Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2020

Kristallplafond, Sjöpenna IKEA, Louise Hoffsten och Pharrell Williams

Av Malin wiper - 19 oktober 2020 06:45


 

Vi satt in denna kristallplafond till försäljning för 300 kr här i Hallsta och 10 st hörde av sig så det fanns verkligen ett intresse. Den är mycket finare i verkligheten. Annars brukar vi lämna in det mesta till second hand men vi har börjat sälja en del saker så vi får lite mer till bilhyra. I går kom en trevlig kille och köpte plafonden. Klicka här för att se när när vi hade lampan i vår förra lägenhet i sovrummet.  

 

         

Louise Hoffsten med låten Kristallen den fina. Det är en riktig klassiker och hon sjunger den så bra och inlevelsefullt. Jag spelade altsaxofon under några år på 1980-talet och den första låten jag spelade var just denna

 

                                  


Såg denna kristallplafond på nätet och den kostar 1.795 och heter Gränsö och finns hos Pilgården

 

 

Cpap-apparat för sömnapné, andningsuppehåll

 

Det finns en anledning till att vi inte kan ha den i sovrummet. I och med att min man har en CPAP apparat för sin sömnapné så kan vi inte sova en hel natt på samma sida i sängen i och med att den börjar blåsa kraftigt ibland och då blir jag störd och vaknar. Han låg då under denna kristallplafond och jag var så rädd att den skulle ramla ner och skada honom. Fast den satt som berg men jag är lite dramatisk och jätterädd om min härliga man

 

Vi köpte istället denna taklampa på IKEA som går under namnet Sjöpenna . Som inte väger mycket och kostar bara 199 kr men ser exklusiv ut där den hänger. Dom har en specialingång till IKEA där vi gick in precis när dom öppnade och där var det bara ett stenkast till lampavdelningen. Man betalar även vid denna utgång/ingång så man slipper gå igenom hela varuhuset. 

 

                                                      

Sjöpenna finns även i bordslampa och ser ut så här       


                                  


Sjöpenna finns även som golvlampa

 

 

Med denna bild från ett gammalt område i Västerås önskar jag er en fin början på nya veckan som förhoppningsvis fylls med nåt bra. 

 

                             

 

         

Pharrell Williams med låten Happy som jag haft inne förut men nu känns det som det behövs lite happy music som en kontrast till allt elände. Han är en amerikansk musiker och musikproducent

 

#Kristallplafond #Louise #Sjöpenna #Pharrell  

 
 
wiolettan

wiolettan

19 oktober 2020 11:28

300:- tycker jag var billigt för denna fina lampa. Inte undra på att många hörde av sig.
Den nya lampan är också fin, säregen och speciell. Bra köp.
Härligt det låter att du är rädd om din fina man. Jag tror att han är rädd om dig också. Fint att ni har varandra.
Trevlig måndag önskar jag er.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 oktober 2020 15:23

Ja du vi tog nog lite för lite betalt för lampan men jag har så svårt för att dra till med lite mer. Vill helst ge bort. Den nya lampan passar faktiskt bättre till möblemanget. Jag är verkligen rädd om min man för han är en pärla i mitt liv. Den bästa man man kan få så omtänksam, kärleksfull och jämnställd. Han känner likadant för mig.

Det är verkligen skönt att ha nån att älska och ha kul ihop med både till vardags och fest. Du har det ju också bra med din man och ni gör saker tillsammans.

Ha en trevlig måndag själv
Varm kram från Malin



 
Ingen bild

Gunilla

19 oktober 2020 15:13

Snygg lampa och ett billigt pris för den. Den nya lampan var
passande och riktigt snygg.
Lousie Hoffsten sjunger så fint. Musik är glädje och en god choklad
att mumsa på är inte fel. Kan inte sluta när jag börjar så vågar inte köpa så ofta.
Ha en fin början på veckan!
Kram!

Malin wiper

19 oktober 2020 15:27

Den var faktiskt snygg och vi kunde inte med att ta mer betalt ;) Den nya lampan passar faktiskt bättre i detta sovrum.

Ja du Louise har en härlig röst och kan sjunga i många genrer. Som du säger är en god choklad aldrig fel ;) Jag har också svårt för att hejda mig och vill bara ha mer ;)

Ha en fin början på veckan själv Gunilla
kram från Malin

 
Nilla

Nilla

19 oktober 2020 15:20

Hej Malin
Det var en fin takplafond som ni sålt. Visst är det kul när det finns så stort intresse när man skall sälja något. Just nu håller vi på med att sälja en massa grejer på Tradera. Dom har förbättrat sin sajt sedan vi sålde där senast. Förut fick man betala även för osålda auktioner, men numera betalar man bara för det man får sålt.
Önskar dig och Thorleif en jättefin dag.
Kram
Nilla

http://blankatorpet.blogspot.com

Malin wiper

19 oktober 2020 15:25

Den är jättefin så det gick lätt att sälja den. Vad bra att ni säljer på Tradera det har vi gjort några gånger också för länge sen. Tack för tipset att dom har förbättrat där.

Jag/vi önskar dig och din man detsamma

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards