Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 februari 2021

Av Malin wiper - 6 februari 2021 11:00


  Nerdist

Nu har ytterligare några gått ur tiden och en av dom är Christoffer Plummer. Han blev 91 år gammal

 

Han var en Kanadensisk skådespelare och hans karriär spände över sju decennier. Han filmdebuterade i "Född till stjärna (1958), och är känd för sin gestaltning av Kapten von Trapp i Sound of Music (1965). År 2010 nominerades Christopher Plummer till både en Oscar och en Golden Globe för sin roll som Lev Tolstoj i the Last Station. Efter det vann han en Golden Globe såväl som en Oscar för Bästa manliga biroll som den homosexuelle fadern Hal i Beginners. 82 år gammal blev Plummer den äldste skådespelare någonsin att vinna en Oscar. Jag tycker han var en fantastisk bra skådespelare som höll hela vägen mot mål. 
 
                          animated-film-camera-image-0081               animated-film-camera-image-0081               animated-film-camera-image-0081
 
Han var gift med skådespelerskan Elaine Taylor från 1970 fram till hans bortgång. Han har en dotter som heter Amanda Plummer och är en amerikansk skådespelare. Klicka här för att se allt Christoffer Plummer medverkade i 
 
 Wanity Fair
 
Julie Andrews & Christoffer Plummer

         

Ett minnesklipp över Christoffer Plummer

 

                

                              Rest In Peace Mr Christoffer Plummer 

 

   

Svenska skådespelerskan Margareth Weivers-Norström har också gått ur tiden och det i en ålder av 94 år. Hon var gift med skådespelaren Bertil Norström från 1947 till hans död 2012. Hon har en diger meritlista av både filmer och serier hon medverkat i. Bland annat Varuhuset som var en TV-serie från 1987-1989. Klicka här för att se allt hon medverkat i. Hon var en jättebra och mångbottnad skådespelare. Klicka här för att läsa lite mer om henne i en annan blogg

 

                         animated-film-camera-image-0022               animated-film-camera-image-0022               animated-film-camera-image-0022

 

    

En bild på Margareth, hennes man Bertil och deras son Per

 

Margareth Weivers filmdebuterade 1943 i "När ungdomen vaknar", och blev känd som "Tant Berg" i Astrid Lindgrens filmklassiker "Lotta på Bråkmakargatan". Margareth utbildade sig på Calle Flygares Teaterskola 1942-1944. Hon gjorde sin sista teaterroll som fästmön i pjäsen ”Spöksonaten” regisserad av Ingmar BergmanDramaten 2000. 

 

        

Tyvärr hittade jag inget klipp på Margareth Weivers på Youtube så jag fick välja introt till TV-serien Varuhuset istället

 

                          Vila i frid Margareth Weiversanimated-film-camera-image-0029



Min man och jag har varit ute på en promenad men det går inte att gå för långt i och med kylan. Den är rätt bitande nu men vi har sol och vackert vitt på marken.Fast jag riktigt längtar tills jag kan ta mina långpromenader igen. Ingen av oss är i så bra form just nu så vi ägnar oss åt att småstäda lite och bara se på film och serier. Hoppas ni mina kära besökare får en fin helg trots världsläget. Sköt om er. 

 

#Christoffer #Margareth #Varuhuset

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards