Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 februari 2021

Av Malin wiper - 4 februari 2021 16:00

 

Vi fick spader och min rastlöshet kröp i kroppen så vi hyrde elbilen och gav oss iväg ut. Nu kommer även Move About till Västerås så dom utvidgar sin verksamhet. Vi är supernöjda med bilen för den går som på räls. Dessutom så är supporten perfekt och dom som svarar i telefon supertrevliga och hjälpsamma. Än om vi hyrt den jättemycket dessa 15 månader så har vi räknat ut att det blir mycket billigare än att ha egen bil. Man slipper skatt och försäkring, ingen bensin, inga reparationer, besiktning, oljebyte, däckbyte mm. Vi är två nöjda "Bilpoolare". 

 

 

Vi tog först en tur till Lantmännens Silo för att se om nått lastfartyg fanns där. Där stod Rix Lagoon Monrovia

 

 

Här ser man fartygets livbåt

 

 

Här ser man påfyllningsmunstycket som fyller på sädeslag från Silon till fartyget.. Klicka här för att se en båt som stod där 22 december.

 

 

Helbild på Lantmännens Silo

 

        

En vindskulptur i form av en fisk. Den är i kopparmaterial 

 

 

Jag tog en bild från andra hållet också

 

 

Vi hade tänkt promenera vid småbåtshamnen men det var för kallt. Nästa år skall jag köpa ett par termobyxor. Jag förfrös ju mina knän när jag var ca 14-15 år så jag är känslig för kyla på knäna.

 

 

Nägra fina cylar mot en vägg

 

 

Sen dök detta tryckkärl av nåt slag i form av en Minions. Kul när nåt oväntat dyker upp. Klicka här för att se en lite lerig minion som jag såg på sidan om en lastbil 2019. Klicka här för att se en minion som min väninna A-G virkat så fint. Klicka här för att se en minion skapad av däck

 

   

 

Sen åkte vi vidare och besökte ett ganska nyöppnat café som vi läst om. Det kommer i nästa inlägg

 

       

Figur Skater filmad vid Drone på Mountain Lake. Ha nu en fortsatt fin dag

 

                                    


Teijas skateshop 

 

#Move #Lantmännens #Lagoon #Livbåt #Sädeslag #Vindskulptur #Cyklar #Minions #Skater

Av Malin wiper - 4 februari 2021 09:00


 

Hoppas vinden vänder och vi får tillbaka våra liv igen men det kommer att ta lång tid för det kan man läsa mellan raderna dom gånger vi blir informerade. Nu har vi inget viktigt på gång förrens till nästa vecka så vi skall ägna oss åt städning och rensning på min mans kontor. Han har redan fått bort mycket som han inte har nån användning av. Vi har även sålt lite prylar som går att sälja. Jag har själv redan rensat bort allt jag kan avvara. 

 

         

Bob Dylan med Blowin'in the wind. Den passar bra in 

 

 

En cykel som mist sitt framhjul och stod bakom ett cykelställ mot en vägg.

 

 

I tisdags gick vi även förbi Västerås Konsthall. Om det blir bättre tider så vill jag besöka konsthallen. Klicka här för att komma in på deras facebook 


   

Det byggs så det knakar i Västerås och det är mest höga hus och dom står tätt. Här några nya ovanför Öster Mälarstrand och nedanför är det knakfullt. Än om jag hade råd så skulle jag aldrig trivas att bo så tätt.



Nu är det lite jobbigt för allt har kommit på en och samma gång. Min man fick ju ett sår på tungan så han fick besöka läkare och han sa att en tand hade spruckit och skavt mot tungan. Så läkaren sa att min man skulle uppsöka tandläkare. Då upptäckte tandläkaren att flera tänder var dåliga så allt gick på 10.000 kr och hade gått på mycket mer utan försäkring. Då trodde vi att tungan skulle läka men det har blivit sämre och sämre. Läkaren sa att såret på sidan om tungan hade gått från att vara 3 mm till 8 mm så han fick en remiss till Sjukhuset i Västerås.

 

                             


                                                                   Ekulf 

Bara några timmar senare ringde dom från sjukhuset och han fick en tid på måndag den 8 februari. Han har nu beställt sjukresa och det är andra gången på kort tid. Sen skall han ju på synundersökning hos Direkt Optik på onsdag 10 februari. Händer det nåt så måste han omboka tiden till optikern. Tack och lov så är han redan klar hos tandläkaren för han behandlade många saker samtidigt under några besök. Nu är det bara att hålla tummarna så inget händer med mig innan min man är klar med allt. 

 

Solen skiner och det är minus 14 grader men i dag har vi vindstilla. Jag har inte mycket mer att komma med just nu så jag önskar er en skön torsdag mina härliga besökare

 

                 

          

Ritchie Blackmore med Rainbow

 

#Vinden #Bob #Cykel #Konsthall #Richie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards