så fick vi en chokladlåda, så snällt. Den kommer att hamna på barvagnen. Den vackra buketten var från Syrran och hennes man och ett fint kort medföljde med orden: Efter den 25 mars så vänder det..  . Så gulligt gjort av dom så vi säger: tusen tack

 

                                                        animated-thank-you-image-0120



      

Vilken fin koreografi där dom får fram lite blomkänsla. Flower dance DJ Okawari

 

 

På lite närmare håll. Dom skall ses live och tänk när tulpanerna slår ut. Skall nu sätta ut buketten på nåt av våra bord


Tv tipset:


Jag har sett första avsnittet av ett nytt program på TV4 som heter Återskaparna. Det visade sig vara både intressant, lättsamt och lärorikt. Trasiga ägodelar ges nytt liv utan att förstöra dom. Några av Sveriges bästa hantverkare samlas på ett ställe och restaurerar föremål med speciella bakgrundshistoier. Folk som lämnar in det dom vill ha restaurerat har har såna minnen av föremålen så dom vill inte göra sig av med dom. Det är en skön blandning och fin stämning i programmet. Känns som ett nytt och bra koncept

 

Erik Haag och Lotta Lundgren är programledare och det sköter dom bra. Klicka här för att läsa lite mer om Återskaparna

 

                animated-television-image-0058                                       animated-television-image-0058

 

Jag missade Kvinnodagen i år för jag har så mycket annat att tänka på och har sorterat bort en massa måsten. Jag hörde detta som hände i Melodifestivalen då Eva Rydberg & Eva Ross blev mobbade och det känns så tröttsamt att denna åldersmobbning bara fortsätter. Vad förmedlar det till barn och tonåringar när dom ser sånt på tv?. Vad säger det om vår tid?. Äldre har blivit mer och mer segregerade och nu funderar dom på en Vårdcentral för sk Seniorer..  

 

                           simbolo-de-hombre-y-mujer-imagen-animada-0003                                     simbolo-de-hombre-y-mujer-imagen-animada-0005

 

Klicka här för att komma in på en Youtubekanal där en person visar klippet och frågar vad vi tycker om händelsen i Melodifestivalen. Där skrev jag vad jag tyckte och det har jag sagt många gånger i bloggen. För det mesta så är det kvinnor som drabbas inte män. Jag tycker att det gått bakåt så det känns inte som år 2021 för när jag var ung så var vi ute och protesterade och tog för oss. 

 

Jag är så glad att jag haft skinn på näsan på mina arbeten för jag har verkligen sagt ifrån men dom flesta män jag arbetat med har varit helt fantastiska så det är en liten klick med män som har låg självkänsla och känner sig hotade som sysslar med sånt. Sen kan jag inte förstå att kvinnor fortfarande har lägre lön än män för samma jobb. Det skulle jag aldrig gå med på. Jag är även glad för att jag växte upp i ett hem där mina föräldrar hjälptes åt med allt och att mamma även arbetade och det har jag inte lidit av. Jag zappade lite på årets Farmen och där ville männen att kvinnorna skulle ställa upp och hjälpa till med byggjobb och annat men dom ville hellre vara i köket så vad gör man då??. Ser ju fler och fler kvinnor som arbetar på byggen och även som långtradarchaufförer mm så det händer i alla fall nåt. Det finns mycket att skriva men jag avslutar nu innan det går överstyr

 

        

Nåt att längta efter. Flower can dance. Jag har pratat med min väninna A-G i telefon en stund och det är alltid trevligt. Min man fick nu gå och lägga sig för han blir så trött av det onda. Nu har han tagit värktabletter. Annars brukar varken han eller jag sova på dan. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag

 

#Elbilen #Änder #Blommor #Okavari #Återskaparna #Kvinnodagen #Dance

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards