Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 januari 2021

Av Malin wiper - 23 januari 2021 17:45


 

I dag när vi anlände till min son så tog vi en promenad i ett område vi inte varit förut. Här går vi ner genom en tunnel. Det var så härligt att få träffa min son igen. Vi kunde inte åka runt så mycket som vi hade velat eftersom det inte fanns nån laddningsstation som fungerade. Den godkänner och man kan ladda men sen händer inget. Det blir ju fler och fler elbilar så det borde finnas fler laddningsstationer och då måste dom fungera också. Därför höll vi oss i närområdet. Nästa gång skall vi nog gå igenom Enköping för det var så länge sen man var där inne i centrum


 

Vi gick först igenom ett nytt industriområde och där på en parkering såg det ut så här. En lyktstolpe lite fel placerad så ingen bil kan stå där annat än moped eller motorcykel. Fast när man fotar så gillar man sånt


 

Jag fotade lite detajer när vi gick in i på både en gångväg och gator med olika hus. Här en härlig balkong med ett grafiskt järnsmide. 


 

På en gräsmatta stod en gräsklippare och väntade på våren


 

Ett fint järnsmidesstaket som stack ut


 

När min son såg dessa motorvärmare utbrast han: glada ansikten och det såg det verkligen ut som


 

Alla hus hade sin personlighet och flerfamiljshus samsades med villor. Gillar när man får se lite färg och inte bara dessa svart, grå, vita byggnader


 

Några fågelholkar utplacerade på ett vitt plank


 

Alltid kul att se gatuskyltar med roliga och annorlunda namn..  


 

Här ser ni mig och min son stående på en helikopterplatta och det med coronasäkert avstånd och munskydd av olika slag

 

          animated-helicopter-image-0026                                  animated-helicopter-image-0026

 

 

Här ser min son ut som nåt man sett på film men kan inte komma på vad men kan det vara Ninja Turtles. Med munskyddet och dessa glasögon så blev det så markant. Sonen hade skaffat helskägg för att testa så jag hajjade till lite. 

 

                         

Före denna promenad så fikade vi på Mels Garage precis 09.00 då dom bara öppnade cafét. Det var knappt nåt folk där och dom få som fanns satt långt ifrån. Dom har många sittplatser som nu är utspridda. Så det enda stället vi gick in på var just Mels. Det kommer bilder ev i morgon. Vi hade några härliga timmar och nu känns det bättre då jag fått träffa honom. Det känns ändå så konstigt att man inte kan följa med honom hem och se lite film och äta nåt gott. Hoppas man får uppleva det igen och att han kan komma hem till oss. 

 

      

Jag avslutar med lite tango så här på lördagen som går mot kväll. Dom som dansar är Maria Filali & Ozgür Karahan. Sången står Soha för som är en fransk R & B sångare. Vackert och expressivt

 

                                  

                                           Mixhuset 

Nu är det lördag och jag hoppas ni som tittar in till mig får en härlig lördagskväll vad ni än skall hitta på. Här blir det som vanligt lite småmys med nåt gott att äta och en öl som törstsläckare. 

 

Un abbraccio da Malin som betyder kram från Malin på Italienska 

 

#Son #Laddningsstation #Lyktstolpe #Grafiskt #Helikopterplatta #Munskyddet #Maria

Av Malin wiper - 23 januari 2021 07:30

 

Nu är vi på gång för att åka till min son i Enköping. Vi är ju med i elbilspoolen och det är ett sant nöje. Det blir mycket billigare än att ha egen bil. Move About hyr ut bilen i samarbete med vårt bostadsbolag Hallstahem. Dom är verkligen före sin tid. Bilen funkar så bra och är behaglig att sitta i. Just nu är vi 31 elbilspoolare och det känns toppen. 

 

        

Här ser ni Justin Johnson som spelar på en spade som är omgjord till en tresträngad gitarr. Klicka här för att läsa lite om honom. Sköt om er och ha en fin lördag mina kära besökare. 

 

                              


Olander Kampanjer 

                                               

I går hamnade jag lite på krigsstigen då jag såg att Eliasson fått behålla sin gamla titel, fått nytt jobb med bibehållen lön trots att han misskött sig på varje anställning han haft. Jag och många med mig som alltid skött sina arbeten bra och råkar bli sjuka före pensioneringen har förlorat mycket pengar i pension. Detta drabbar naturligtvis inte våra folkvalda som sätter sina egna löner och förmåner. Höjningen av pensionen här i januari var skrattretande låg med 129 kr som får gå till hyreshöjningen. Det finns ingen rim och reson i detta, orättvist så man blir illamående. Att vara en arbetsam och skötsam person kommer man inte långt med, det är kontentan av detta.

 

        

Här kommer en cover på The Beatles låt Blackbird. Framförs här av Geoff Castellucci. Klicka här för att komma in på hans hemsida  

 

   

 

#Elbilspoolen #Justin #Eliasson #Geoff

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards