Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 mars 2021

Av Malin wiper - 5 mars 2021 17:15


  

Här kommer lite bilder som jag tog för ett tag sen då vi var till Öster Mälarstran i Västerås där dom bygger så det knakar. Nu har vi inte hyrt elbilen på ett tag i och med allt som händer med min man. Jag skall testa att köra bilen också och även gå med som egen elbils poolare och det kostar inget i och med att vi bor hos  Hallstahem


 

Den här byggarbetsplatsen ligger på sidan om Bread & Sweets By Jennie dit vi har gått och fikat några gånger. Det byggs överallt runtomkring på varenda tom tomt. Det tycks aldrig ta slut.


 

         

Vintagemaskiner i Åsele 2018     


   

Här smög jag in lite innanför grinden men vände snabbt ut igen i och med att det är en byggarbetsplats


 

Här i ett färdigbyggt kvarter fick man sig en liten färgklick. Ett orange litet hus mellan bruna och vita hus. Dumt att jag inte gick upp för trappen för att kolla vad huset används till. Det skall jag göra nästa gång


                           

 

Såna här påsar som innehållit Haribo Nappar ser jag ofta som skräp ute i vår omgivning. Dom flesta har legat på gräsmattor. Den på bilden är i fruktsmak och det finns flera sorter

 

                               


Baby World 

    

Jag ville inte ha napp som barn och det ville inte min son heller. Jag hade ett docktäcke över huvudet och gummidockan Ulla i famnen. Ni ser mig på bilden ovan och då bodde vi i Vinkeltået Sundsvallshem. Klicka här för att läsa lite mer ang denna bild. Bilden blev mycket sämre när man scannade in den än orginalbilden fast den är ju lite nött av tidens tand. Hoppas ni får en fin fredagskväll vad ni än skall hitta på

 

                     animated-child-image-0152               animated-child-image-0152               animated-child-image-0152


         

Dolls Factory från 1968

 

#Byggarbetsplatsen  #Vintagemaskiner #Grinden #Färgklick #Haribo #Gummidockan #Factory

Av Malin wiper - 5 mars 2021 11:45


 

Här ser ni min tand som är en guldkrona som tandläkaren Reza Razifar drog och det är en riktig guldklimp för den har hållit i 55 år. Tandläkarteamet bistod med att skicka iväg den  för att jag skulle få pengar för tanden, vilken toppenservice. I dag hade jag helt plötsligt 902 kr mer på mitt konto och så mycket värd var min guldtand..  . Jag fattade ingenting och tänkte det är nog en kronjuvel och ett museieföremål . Vad glad jag blir och tänker att guldpriset har nog gått upp. Nu blev tillvaron lite mer gyllene igen, en guldkant/guldtand på tillvaron

 

          

Jag fick helt plötsligt lite Golden Eye som detta soundtrack från James Bond filmen Golden Eye. Ledmotivet sjungs av Tina Turner

 

              

Vi sov lite länge i morse så jag hann inte ut på bloggen. Sen tog vi en promenad i solen men det blåser rätt kallt nu och är minus 2 grader. 

 

 

Jag var tvungen att köpa en ny mobil för min gamla slutade fungera men jag har varit väldigt nöjd med den. Köpte nytt batteri men det funkade inte ändå. Jag köpte nu en Samsung Galaxy A 51 för den var nedsatt i pris men det tillkommer ju en försäkring på 1000 kr. Den har kostat 4.160 kr utan försäkring nu kostar den 2.690 kr. Den har fått 4 plus i betyg av 5 möjliga och man får mycket för pengarna. Jag har inte råd att köpa en dyrare i och med alla andra utgifter vi haft på sista tiden . 

            

 

Här ser ni den nya mobilen till vänster och den gamla till höger. Den nya är större och mycket tydligare så nu kan jag fota och sätta in på Instagram men inte just nu för det snurrar för mycket i huvudet av allt som händer runtomkring. Min utbrändhet visar sig värre vid stress så jag gör lite extra avslappning just nu. Jag vill ha fodral så jag kan ha legitimation och kontokort mm. Annars måste man ju ha ett fodral på sidan och det känns för bökigt för mig men tyvärr är det jobbigare när man skall fota med fodral

 

                                                       

Skalhuset.se 

 

Detta är den första bilden jag tagit med den nya mobilen och detta arbetsfordon stod i solskent framför Hammarteatern. Skall ut och fota senare när jag gått ner lite i varv..  . Nu är det dags att fixa lite lunch och sen skall min man hämta nån slags gelé han fått utskrivet som han tar före mat så blir det bedövat medans han äter. Sen blir det en ytterligare en promenad innan vi hamnar vid datorerna igen. 

 

   

       

En gammal goding med The Easybeats friday on my mind. Passande så här på en fredag. Dom är ett australiskt rockband som bildades i Sydney 1964.

 

#Guldkrona #Tina #Samsung #Utbrändhet #Arbetsfordon #Easybeats

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards