Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 februari 2021

Av Malin wiper - 21 februari 2021 15:00

 

Vi har köpt varsitt paket med munskydd från Lidl. Det ligger två munskydd i varje förpackning och dom är av tyg. Varje förpackning kostar 49 kr. Dom är i två lager och måste tvättas före användning. Vi skall i alla fall testa dom och det fanns inte så många kvar då min man var in dit tidigt när dom öppnade. Det är ju en ny utgift alla får i och med corona så jag tycker dom som har det sämst skall få munskydd gratis. Min son har köpt tygmasker och så pass många så vi skall få varsitt par av honom när vi träffas nästa gång. Vi hade tänkt träffas snart men nu kom ju min mans operation emellan. 


 

Munskydden har också ett vattenavvisande yttermaterial tack vare behandlingen Bionic-Finish Eco. Dom är tvättbara och återanvändbara. Dom har ett andningsaktivt yttertyg och har ett förformat utförande med mjukt foder. Dom skall tvättsa separat och efter tvätt strykning på låg temperatur. Jag visar upp dom senare dom vi använder maskerna

 

                                   


När jag googlade så hittade jag denna variant av munskydd i 100% bomull med genomskinlig plast fram vid munnen. Dom finns hos Friluftsvaror. Maskerna är tvättbara och går att använda flera gånger. Just nu är dom nedsatta i pris


   

Häromdan såg jag dessa barnvantar infrysta i snön. 


 

Samma dag i centrum då dom plogade upp alla snö men nu börjar det smälta bort rejält för gräsmattan hos oss börjar nu synas


                            

 

Rakt framför mig låg denna tepåse utspridd och jag tycker det står Loyd på etiketten. Som sagt så går det att dyka på vadsomhelst i naturen. Jag skulle vilja dyka upp för att se vad det är för folk som bara slänger skräp överallt.

 

       

Perfekta recept på Afternoon tea

 

              

Vantar och sånt förstår jag att nån tappat så det räknar jag inte till skräp. Själv har jag nyligen både tappat mina solglasögon som kostade mig 500 kr för ett år sedan. Jag har även tappat ett tjockt batteri till kameran och en silverring som jag köpte innan corona på rea. Ringen gissar jag glidit av lillfingret och batteriet åkte nog ur kameraväskan när jag hade ytterfacket öppet. Solglasögonen hade jag i ett fodral på knät i elbilen  och när jag gick ur så ramalade fodralet ner på marken och det blåste nåt otroligt den dagen så det for nog iväg innan jag hann reagera. Gick och letade ett tag utan resultat. 


 

Här dök jag på lite matrester framför en buske i snön. Lite morotsskal, äppelbitar, sallad och nåt annat

 

      

Garbage Trucks (sopbilar): On route. 

 

                                           

fg-a.com

 

Det händer inte mycket hos oss nu och jag känner mig lite bloggtrött i och med allt som hänt. Därför är det lite svårt för mig att få ihop inlägg så det blev en salig blandning. Det får bli som det blir och orkar jag inte så tar jag lite vila från bloggen. Tar det som det kommer och ser tiden an. Hoppas ni har en skön och vilsam söndag

 


#Munskydd #Vantar #Plogade #Skräp #Tepåse #Afternoon #Garbage 

Av Malin wiper - 21 februari 2021 09:00

 

I och med allt som hänt så kommer vi nog inte att kunna hyra bilen förrens min man är klar med sin operation och rehabilitering. Det är Move About som hyr ut bilen i samarbete med Hallstahem. Vi är supernöjda med detta upplägg och allt fungerar perfekt. Det har gått för mycket pengar redan både för min mans tänder och även mina. Dessutom är jag inte klar än hos tandläkaren så jag vet inte hur mycket som behöver göras och det kostar mer numera att fixa tänderna än för ett antal år sedan.

 

Min man hade tid hos Direkt Optik för glasögonen gick ju sönder också men det fick han ställa in och ta efter operationen så allt har kommit på en gång. . Eftersom vi båda blev sjuka före pensionen så miste vi så mycket pengar så vi har inte den budgeten vi hade förut. Vi hade ju aldrig köpt ett hus om vi hade vetat att vi skulle bli sjuka och skadade. Det huset slukade pengar på slutet så det vi sparat till pensionen gick till huset och det vi fick för huset var inte mycket. Sen har vi flyttat 3 gånger på 8 år och sånt kostar också. Sen vill man ha en guldkant på tillvaron för annars blir livet alldeles för tråkigt. 

 

                                      


Nyckelring med fälgar från LMR 

Nu vill jag och min man att allt snart skall vara över så det går tillbaka till det normala. Själv är jag så lättad i och med att när tandläkaren drog dom två tänderna så försvann alla besvär direkt. Jag hade kramp, ilningar, som elektriska stötar ut mot örat och mycket mer så det är en lättnad att få bort eländet. Min man sa att jag ser mycket piggare ut och även på ögonen i och med detta. Nu kan jag koncentrera mig på att vara ett stöd för min man. Vi har gått igenom en hel del och fått ta hand om varandra och stötta under dessa 30 år vi varit gifta.

 

       

The Seed inspirerande kortfilm 

 

 

Jag kan rekommendera Apoteket Hjärtats pappersnäsdukar som har fått bäst i test i Råd & Rön. Man får två såna här stora paket. Varje paket innehåller 10 förpackningar med näsdukar. Dessa två förpackningar med 20 st kostar endast 35 kr. Dom är tjocka, luktar inget, bra uppsigningsförmåga och är behagliga. Apoteket Hjärtat hos oss är fantastiskt bra och med hjälpsam och trevlig personal. Jag har skrivit om det förut och gör det igen för det är dom värda

 

 

Jag hade stora problem med min mage för nåt år sedan och började äta dessa Mjölksyrabakterier och magen rättade till sig och sen höll det i sig tills nu då jag fått tillbaka besvären så jag köpte mig en burk med 60 kapslar. Man skall ta en tablett/dag före måltid. Det kan hända att jag måste äta mer än denna burk men jag börjar så. Dom fungerar jättebra så det är ett tips från mig

 

                                       

 

Vi har rena rama Londondimman här just nu men det är 2 grader varmt och vindstilla. Det blir en promenad i dag för nu är det lättare att ta sig fram då snön smält bort lite och det inte är så isigt på gångvägarna. Jag tittade lite på Melodifestivalen i går men bara på grund av Tusse som kom till final och hade tänkt sätta in klippet men det har dom tagit bort tyvärr. Han är en riktig entertainer och superbra sångare. Nu hoppas jag ni alla får en vilsam och skön söndag

 

      

Norah Jones med Everybody needs a best friend

 

#Elbilen #Seed #Tandläkaren #Pappersnäsdukar #Mjölksyra #Norah

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards