Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 december 2020

Earth Wind & Fire, Piccini Prosecco, Ängel, Charlie och gott tilltugg

Av Malin wiper - 20 december 2020 11:15

 

Redan 4:e advent och bara 4 dagar kvar till julafton. Vi promenerade tidigt i mörkret ner till ICA Matkassen för att handla lite som fattades. Det är bara en av oss som går in och då med munskydd. En får vänta ute och promenera omkring lite. Nu har vi i alla fall mat hemma för minst 14 dagar. Fast vi måste köpa lite öl och det gör vi på Matpiraten för dom har ofta öl för 5 kr/flaska och då är det dom bästa sorterna såsom Staropramen och några andra. 

 

 

När vi sen kom hem så satt vi oss i köket och myste med två såna här smörgåsar var med skinka och senap. Brödet är från Håkans hembageri och heter vörtbräck och är fantastiskt gott. Skinkan är Mor Matildas skinka som är superfin i år. Eftersom vi bara är två i jul så har vi inte kokat skinka själv utan köper färdigskuret. Jag äter inte så mycket skinka längre som förr. 

 

                         animated-christmas-alphabet-image-0279animated-christmas-alphabet-image-0057animated-christmas-alphabet-image-0271animated-christmas-alphabet-image-0216

 

Tack för alla era kommentarer som jag uppskattar mycket. Jag har så härliga och bra bloggvänner, fb vänner och andra besökare så det värmer i hjärtat. Ni är så fantastiska så tack för detta år som snart förflutit

 

        

Earth Wind & Fire med December. Dom är en amerikansk musikgrupp, vars musik rör sig inom ett brett spektrum av R&B, soul, funk, disco och ibland jazz. Gruppen bildades i Chicago 1969 av frontfiguren Maurice White och hans bror Verdine White. Dom har varit aktiva sen 1969 och är så fortfarande 

 

                                         animated-christmas-candle-image-0128 

 

En flaska stod mitt på gångbanan när vi gick hemåt från att ha handlat. Nån har tydligen festat till utomhus. På flaskan står det Piccini Prosecco, som är en Italiensk sällskapsdryck. Vitt mousserande vin som håller 11% i alkoholhalt. Det är en väldigt fint formad flaska som man kan spara och sätta en ros, några rosor i med nåt tillbehör

 

         

Det här läckra hade kanske passat till vinet. Jag blev då frestad av dessa Italienska små delikatesser. Det första receptet var rätt enkelt så det skall jag testa för man kan ju ha det som tilltugg

 

  

En vacker ängel från Åsby Floristen. Nu skall vi ut på en längre promenad och sen skall jag komma in på era bloggar under dan så jag får se vad ni pysslar med och hur ni har det. Det är sån stillhet överallt nu i detta läge så man ser att allt börjar lägga sig till ro för det finns inte så mycket att hitta på. Jag har i alla fall fått lite gjort hemma. Jag har gått igenom besticklådor och andra lådor i köket med både att rengöra och rensa så nu är det bara kvar det vi verkligen behöver och det är rent och fräscht. Alla skåp har jag redan klarat av sen förut. Jag har fått in detta med att inte sitta vid datorn mer än 20 minuter åt gången och sen gör jag nåt annat. Vi har ju fullt upp med både promenader och lite mer. Nu hoppas jag ni får en fin och vilsam söndag och slipper stressa.  

 

 

I går träffade jag hunden Charlie igen och husse Gert med sin dotter Carola. Denna gång la sig Charlie ner på marken och var så fotogenisk

 


#Advent #Smörgåsar #Earth #Piccini #Delikatesser #Ängel #Charlie

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

20 december 2020 13:07

Klokt av dig att se till att datortiden inte blir längre än 20 minuter :) Promenader är mycket viktigare för själ och kropp.
Klokt också att inte köpa skinka när det ändå bara ni två. Man får fixa till det på bästa sätt, ta nya vägar i livet som passar en själv bäst.
Flaskan ni hittade är snygg, riktigt fin att ha en ros eller så i.
Ha en fin söndag, njut av stunderna och av varandra.
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

20 december 2020 13:53

Jag har ju sett flera gånger att det inte funkar att sitta för länge då man har en nackskada. Promenader är verkligen stärkande och man blir så pigg så man utökar tiden när konditionen blir bättre. Sen ser man så mycket också utefter vägen

Ja du vi gör det så enkelt som möjligt och njuter i det lilla. Vi skypar med sonen och övrig släkt. Det var verkligen en fin flaska

Ha en fin söndag själv/själva och njut i det lilla
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards