Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 januari 2021

Lillåudden Västerås, Lantmännen och vindskulpturer

Av Malin wiper - 5 januari 2021 11:45


 

Här kommer lite fler bilder från dom olika hamnområden vi promenerat i då vi varit till Västerås. På bilden är vi på väg över till Lillåudden. Där har det växt upp en stor stadsdel och det väldigt nära vattnet. 

 

 

Jag brukar fota lastfartyg som står vid Lantmännens Silo och nu fick jag en båt från en annan vinkel 

 

 

Vi promenerade inte bara inne bland dom höga husen utan på gångvägarna vid Mälaren och där fanns stora platser som jag antar dom har nåt på under vår och sommar. Få gå dit och kolla längre fram 


 

Går man tillräckligt långt bort så kommer man i närheten av Lantmännens Silo från andra hållet sett. Tyvärr så vill kommunen köpa upp marken där Silon står men dom har inte lyckats än tack och lov. Där vill dom bygga mer höga hus och då är ju all charm borta. Det är ju ett toppenställe för lastfartyg att lossa sin last och som det är nu så har vi snart ingen hamn utan bara bostadsrätter tätt inpå varandra. 

 

Där finns en brygga med en bänk och massor av änder. 

 

  

En bro över från ett hus till ett annat. Kom att tänka på suckarnas bro i Venedig som vi själva promenerat över många gånger då vi besökte Venedig 1996. Fast detta är en modernare version

 

Klicka här för att se lite klickbilder vi tog då vi var till Venedig 1996

 

        

Venedig city of water

 

 

Ett foto som min man tagit på mig. Det föreställer en uteservering i en stad utanför Venedig som heter MaestreKlicka här för att se fler bilder från Venedig "Anno 1996"

 

 

Detta är en del av Mälarpromenaden med flera gångbroar och härlig utsikt

 

 

Lyriskt med träd som skulpturer mot en lite dämpad och disig sky. Klicka här för att se en kul sak

 

       

Vindskulpturer till lugn avslappnad musik. Jag påverkas positivt av vindskulpturer som dessutom är vackra att titta på

 

Jag hade lite fler bilder klara så jag fick till ett inlägg i dag också. Vi har varit ute och promenerat i det fina vädret där luften är lite torrare och vi har lite frost på marken. Dessutom är det ljusare än på länge och det påverkar positivt och man mår bättre. Efter lunchen skall vi promenerat till Ankis Fyndbod och loppis och lämna lite saker vi rensat ut. Min man har en drös med sladdar han aldrig använder och även två datorskärmar som vi lämnar in. Snart har vi inget mer att rensa bort och det känns toppen. Det tog tid att vänja sig av med att gå på second hand och köpa en del onödigt så när man kan gå dit igen så skall vi bara handla det som verkligen behövs. Om vi ex måste byta ut nåt och hittar ett fynd. Vi träffade vår vän Kristina på Hallsta Café & Restaurang där vi satt med varsin cappuccino och pratade bort en stund. Vi går bara dit tidigt då inte folk hunnit komma än. Vi var sammanlagt 4 st där och Siba ser verkligen till att det är avstånd mellan borden. 

 

Sköt om er och ha en så fin tisdag som möjligt i dessa tider

 

                        


Mister blings 


#Lillåudden #Lastfartyg #Mälaren #Brygga #Suckarnas #Mälarpromenaden #Träd #Vindskulpturer

 
 
Amisa

Amisa

5 januari 2021 19:07

Kul att se era gamla bilder från Venedig, antar att det är reslusten som börjar göra sig påmind!

När jag ser dina bilder från olika sjöstäder, kan jag inte låta bli att tänka på komediserien ”Starke man” som handlar om politikerna i en liten kommun. I ett avsnitt så ville dom vara trendiga och bygga en sjöstad också i Svinarp, det var bara det att dom hade ingen sjö att bygga den vid, bara något litet träsk eller en sumpmark.

:)

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 januari 2021 07:27

Vi skulle åtminstone vilja resa ner mot Göteborg där jag har några vänner och även till syrran. Sen har jag en kusin i Stockholm som jag skulle ha besökt för länge sen. Nu är allt satt på framtiden

Den serien har jag hört talas om. Skall kolla om jag hittar den

Ha en fin onsdag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards