Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 mars 2021

Av Malin wiper - 4 mars 2021 14:00


 

Här går man in till Praktikertjänst här i Hallstahammar och där hade jag tid hos Tandläkare Reza Razifar 08.00 Han skulle ta bort tandsten. Vilket proffsigt team dom är så jag är så glad att både min man och jag får fortsätta gå där. Det var ju min man som var dit först och det funkade så bra så jag beställde då tid också. Han är helt klar nu och sen blir vi kallade när det är dags igen. Jag blev så förvånad när tandläkaren sa att jag var klar och första gången gick det på 3.400 kr och dom två sista gångerna sammanlagt 1.440 och jag som hade räknat med lika mycket utgifter som min man med 10.000 kr. Det känns toppen att ha fått detta gjort.

 

Klicka här för att se när jag var dit sist. Klicka här för att se när jag var dit första gången

 

                                      


 

Dom har en sån magisk tavla på en av väggarna så jag var tvungen att fota den. Den är mycket finare i verkligheten än vad jag fick fram. Den kändes så rogivande med segelbåten långt ute i vattnet med ljuset och vågorna. 

 

         

Stunning Sailboat Drone video


 

När jag var klar hos tandläkaren så såg jag denna AUDI TTS ROADSTER Q från 2009 stå på ett ställe och lysa upp med sin kraftiga orange färg. I denna årstid ser man inte så ofta en veteranbil så då får man ta tillvara när man ser en nyare bil som är lite extra fin. Den såg lite häftigt sportig ut med sin hardtop


 

Sedd lite framifrån

 

                                   


ebay

 

Jag skickade efter en fläkt till min laptop från Kuzo Laptop Cooling Stand. Jag köpte den hos CDON för 199 kr. Den har fått 4+ i betyg av 5 möjliga. Jag har ju en rätt ny laptop Legion Lenova så den blir inte varm i första taget men jag köpte en för säkerhets skull eftersom jag är ute på nätet så mycket och den är på hela dagarna utom när jag går ut. Min man rustade upp min gamla laptop så den använder han och har samma fläkt som min. Han har även en stationär dator. Min Legion Lenova är en speldator så den är mycket starkare än många andra och jag är supernöjd med den. 

 

 

Så här ser den ut då man tar ut den ur paketet och när man kopplar in så lyser den rött

 

 

Så här ser min laptopen ut som jag köpte 16 mars 2019 så den är snart 2 år gammal och betald för länge sen. Tar jag nåt på avbetalning så vill jag ha bort det så fort som möjligt. 

 

        

Leon Bridges med Smooth Sailing. Leon Bridges är en amerikansk soulsångare, låtskrivare och skivproducent från Fort Worth Texas

 

 animated-sailing-and-sailboat-image-0024Jag surfar iväg på dagens våg mot eftermiddag och kväll. Hoppas er dag flyter på

 

#Tandläkare #Tavla #Sailboat #Audi #Fläkt #Lenova #Leon

Av Malin wiper - 4 mars 2021 08:45


 

Så här såg det ut på köksbordet då min man kom hem. lite lyxiga drycker och marmelader hos Åsby Floristen. Sen ramade jag in en bild av oss i en liten hjärtformad ram. Då hade vi nyss blivit ihop. Tände även två ljus för stämningens skull


 

Jag blåste även upp en hjärtformad ballong och hade köpt varsin semla hos Hallsta Café & Restaurang. Dom hade jag stuckit ner två röda partyparaplyn i. Jag värmde sen lite mjölk och la i semlan för han har ju svårt för att äta så hetvägg var bästa sättet. 

 

                                        


Clipart Library

  

Köpte även två trisslotter som han fick skrapa men det blev tyvärr ingen vinst. Dagen till ära så stod det: Världens bästa på lotterna och massor av hjärtan så det passade ju bra


 

Så här glad blev han och vi satt där en stund och bara myste och pratade

 

                     


                            Clipart Library 

Operationen blir 25 mars men han skall läggas in den 24:e mars. Han fick svar på prover och visade att det cancern är inom begränsad yta och att den går att ta bort. Inget verkar ha spritt sig än så han kanske slipper strålning efterråt. Andra prover som togs ex hjärtat var hur bra som helst. Det kommer att bli jobbigt att vänta i och med att han har så pass ont i tungan och svårt att prata utan att det gör ont. Han är tvungen att gå på värktabletter. 

 

Jag hade tid 08.00 hos Tandläkaren Reza Razifar för att ta bort tandsten. Skriver om detta i ett annat inlägg 


 

Så här ser Scandic Grand Hotell ut från utsidan. Där bodde min man i 2 nätter och han var fullt belåten med allt. Det var jättefint

 

      

På tal om hotell så passar denna låt bra nu. Eagles med Hotel California. Eagles är en amerikansk musikgrupp som bildades 1971 i Los angeles, Kalifornien. Gruppen ses som en av de mest betydelsefulla inom countryrocken. Gruppen upplöstes 1980 men har sedan dess återförenats ett antal gånger 

 

 

 

#Köksbordet #Floristen #Semla #Trisslotter #Operationen #Reza #Scandic

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards