Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 januari 2021

Av Malin wiper - 26 januari 2021 14:00


 

När vi promenerat klart i går så gick vi förbi Håkans Hembageri för att köpa lite matbröd. Såg då att en lastare var på väg in genom en av bageriets dörrar med nåt som jag antog skulle lämnas in till där dom bakar brödet


 

Här ser man att dom fraktar in nåt. Får sen veta av en som arbetar där att det är en stenugn så dom kommer  även att börja med stenungsbakat bröd. Härligt när ett ställe utvecklas och det gör det verkligen där. Allt deras bröd är fantastiskt fin och välbakat och därför har dom en ständig ström av kunder.

 

 

Min man köpte dessa bröd till sig och det ena är tomatbröd som han sa var väldigt fruktigt, mustigt och jättegott. Det andra brödet är vörtbräck och det tyckte min man var ännu godare än vanligt vörtbröd

 

                   


Lyckasmedmat.se  

 

Jag köpte som vanligt deras rågbullar som jag tycker är en höjdare. God smak, frasiga men ändå lätta att tugga igenom. 

 

       

En kraftfull vindskulptur skapad av George Rickey . Han var en amerikansk kinetisk skulptör. Han gick ur tiden 2002 i en ålder av 95 år

 

 

Vi gick förbi ett ställe där dom reparerar både vanliga bilar och även såna här veteranbilar. Denna veteranbil skall få en make over. Dom jag fotade nu såg jag hos Mats Bilservice 

 

 

En Pontiac som också skall få sig en upprustning

 

   

 

Ytterligare en som behöver få hjälp med karossen

 

 

Detta ser ut som en gammal bärgningsbil

 

 

Lite däck passar också in här

 

 

Så här pass mycket snö har vi nu. Vi gick förbi denna fina parkoas som är jättevacker på sommaren och det finns bänkar både vid dammen och ovanför. Det är hisnande vackert ute med solsken vackert vintervitt men lite kallare men det blåser ingenting just nu.  Vi skall ta oss ytterligare en promenad för det gäller att passa på att njuta när bjuds på sånt här väder. Ha det bra och sköt om er

 

       

Wouter Kellerman med Still Life. Vackert, lyriskt, poetiskt, innovativt och helt underbart. Wouter Kellermans är även en person som svarar på kommentarer på Youtube och det uppskattas. Fast han har fullt upp med sina inspelningar och projekt som varierar så det finns hur mycket som helst att njuta av. Jag har haft med honom rätt många gånger nu för han är min favoritfljöjtist och jag prenumererar på hans Youtubekanal

 

Klicka här för att höra en låt jag hade inne med Wouter Kellerman 19 december 2020 där han samarbetade med en pianist och sångare

 

                                            


 

 #Stenungnsbakat #Tomatbröd #George #Mats #Pontiac 

Av Malin wiper - 26 januari 2021 08:45

 

Här kommer lite fler bilder från då vi var till Mel's Garage i Enköping i lördags


   

Detta är en Ford Mustang från 1966


            

Här kommer ett klipp som min Youtubevän Paola skapat. Det är från ett besök på Mel's Garage 26 juli  2017. Hon är suveränt bra på att fota, filma och sätta ihop klipp snyggt. Klicka här för att komma in på hennes Youtubekanal

 

                     

Ford  

Klicka här för att se ett av mina klipp från Mel's. Jag skall i vår försöka utveckla mig mer och göra filmklipp blandade med bilder. Har ju fått en gopro filmkamera av min son som jag måste lära mig. 


 

Det finns alltid nåt kul som dyker upp hos Mel's


     

Denna Marilyn Monroe skyltdocka har jag inte sett där förut


 

Såna här stolar såg man mycket av när jag växte upp


        

Den här skyltdockan brukar dom förändra lite emellanåt. Sist såg den lite annorlunda ut

 

 

Denna gång hade dom en Eloped Promenadscoter hos Mel's. Den får man ge 19.000 kr för. Klicka här för att se ett test på denna Eloped

 

        

The Refreshments med Let It rock

 

Klicka här för att se när jag upplevde The Refreshments live på Elmia bilmässa i Jönköping 2015. Klicka här för att se lite fler bilder från Elmia bilmässa 2015

 

I dag skall min man tillbaka till tandläkaren för fortsatt behandling. Då skall jag passa på att komma in på era bloggar för jag hann inte i går. Nu har vi fått snö igen och över 6 grader kallt. Önskar er en fin tisdag 

 

 

#Garage #Mustang #Paola #Marilyn #Skyltdockan #Eloped #Refreshments

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards