Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 januari 2021

Av Malin wiper - 24 januari 2021 20:15


  

Filmtoppen


TV-tipset på SVT play: Den tunna blå Linjen som är en ny dramaserie i 10 avsnitt. serien spelades in under juni 2019 till januari 2020 i Malmö. I huvudrollerna ser vi bland annat Amanda Jansson och Oscar Töringe. Klicka här för att se vilka fler som är med i serien


animated-dividing-line-image-0218

 

Serien utspelar sig i nutid i ett fiktivt Malmö och handlar om sex olika människor vars arbete är poliser. Vi följer dem i deras vardag på jobbet och privat, i samspel med Malmös invånare och övriga samhällsfunktioner i den multikulturella mångbottnade stad som verklighetens Malmö har

 

animated-dividing-line-image-0218


Trots att jag bara sett dom avsnitt som gått hittills så är jag benägen att ge serien 4 handbojor i betyg av 5 möjliga. Man blir berörd av serien och den känns tidsenlig med alla dess utmaningar och svårigheter inom poliskåren


       


          

Niclas Polisbilar. 

 

                        

 

#Tunna #Polisbilar

Av Malin wiper - 24 januari 2021 10:15


 

För oss tändes belysningen lite sent i dag för vi var lite extra trötta. Detta är en bild från i går och lampan står i en rondell i Enköping . Vi vaknade till dimma så man såg knappt husen mittemot och vi har även fått 2 kallgrader så den is och snö som låg kvar är nu isgata igen. Önskade att vi hade kunnat ladda bilen i Enköping så vi hade sluppit oroa oss för detta och kunnat stanna längre hos min son. Fast han skulle träffa en kompis lite senare. Nästa gång skall vi ta reda på i förväg om detta med laddningsstationer. Allt fungerarde perfekt tills han tryckte på knappen "ladda" då stod det att det inte fanns nån ström. Vi får reda ut detta tills nästa gång vi skall åka dit. I dag känner jag mig rätt ung för jag har fått en finne på hakan.. 



                        animated-dividing-line-image-0006

 

Klicka här för att se när vi var till Uppsala i december 2019 där det fanns en fantastiskt bra laddningsstation för elbilar 

              

 

Min son som brukar ha med sig flera kameror hade nu bara mobilen med sig. Han hade istället sin läckra  Star Wars väska. Min son fick mig att se alla Star Warsfilmer när vi flyttade hit och det har jag inte ångrat. 

 

Klicka här för att se när vi var med min son och såg Star Wars filmen The rise of skywalker. Vi såg den i Uppsala 22/12 2019 

 

        

Passande klipp

 

 

Nu är det lika bra att resa på sig likt en vilande skottkärra och göra nåt av denna söndag. Hoppas ni haft en fin helg mina härliga besökare. Tack för era kommentare. Sköt om er och ha en så fin söndag som möjligt i denna skrämmande tid som aldrig tycks ta slut. Jag börjar själv bli mer och mer påverkad så jag har börjat med avslappningsövningar 2 gånger/dag nu. Det är ju ett ständigt hot detta. Klicka här för att se ett av klippen jag använder för avslappning och detta är gällande oro och ångest. Jag gillar Savita Norgren för hon har en lugnande röst. Klicka här för att se ett av dom andra klippen jag använder. Det jag gillar också är att hon säger att man får vara den man är och känna det man känner. 

 

       

En rullande boll skulptur. För mig känns tillvaron som en rullande boll/kula som försöker ta sig bort från faran men bara studsar mellan farligheterna. När får man rulla fritt?  


#Rondell #Väska #Skottkärra #Avslappning #Skulptur

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards