Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 november 2020

Elbilen, minnesbild, blandat och Leonard Cohen

Av Malin wiper - 19 november 2020 09:15


  

Jag hinner inte skriva så mycket nu för vi skall snart ut och åka med elbilen för vi är ju med i elbilspoolen. Tyvärr så ser det inte ut att bli nåt bra väder för det har regnat och jag ser på träden att det blåser rätt mycket. Fast det är skönt att bara komma ut några timmar för rastlösheten kryper i kroppen som en skock med myror. Vi är verkligen två fan av elbilen

 

                    

Proshop            

 

En minnesbild från julen 2018 då vi var ute och promenerade på juldagen. Min son står på den granbeklädda bron. Som synes så hade vi då lite snö. Tråkigt att inte få fira jul med honom i år men det kommer förhoppningsvis fler jular.

 

 

Såg en sparkcykel liggande i en park så övergiven

 

  

Fint med ljung och grankvistar förra året på Hammartorget.

 

 

I dag är det Internationella mansdagen och då vill jag lyfta fram min man. Han är en jämnställd man med många bottnar. Han har humor så vi skrattar mycket, han är omhändertagande, kärleksfull, både min bästa vän och älskade, Han är en trygg famn att vila i och en fixare. Så sen jag träffade honom har jag kännt en trygghet som jag saknat förut. Trodde aldrig att jag skulle vara ihop med nån i hela 30 år.    

 

      

Vad passar väl inte bättre än med låten I'm your man med Leonard Cohen . 


Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en så bra dag som möjligt i dessa tider. Sköt om er mina härliga besökare. Ni är guld värda

 

      

Gold stars and lights 

 

#Elbilen #Minnesbild #Leonard #Gold

 
 
Amisa

Amisa

19 november 2020 10:41

Vad fint att ni har det så bra tillsammans! Härligt att få känna sån kärlek och trygghet med någon, det är många som aldrig upplever det under sitt liv.

Hoppas ni får en bra dag trots blåst och regn!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

19 november 2020 14:23

Jag är verkligen lycklig över detta. Hade Jag inte anmält mig i sista minuten till en fackföreningskurs där han också var med så hade vi aldrig träffats. Slumpen och ödet kan spela in.

Vi fick en bra dag men det både regnade, blåste rätt mycket och sen kom snöblandat regn

Hoppas du själv har en bra dag
Kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

19 november 2020 16:52

Det gick bra trots blåsten, tänkte på er i då jag tittade ut och sex träd har blåst ner mellan två hus så tur i oturen.
Vi har tur att finna två fina män inte alla har det.Nog finns det något,ödet eller vad.
Ha en bra kväll!
Kram!

Malin wiper

19 november 2020 17:10

Ja du det var ett busväder i dag så vi kunde inte gå ut och promenera utan fick sitta i bilen. Ingen höjdare att så många träd blåst ner. Hoppas ingen kom till skada. Vi hade ju eget hus då Gudrun drog fram och det var en hemsk dag och natt.

Vad härligt att du också har en sån man och man får som du säger vara glad att man haft sån tur. Jag tror lite på ödet och sen har dom bra fruar också ;) ;)

Ha en fin kväll du också
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

19 november 2020 17:22

Stormen Gudrun var hemsk men då klarade vi oss men stackars människor som fick så mycket förstört, nu hade vi tur att det inte föll på taken för träden var minst 20 meter höga och föll så fint mellan.
Visst har dom bra fruar talar för mig själv, och du verkar vara en sådan fin person.
Hej igen!

Malin wiper

19 november 2020 20:09

Ja du det var ingen höjdare. Vi fick takpannor förstörda, ett högt träd föll ner på grannens flaggstång så den blev skadad. Vi kompenserade dom. Vi klarade oss med endast dom skadorna och en hemsk natt. Tack snälla du. Du själv verkar vara en väldigt fin person det kan man läsa mellan raderna. Kul att du följer min blogg, det glädjer mig

Ha en fin kväll
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards