Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 december 2020

Tomte på bänk, råddjur, snögubbe, Paolas härliga vinterklipp

Av Malin wiper - 21 december 2020 16:30

 

I dag kände vi för att hyra elbilen så vi var ute från 09.00 till 14.00 Trots att vi inte går in på butiker, gallerier och köpcentrum så får vi ändå tiden att gå. Vi promenerar på fina ställen och åker omkring så jag får fota. Det har varit lite ljusare i dag och solen sprack fram lite men sen försvann den och det började mörkna lite vid 13.30-tiden Jag har sovit bättre i natt i och med att jag slapp halvsitta upp utan kunde ligge med tre kuddar under huvudet utan att det snurrade. Inom en snar framtid törs jag även ligga på höger sida och det kommer att kännas helt underbart. När man är med om jobbiga saker så blir man så lycklig när det släpper lite och går åt rätt håll

 

 

När man åker på dom mindre landsvägarna så kan vad somhelst dyka upp och det gjorde det denna gång också. På sidan om vägen så satt  en tomte på en bänk med en lykta på sidan. Det är uppfriskande att bli överraskad. Konstig känsla med en tomte som inte omges av snö men det är ju det nya normala numera

 

 

Efter ett tag så fick vi bromsa in igen för det stod råddjur blixtstilla på en åker och då gäller det att passa på.

 

       

  

Den här blickfånget gjorde mig lite lyrisk

 

 

En glad snögubbe i en trädgård som piggade upp

 

 

Malin was here 

 

Eftersom jag inte gör lika långa inlägg nu så avslutar jag med en bild där jag står längst ut på en brygga vid Mälarpromenaden. Jag har massor av bilder som så småningom kommer in i bloggen. 

 

        

Jag lånade detta häftiga vinterklipp av min Youtubevän Paola. Så skall en vinter se ut och så snyggt med veteranbilar som blickfång. Sen är det ju nästan omöjligt att sitta still till musiken hon valt till klippet. Jag har blivit mer och mer förtjust i Youtube så jag håller till där mer nu än på fb som jag vilar ifrån. Prenumererar på rätt många kanaler också. Ha nu en fortsatt fin måndag

 

      

 

 

#Tomte #Råddjur #Snögubbe #Brygga #Paola 

 
 
Amisa

Amisa

21 december 2020 18:00

Härligt att du lyckades få en bild av rådjuren! Jag blev över att också se renarna, hoppas bara att vintern inte blir besvärlig för dom för omväxlande töväder och kyla brukar skapa skare som kan bli jobbig för djuren.

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 december 2020 07:05

Dom stod så stilla där på åkern. Härligt att du sett renar. Jag hoppas också att vintern inte blir besvärlig för dom

Ha en fin tisdag
kram

 
Biggeros

Biggeros

22 december 2020 09:10

Att få sova är guld och man mår så mycket bättre att få sina timmar=) Älskar den bänkande tomten och den glada snögubben=)
Tack för ett innehållsrikt inlägg!!
God jul och gott nytt år <3

http://Biggeros.blogg.se

Malin wiper

22 december 2020 11:48

Håller verkligen med om det. I natt fick jag sova bra igen och då njuter man dubbelt så mycket på dagen.

Det är alltid kul att få bromsa in när man ser nåt sånt som tomten på bänken och den glada snögubben ;)

Kul att du gillar inlägget. Dom är inte så långa som förut i och med att jag sitter kortare stunder och har besvär från nacke och yrsel. Fast nu är det lite bättre.

Jag önskar dig och din familj också en riktigt God Jul och ett gott nytt bättre år

Kram från Malin

 
Ingen bild

Paola Svensson

22 december 2020 10:33

Hej Malin! Tack så mycket Malin. Så roligt att du ville använda mitt klipp till din blogg.
Jag önskar dig och din man en riktigt trevlig Jul.

Malin wiper

22 december 2020 11:49

Det är ett härligt klipp och det är så härligt att få se lite snö och du har fått till det så bra och en bil ser ut som det har ett öga ;)

Tack för att jag får använda klippet.

Jag önskar dig/er en riktigt God Jul också.

Varm julhälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards