Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 september 2020

Av Malin wiper - 20 september 2020 12:00


                        

Min man och jag vaknade 07.00 och bestämde oss för att sova en stund till. Det resulterade i att vi vaknade 10.25 och istället för frukost får det bli brunch istället för lunch..  .  Så länge brukar vi inte sova så jag vet inte vad som hände. Fast vad gör väl det om 100 år och vi har ju ständig semester. Jag har drömt en massa men inga mardrömmar. Jag har kommit på en till metod för att inte bita ihop och skära tänder på natten. En timme före sänggående så kollar jag på ett humorprogram och det har visat sig ge resultat för jag sover bättre och har inte ont i käken när jag vaknar. Jag kommer ändå att testa bettskenan igen men har inte kommit till skott än för det är en procedur att göra iordning den. 

 

 

Dessa vägarbetsskyltar låg nedanför trappen till Hammarteatern häromdan. Dom hade nog slitits loss från byggplatsen utanför ICA. På sista tiden har det blivit mer skadegörelse i kommunen så dom har satt in vakter lite överallt och det pratas om övervakningskameror. Nåt har verkligen gått snett när det gått så långt som nu. Det gäller att ta tag i problemen innan dom eskalerar. Politikerna verkar blunda och bara lyfta lön. 

 

 

Denna skylt finns att se i Skultuna dit vi var med elbilen för ett tag sen. Det är en second hand som i och med covid-19 håller stängt ett tag. Den heter Shåppen. Jag fick sån lust att fota skyltar för det var några år sedan. I och med att några bloggvänner är suveräna på detta så blev jag inspirerad

 

Klicka här för att komma in på Pettas blogg. Just nu fotar hon dörrar från sina resor. Klicka här för att komma in på Nacka 44:s blogg för han brukar också fota skyltar. 

 

 

Bredvid second hand butiken finns det även en blomsterhandel. Har aldrig sett en skylt med med både blomsterhandel och begravningsbyrå på. Väldigt praktiskt. 

 

Klicka här för att se när vi var till Skultuna i september 2018. Några av bilderna jag fotade nu sist hamnade i mitt nya bildspel. Klicka här för att se det

 

  

En skylt jag såg i ett nybyggt område med bara bostadsrätter. Till saken hör att i det området bara finns pyttesmå gräsplättar och skall dom rasta hunden nån annanstans så finns det inget för runtomkring är det bara trä och betong. Jag antar att dom plockar upp bajset i en medtagen påse. Dom borde nog ha byggt en rastplats för hundar i och med att det ser ut som det gör i området. Det är mycket man måste tänka på innan man bygger hus

 

         

Jeff Wayne - Forever Autumn ft.Gary Barlow

 

 

Nu önskar jag er en skön och blomstrande dag.


#Sova #Jeff #Skyltar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards