Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 september 2020

Av Malin wiper - 29 september 2020 16:45



                      
 

Vi hyrde elbilen igen för vi fick spader och jag är så rastlös. Vi åkte för första gången på 8 månader till Erikslunds Shoppingcenter i Västerås. Vi kom dit titigt så det var lagomt med folk i farten. Såg att dom fått ett nytt Café som heter The Coffee. Det såg så fantastiskt fint ut och här ser ni en av dom trevliga killarna som jobbar där. Det var så lagomt med folk där så vi bestämde oss för att ta en fika där

 

                            


Ellos

 

Dom hade fantastiska smörgåsar som lyste från disken och jag borde ha tagit en bild på hela disken för det såg så frestande och fräscht ut. En läcker gapande smörgås, jag gillar verkligen smörgåsar som gapar så man ser innehållet


 

Dom är fantastiska på att göra snygga och fint dekorerade smörgåsar. 


 

Vill man ha räkor på tekaka så finns det också att tillgå


 

Även pain riche med räkor eller kräftstjärtar.


 

Inte nog med det utan dom hade fantastiskt kaffebröd och bakelser också

 

                         


Tårtspade från Roligar bakning

 

Nåt slags vaniljbröd som stack ut och frestade oss


Marängtoppar som fick tandvattnet att rinna..      


 

Min man valde ett mörkt bröd med massor av skinka, ost och grönsaker. Min man var supernöjd och njöt som bara den


 

Jag valde ett ostbröd som var det färskaste och fräschaste jag någonsin ätit. Som pålägg en ost av fin kvalitet och massor av grönsaker. Så gott


 

Sen hade dom en otroligt fräsch och fin salladsbar. 


 

Mer av salladsbaren


 

Ännu lite till


 

Inte nog med det utan dom hade en fräsch färgstark fruktbar med yoghurtglass. Det märktes att cafét var populärt för det kom folk dit hela tiden och en del köper nog med sig sallad också. Han som driver stället gillar utmaningar så han har även ett café i Örebro. Supertrevliga och proffsiga alla som arbetade där.

 

        

Efter en sån här fikanjutning så passar denna låt. Feeling Good med Michael Bublé 


Sen åkte vi naturligtvis ut på små landsvägar igen och njöt av naturen. Efter flera åkturer så har jag en uppsjö av bilder och det känns toppen. Det har regnat i dag men inte så mycket och på slutet av vår åktur så höll det uppe så vi kunde promenera nere vid Öster Mälarstrand så vi har även fått vår dagliga motion. Nu skall vi äta en lätt middag och sen bara slöa framför en bra film eller nån serie. Hoppas ni haft en fin tisdag och får en behaglig och skön kväll. 

 

 

#Erikslund #Coffee #Smörgåsar #Salladsbar #Michael 

Av Malin wiper - 29 september 2020 08:15


 

Tidigt en morgon då vi hyrt elbilen var vi in till City Gross för ett ärende. Vi har inte varit dit på många månader. Vi köpte denna förpackning med 3 st LED lampor med Fjärrkontroll för endast 149 kr. Det är så att vi har inte haft nån belysning ovanför diskbänken sen vi flyttade hit för 3,5 år sedan. Vi köpte då en riktig belysning men det visade sig vara så komlicerat med att dra kabel dit. Hade vi tagit hit en elektriker så hade det blivit för dyrt.

 

 

Kolla in så ljust det blev med 3 ledlampor strategiskt utplacerade under skåpen. Vi har inte haft diskmaskin sen vi bodde i vårt egna hus men det funkar bra ändå. Vi fick ju både ny spis och fläkt när dom utförde stambyte  

 

 

Från andra hållet. En del valde även renovering av köket efter stambytet. Vi gjorde inte det för vi tycker det ser bra ut som det är och vi hade fått ytterligare en höjning på hyran då. Vi fick ju 1000 kr mer/månad för renovering av toalett och badrum. Tapeterna i lägenheten är rätt slitna men mest i hallen och där skulle vi ha tapetsera för länge sen för vi köpte tapeter för 10 kr/rulle men vi tappade orken i och med att min man fått tapetsera själv i våra förra två lägenheter. Fast vi skall ändå försöka tapetsera så fort vi kan i hallen för det gör man rätt snabbt för det är så litet där och hela ena sidan är täckt av garderober 


  

Här bredvid strömbrytaren har vi satt fjärrkontrollen till Led belysningen. Man kan även dämpa belysningen lite men jag vill ha så ljust som möjligt när jag diskar så detta blev verkligen ett lyft. 

 

       

Här passar det bra med Jeff Lynne's & Electric Light Orchestra från 2014. En av mina favoritgrupper som jag lyssnat på sen jag var ung. Ha nu en så fin tisdag ni kan kära besökare.                                              

 

Klicka här för att se nåt hjärtskärande från USA. Det finns verkligen ingen rättvisa när dom som har det sämst måste jobba tills dom stupar för att klara ekonomin medans Trump som är miljardär slipper undan med låg skatt och bara lägger pengar på hög. Att vara en snäll, ordentlig, plikttrogen och bra person belönas dåligt. 


#City #LED #Fjärrkontrollen #Electric #Skatt

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards