Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 januari 2021

Praktikertjänst tandläkare Rezza Razifar, Promenadbilder och Görel Crona

Av Malin wiper - 18 januari 2021 17:22



                                  

Stir cracy gifts 

Det känns inget vidare nu för min man kom från tandläkaren i går och flera tänder var spruckna så vi kommer att få en saftig räkning när allt är klart. Vi som höll på att spara till sommaren för att kunna göra saker vi planerat men det får vi lägga ner. Vi som trodde att bara en tand behövdes slipas ner. Nu är han i alla fall inskriven på Praktikertjänst och tandläkaren Rezza Razifar var både skicklig och trevlig och även dom andra på kliniken så det var en fin stämning där.

 

Flera har rekommenderat denna klinik. Det har kommit en ny metod med ett nytt plastmaterial som härdar med UV strålning så det är inget lösningsmedel. Så han fick en av tänderna fixade direkt med den ytan istället för att sätta dit en krona på den hela roten och det gick jättesnabbt. Det är en metod som blivit uppskattad och hållbar. Nu är det förhoppningsvis bara två tänder kvar som skall fixas. På onsdag skall han dit igen så tandläkaren får göra en hel undersökning och sen lägga upp en plan. 

 

                                                            

 

Vi har ändå haft väldig tur vi båda för vi har bara behövt gå till tandhygenist en gång/år i många år och vi sköter tänderna efter konstens alla regler. Tur att vi har kvar pengar på bilkontot så vi ändå kan åka till min son på lördag. Vi har ändrat så vi hyr inte bilen hela helgen utan bara ett dygn. Sen bjuder sonen på fika eller mat. Nu var det över 3 månader sen jag träffade honom och jag mår inte bra av detta. Nu blir det tredje gången på ett år som vi ses. Vi skall ha munskydd på oss alla tre och hålla avstånd. 

 

 

Vi tog en jättelång promenad i förmiddags och det har börjat snöa lite mer. Här ser man vår stora parkoas som är helt igensnöad nu. Det tar lite tid för mig nu att få ihop inlägg i och med att man inte har tillgång till allt som man hade före corona

 

        

Stanwood Wind Sculpture

 

 

I dag dök det upp ytterligare en vante men nu på järnpelare. Det tappas mycket vantar numera

 

 

Gillar det grafiska uttrycket på denna balkong. Det är nåt dom satt dit själva

 

 

När man blir glad bara av att se en sån här gunghäst i en park så förstår man hur trist det blivit. Allt som sticker ut lite piggar upp

 

 

Det här däremot är sorgligt. Vår Saga biograf ligger nere än så länge och där har inte bara visats bio utan man har kunnat uppleva underhållning av många slag. Vi har ex sett skådespelerskan Görel Crona där i en föreställning. Hörde att biografer antagligen kommer att gå ur tiden och det känns väldigt sorgligt. Att sitta hemma och se film hela tiden är ju inte lika spännande. 

 

                 

Klicka här för att se hur det såg ut då vi var dit för att se Görel Crona. Klicka här för att se när vi var dit och såg Anna Bromee. Vi har sett musikföreställning också plus flera biofilmer sen vi flyttade hit

 

       

Vad passar väl inte bättre då än att sätta in en låt med Görel Crona. Denna heter Min vilda längtan 

 

                   

Med denna ridåöppning så önskar jag er en härlig vinterdag. Ta hand om er för det finns bara ett exemplar av er. 

 

 

#Tandläkaren #Parkoas #Vindskulptur #Grafiska #Saga #Görel

 
 
Pisan

Pisan

19 januari 2021 13:10

Samma gjorde jag hos tandläkaren innan jul, mina övre framtänder var spruckna, och nu är de så fina så. Jag går till tandläkaren 1 gång om året, tandhygienist har jag aldrig varit hos.
Jag har inte träffat mina föräldrar många gånger under det gångna året och jag tycker det är jättejobbigt också :-(
Ha en fin tisdag vännen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 januari 2021 13:37

Nu skrev vi kommentarer hos varandra samtidigt ;)

Vad bra att du fick den metoden också på dina framtänder och att det funkade så bra. Vi har inte behövt gå till tandläkare mer än nån gång på flera år. Tandhygenisten ser om det behöver göras nåt hos tandläkaren. Snart händer det säkert nåt med mina tänder också.

Ja du då vet du hur det känns att inte kunna träffa sina anhöriga. Ingen höjdare.

Ha en fin tisdag själv vännen
kramar från Malin

 
Veiken

Veiken

19 januari 2021 19:54

Så tråkigt att din man har flera spruckna tänder. Det är rena rånet att gå till en tandläkare, men hälsan måste gå först.
Jag gläds med dig att du ska få träffa din son snart! Det är så tråkigt att det är på det viset. nu blir det i alla fall ljusare på många sätt!
Synd att teatrar och annat läggs ner, men vad ska man göra?
Ha det gott!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

19 januari 2021 21:24

Jättetrist men som du säger så måste hälsan gå först och man klarar av mer än man tror. Tack för omtanken fina du. Jag ser verkligen fram emot att få träffa min som men det är så trist att man inte kan få krama om varandra. Ja du det är inte mycket att göra utan man får stå ut tills det förhoppningsvis blir bättre.

Ha det gott själv Veiken
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

19 januari 2021 22:01

Skönt att maken får hjälp med tänderna men trist att det kostar så mycket.När det inte är planerat blir man mer besviken när man tänkt
sig annat kul att göra. Men viktigt för hälsan att ha friska tänder.
Att träffa sonen låter bra förstår att du längtar för det tär på en. Inget är sig likt allt läggs ner, man säger bara att hänga med men inte lätt när man känner sig ledsen inombords.
Känner av det jag med som är en riktigt optimist.
Ha nu en bra onsdag och må så gott!Tack för dina fina ord.
Kram!

Malin wiper

20 januari 2021 07:19

Det känns skönt att en tand är klar och i dag skall han på en genomgång av alla tänder. Vi har ju i alla fall en eller två hotellnätter som vi skall utnyttja då vi firar 30 år som gifta i sommar. Som du säger så är hälsan viktigast.

Det är verkligen inte sig likt när man måste vara rädd hela tiden. Jag är både optimist och pessimist sen är jag en social ensamvarg så det är väldigt motsägelsefullt ;) Fast jag utmanar mig själv hela tiden

Än om man är optimist så ställer detta läge till det och efter lång tid av pandemi så påverkas man.

Ha en jättefin onsdag själv Gunilla
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards