Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 december 2020

Cadillac från 1956, Oscarsons Radio & TV och Donna Summer

Av Malin wiper - 6 december 2020 17:00

 

I dimman fångade jag denna rosa CADILLAC från 1956

 

 

Från sidan

 

 

I köping såg jag denna gamla skylt ovanför Oscarsons Radio & TV. Butiken har fått 4,5 i betyg av 5 möjliga. Det är så härligt när dom låter en gammal skylt hänga kvar. Klicka här för att läsa om butiksdöden i Köping. Vi såg ju själva många tomma butikslokaler när tittade oss omkring på dom gator där det var lite mer folktomt.

 

Mode City har också försvunnit och där har jag själv köpt några klädesplagg sen vi flyttade till Västmanland. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev sist jag var till Mode City. Klicka här för att komma in på ett inlägg från Köping där jag fotade duvor. Klicka här för att se en snygg DKW jag fotade i Köping i somras

 

      

Discolåten On the radio som här sjungs av Donna Summer & Seal. Den har jag dansat disco till många gånger då jag bodde i Göteborg. Ibland åkte man båten över till Fredrikshamn. Dom hade disco på ett ställe och ett annat vanlig dans. Ibland hade dom musik på 3-4 ställen av olika genrer. Jag är lite av en allätare men vissa genrer tilltalar mig inte. Då var det så billigt att åka över med färjorna och man kunde till och med få gratisbiljetter som dom delade ut på Åhlens. Man roade sig i 8 timmar och sen var man hemma igen. Då umgicks tjejer och killar på ett annat sätt för man hade ju inga mobiler som störde. Det känns som jag växt upp i den bästa av tider. Allt var på uppåtgående och sånt man tog för givet då finns inte nu.

 

Donna Summer dog 2012 i en ålder av 63 år

 

                  animated-radio-image-0018               animated-radio-image-0018               animated-radio-image-0018

 

 

I en lekpark vid en parkoas vid Köpingsån så finns denna lilla karusell som gör mig nostalgisk. Såna fanns när jag var barn också men dom var större och sen fanns det sittplatser i dom. Klicka här för att se en karusell från 1962 som liknar lite en sån som fanns när jag var barn.


          

Den 9 april 2018 hade jag barnasinnet kvar och testade karusellen..   

 

         

Ett filmklipp från julen 2017 då det fanns en stor sjungande tomte framför en båt i Västerås hamn. Det var bara det året som den stod där så jag vet inte vad som hände med den. 

 

Vi kom inte ut nåt i dag för vi har haft lite att göra hemma. Redan kl 14.00 var det mörkt ute så lite snö skulle kännas uppiggande. Ha nu en fortsatt fin dag kära ni som tittar in till mig

 

 

 


#Cadillac #Radio #Donna #Karusell #Tomte

 
 
Ingen bild

Gunilla

6 december 2020 17:32

Blir ett sent inlägg har varit ute hel dagen med att röja undan
träden som föll, så eldat, men mycket kvar, räcker till våren, men det tar den tid det tar.Och då fritt fram för barnen att hjälpa oss.
Så många fina hängande tomtar och det är väl nu det behövs julgranar på torgen. Bra att du sa till det respektlösa personerna när de inte kan tänka själv.
En sådan karusell har man snurrat på och just en sådan i Kramfors i lekparken har jag verkligen snurrar runt på.
Ha en fortsatt fin andra advent!
kram från mig!

Malin wiper

7 december 2020 07:20

Vad härligt att ha ved så länge och härligt att era barn hjälper till

Ja du ser man sig omkring så dyker det alltid upp nåt och såna tomtar har börjat bli populära

Det är så många i alla åldrar som inte bryr sig om avstånd och lever som om vi inte hade en pandemi.

Vad nostalgiskt detta med lekparken i Kramfors.

Ha en jättefin början på veckan
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

6 december 2020 19:11

Så många roliga tomtar du hittar överallt!

Kram

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 december 2020 07:21

Ja du ibland dyker det upp lite motiv

Ha en fin början på veckan
kram

 
Karin Eklund

Karin Eklund

6 december 2020 20:45

Antingen dras de gamla vackra bilarna till dig eller så är det tvärtom. Tänk att du hittar dem lite överallt där du far fram. Åka karusell är roligt. Undrar om det finns en sådan där här längre? Måste titta efter lite noggrannare. Behåll ditt barnasinne Malin, det lever man länge och bra på.
Mjölkdunkorna är fina med sina blommor i. Snyggt säger jag som är en riktig ruckelromantiker.
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

7 december 2020 07:23

Du har rätt för jag dyker ofta på en veteranbil trots att det inte är säsong längre ;) Nu skulle jag inte kunna åka karusell med lägesyrseln jag har just nu

Du har så rätt i att man lever länge på att leka och ha barnasinnet kvar ;)

Mjölkdunkor är verkligen fina och vad roligt att du är en ruckelromantiker. Det var ett härlig ord du fick till ;)

Ha en fin början på veckan
Kram från Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

7 december 2020 12:29

Hej!
Det var inte kungens rosa?Ha det bäst!
Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

7 december 2020 12:36

Har kungen en sån bil? ;)

Ha det bäst själv
kram från Malin

 
Pisan

Pisan

7 december 2020 12:46

Nu blev jag nostalgisk. Har åkt mååånga turer med Stenabåten och festat och haft roligt. Som du säger så var det disco på ett ställe och vanlig dans på ett annat. Man hade alltid så himla roligt och tiden gick jättefort. Och dyrt var det ju absolut inte.
Känner också igen den där karusellen sen min barndom.
Hoppas ni har en fin måndag! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 december 2020 13:43

Vad kul att du har minnen från dom båtarna också. Det var full fart på båtarna och man träffade olika människor och pratade, dansade och drack lite vin eller annat ;). Tiden gick verkligen fort och man ville bara fortsätta att ha kul ;)

Ja du dom karusellerna var så fina och roliga för man kunde turas om att skjuta på så det gick med en jäkla fart

Vi har en fin måndag då vi tog en lång promenad så i dag har jag en bra dag då jag är klarare i huvudet efter nackeländet

Hoppas du har en fin måndag

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards