Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 november 2020

Väggmålningar i 3D effekt. blandade bilder och David Garrett

Av Malin wiper - 27 november 2020 08:30

 

Ibland när vi är ute och åker med elbilen så går vi runt i lite instressanta bostadsområden. Jag råkade titta in i en port genom en glasruta och blev väldigt förvånad när en fiol hängde där. När jag sen tittade lite mer ingående så såg jag att det var en målad fiol på väggen. Den som målat detta har fått fram en 3D effekt på bilden så man riktigt hajjar till så det är så snyggt och häftigt. Det är ju portlås överallt och det är synd när man vill ta bra foton på såna kreativa påhitt

 

       

Violinisten David Garrett med November rain

 

 

Tittade in i nästan port och på håll såg det också helt verkligt ut med hornet med flaskan hängde där. 


 

I nästa port hängde en hylla och det såg också helt verkligt ut och det stimulerar verkligen bildsinnet

 

 

Här kommer den sista jag fotade. Det gick inte att se att det inte var en riktig spade och häcksax som hängde där i ett sånt fantastiskt djup som konstnären frått fram

 

 

En park som inte var så tillrättalagd och kal som många nya är. Här omringas parken av tallskog och kuperad omgivning mellan husen. Vi har ju också kuperat med stenar och gamla träd i vårt bostadsområde och det gör att det ser mer levande och intressant ut


 

Här ser man lite mer av tallskogen


 

Vid en järnväg såg det ut så här med grafitti på ett elskåp el dylikt

 

        

Street art och statyer i Borås. Det var alltid intressant dom åren vi åkte igenom Borås innan vi åkte till Skene där mina föräldrar bodde som sista åren i livet. Då bodde även syrran och hennes man i Skene och sen i Kinna. Jag ser i filmklippet att det tillkommit lite mer målningar och skulpturer sen vi var förbi. 


 

Varje gång jag ser detta hus i Västerås så blir jag nostalgisk. Ett stabilt hus som jag känner igen stilen på sen jag växte upp. Typisa gula teglet och tidstypiska fönster


 

Vi har haft tre såna här bilar i vår ägo i färgerna gult, rött och silver. Fast denna är en Opel Agila och vår en Suzuki wagon R+. Fast båda märkena ser likadana ut och har samma motor, form mm. Såg denna på en parkering i Västerås. Snygg blå färg


 

Vi åkte även lite små vägar på landsbygden men det var inget fotoväder så jag fick knappt några bilder


 

En vindstrut tornade upp sig och fylldes med luft i den starka vinden


Nu har vi gjort det igen! hyrt elbilen men bara i 3 timmar. Det skall bli fint väder i dag så det gäller att passa på. Vi köper varken kläder eller går på second hand längre så vi prioriterar det vi tycker är roligt istället. Kläder och prylar har vi så vi klarar oss ett bra tag. Ha nu en fin fredag och var rädda om er

 

  

 

#Fiol #David #Målad #Spade #Street #Opel #Vindstrut 

 
 
Amisa

Amisa

27 november 2020 10:16

Vilka fina målningar det var i husen! Det såg verkligen ut som riktiga föremål.

Ha en bra dag!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

27 november 2020 12:40

Ännu verkligare i verkligheten.

Ha en fin dag själv
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

27 november 2020 10:30

WOW vilka målningar. Så bra gjort. tack för att du fotade dom så vi andra också kan se. Det är viktigt med mysig inramning på lekplatser. Det ger så mycket mer än bara stoj och spring!
Den gula tegelbyggnaden påminner faktiskt om ett sjukhus tycker jag!
Ni gör så rätt som satsar på det som är roligt! Det har man glädje av långe.
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

27 november 2020 12:43

Säger detsamma och ännu snyggare i verkligheten. Det är precis som du säger viktigt för oss med mysiga inramningar. Vi behöver sånt vi människor.

När du säger det så har du rätt i att det påminner om ett sjukhus. Har för mig att jag sett ett sånt en gång

Ja du vi prioriterar elbilen så man får lite upplevelser och du är ju också en person som vill se sig omkring och uppleva saker. Du/ni båda är ju fantastiska på att hitta på saker och se er omkring

Ha en fin fredag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

27 november 2020 10:34

Vilka häftiga bilder ser verkligen äkta ut så man vill in och ta på dom.
Vad skönt att det blev en åktur i dag, ja man skall göra det som man tycker om och mår bra av.
Som du skriver kläder har man och inte behöver man så mycket heller men i ren glädje får man köpa något nytt när det vänder som vi får hoppas att det gör.
Ha en bra eftermiddag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

27 november 2020 12:46

Där fick du till det mitt i prick ;) så känns det verkligen. Min man sa att i dag skulle bli fint väder och det blev det. Sen kommer det att bli grått och trist igen enligt väderleksrapporten.

Nu skall man ändå inte gå ut på nåt kul eller träffa folk så man behöver inte klä upp sig. Det skall som du säger blir kul att sen när allt detta är över kunna köpa sig nåt nytt.

Ha en fin fredag själv och må så gott du också
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards