Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 januari 2021

Av Malin wiper - 4 januari 2021 16:45

    

Här kommer lite bilder som jag fått över när jag fotat på våra bilturer och promenader. Jag har fått lite bloggtorka och behöver vila lite från bloggen så jag kommer in lite oregelbundet ett tag. Jag vill hinna ifatt lite med bilder och annat. 


 

Detta måste nog vara ett av dom finaste parkeringshusen och det är nybyggt i ett av dom nya bostadsområdena vid Östra Mälarstrand. Det byggs så det knakar och kommer upp nya hus hela tiden. Jag skall gå ur bilen nästa gång och fota närmare för dom har fått till det som 3D effekt detta mönster som går i silver och grått med lite lila insläpp av ljus nedtill

 

Parkeringshuset heter Dockan


 

I en liten parkoas mellan höghusen står det såna här bänkar där man kan sitta på båda sidor


 

Här fotade jag då det var dimma

 

 

Detta mudderverk har jag fotat förut men här har den kommit lite närmare land. Klicka här för att se det inlägget

 

      

Ett Youtubeklipp min son mejlade över som jag nu sett. En intressant dokumentär i intervjuform med ensamseglaren Sven Yrvind 81 år gammal men still going strong. Så länge man kan finns inga hinder och han har även byggt sina båtar själv genom åren. Min son träffade honom på en Båtmässa i Stockholm för ett antal år sedan och jag tror även hans pappa träffat Sven. Sven är även författare. Dokumentären är både rolig och intressant

 

Klicka här för att se ett föredrag som Sven Yrvind 2011. Klicka här för att se ett gästinlägg som min son skrev 2013 i min blogg då han träffade Sven Yrvind på Båtmässan i Älvsjö

 

          

 

En sittplats som har en egen design och man kan sitta på båda sidor. Där kan man titta ut över ett vattendrag nere vid Mälarpromenaden. Bänken är rätt sliten på andra sidan så jag tror den har många år på nacken

 

  

 

Motivmålad baklucka på en veteranbil

 

 

En bil som väntar på att bli lagad och få en make over


 

Så här vill jag ha det på  vintern med snö och lite kallare. I dag har vi haft en kallgrad och det ser lite vitare ut med frost och efter ett tag föll lite snö och det skall nog bli mer framöver

 

           Jag önskar er nu en skön och coronasäker kväll. Kram från Malinanimated-key-image-0033

 

     

En vacker vindskulptur vid vatten skapad av Jeffery Laudenslager

 

#Parkeringshuset #Bänkar #Mudderverk #Sven #Motivmålad #Snö #Jeffery

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards