Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 januari 2021

Ishalka, balett, älg, Åsby Floristens kreativa lösning och en vindskulptur

Av Malin wiper - 13 januari 2021 12:45


 

I dag på förmiddagen då vi var ute på en promenad så fick man trippa runt likt en prima ballerina. Det var så halt så jag hörde av en person att ortopedkliniken nu är full av folk som ramlat. Jag har en knäskada som jag fick av ett fall på en isgata för många år sedan så jag får bara inte halka. Min man halkade illa 2018 och fick skador i axeln och var tvungen gnomgå en operation. Han är inte helt återställd än men hyfsat bra på grund av förnämliga Fysioterapi. Fast det är sanslöst vackert ute med gnistrande vit snö, vindstilla och solsken. Vädret vi har numera förändras så snabbt och då uppstår såna här situationer och det måste till en framförhållning så det blir sandat direkt

 

       

Så här graciös skulle man behöva vara i denna halka. Dom har till och med munskydd på sig. Balettstycket heter Winter Showcase och framförs av English National Ballet School 


 

Den 13 januari 2020 så var vi i skinnskatteberg och jag fotade denna älg som var skapad i plåt. Den lyste verkligen upp och blev ett häftigt blickfång


  

En lite närmare titt på skapelsen. Den dan var det bara lite frost på marken men nu har vi lite snö i alla fall. På sista tiden har vi avstått att åka lite längre sträckor så vi håller oss i Hallstahammar eller i Västerås med omnejd. Längtar tills vi får ett bättre läge så man kan åka omkring som vi gjorde förut. Jag vill även besöka lite andra städer som vi inte åkt till under dessa 4 år vi bott i Hallsta

 

 

Vi gick förbi Åsby Floristen och där hade en som arbetat extra hos dom hittat på detta. Dom tar bara in högst 6 personer åt gången och man får ta en "ledigbricka" som ligger på bordet

 

 

Här ser man plåtbrickorna närmare. Nu var alla 6 lediga men skall man gå in så tar man en bricka. När det är tomt på bordet så får man vänta till nån eller några kommit ut igen. Det tycker jag var en kreativ och påhittig lösning. 

 

                                        

Clipart Library 

 

Dessutom har dom förslag på tider då dom har färre besökare: Få besökare 13-15, fler besökare 16-18, flest besökare 10-12

 

        

Med denna färgstarka och vackra vindskuptur önskar jag enr en skön vinterdag. Se upp i halkan kära besökare. Var rädda om er  

                             

 

#Halt #Balettstycket #Älg #Floristen #Bricka #Vindskulptur 

 
 
Amisa

Amisa

13 januari 2021 15:21

Även här är väldigt halkigt ute, men kanske blir det bättre om det blir lite kallare. Problemet med halkan brukar bli som värst då det är runt nollan. Det var en enkel, men smart lösning dom hittat på hos floristen. Väldigt tydligt om man kan gå in eller inte och personalen behöver inte ha lika mycket koll på hur många som kommer in eller går ut ur affären.

Ha en bra dag och ta det försiktigt om du går ut!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

13 januari 2021 22:19

Det blir nog som du säger bättre om vi får mer kyla. Floristen hade verkligen tänkt till och dom är kreativa och hittar på nytt hela tiden

Ha en fin kväll och ta det försiktigt du också.
Kram

 
Ingen bild

Gunilla

13 januari 2021 18:50

Nu är det allt halt så trippa som en balettdansös är inte fel.
Var på apoteket där fick endast tre stycken vara inne. Det går
bra, man vänjer sig och jag tycker alla håller avstånd så fint
i affären hos mig så väntar vi in varandra.Tänk om man tänkte på sin nästa och inte endast jaget skall råda.
Vad fin lampa ni köpt gillar lille musen och gör sig så fint i fönstret,jättefint.
God kväll eller en godmorgon önskar jag om du läser i morgon.
Kram!

Malin wiper

13 januari 2021 22:22

Ja du man får verkligen trippa fram ;) det ser lite roligt ut när man är van att promenera snabbt. En del håller avstånd men inte alla här. Ja du det vore det optimala om alla tänkte på varandra och tog nänsyn

Kul att du gillade lampan men den är mäktigare i verkligheten blev lite otydlig på bild. Jag gillar att blanda in lite roliga saker i inredningen

God kväll säger jag och sov gott

kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

14 januari 2021 04:57

Ja vad halt det är. Igår gled jag och yngsta barnet omkull i en isig nerförsbacke på väg till skolan, tur att vi inte slog oss och att mina byxor torkade innan jag kom till jobbet, snön gömde ju den stora isfläcken. Jag går som en gammal tant så fort det är minsta halt, när jag va i 20 årsåldern hade jag tom vinterskor med inbyggda bråddar.

Malin wiper

14 januari 2021 08:23

Det är tydligen halt lite överallt nu. Vilken rysare att ni ramlade men sån tur att ni inte skadade er. Ingen höjdare med blöta byxor i denna kyla. Så var det när min man slog sin axel det var snö och en isfläck under snön

Det är jättebra med bråddar så jag skall leta efter dom jag har.

Jag är ju en gammal tant (hemskt ord) gammal kvinna men jag är precis som förut och går aldrig sakta utan halvspringer och det har jag alltid gjort. Fast nu måste jag ju gå sakta i och med ishalkan och det känns helt onormalt för mig

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards