Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 september 2020

Åsby Floristen, skulptur i rörelse och lite dans

Av Malin wiper - 19 september 2020 12:30


 

Häromdan var jag in till Åsby Floristen ett ärende och passade då på att fota lite. Jag var den enda kunden just då så folk kommer i omgångar verkar det som och det är alltid bra att vara ute så tidigt som möjligt


 

Både färdiga buketter och sånt man kan sätta ihop själv. Dom har alltid så pyntat och fint därinne och en vänlig stämning

 

 

Några färdiga buketter


  

Detta trodde jag var en halsbandskrage av nåt slag men det visade sig vara en japansk prydnad på hög fot

 

          

Skulptur i rörelse


 

Åsby Floristen ingår i Åsby Hem & Trädgård så numera har dom även lite kläder där. Även hattar och lite annat. Jag har inte varit till Åsby Hem & Trädgård på minst 7 månader på grund av Covid-19. Det är så mycket större där så det blir mer folk. 

 

 

Ett guldigt hästhuvud satt som prydnad på en vägg. Antar att den är till försäljning också

 

 

En nalle som ser ut att ha blivit lite omplåstrad i både pannan och på bröstkorgen.

 

 

När jag såg dessa ljushållare för värmeljus så förflyttades jag till  1980-talet. Höstens färger går i bunt, gult, orange, beige, vitt mm som i det decenniet


 

Jag kunde inte låta bli att köpa detta armband i hösten och vinterns färger. Annars brukar jag köpa sånt från min vän Pisan. Har även köpt två armband på rea i somras hos Åsby Floristen. Klicka här för att se dom rea armbanden jag köpte hos dom sist

 

 

Jag hittade denna topp i en låda bland kläder jag lagt undan. Nu är den högsta mode i sina färger och mönster. Den köpte jag för 3 år sedan på Mode City i Köping men har aldrig använt för den känns lite tight runt höfterna men upptill sitter den bra. Jag köpte den utan att prova och det funkar sällan. Fast den sitter lite lösare nu då magen fungerar bättre. 

 

                                


 

Vädret är jättefint med sol, svag vind och 13 grader i skuggan men det känns varmare. Vi har varit ute på en promenad och träffade Kristina och hennes dotter och när vi promenerade hem så träffade vi Kristinas vän Gunilla och pratade med henne ett tag. Vi lär känna fler och fler nu märker vi så det är tråkigt att man inte kan bjuda hem nån. 


 

Hoppas ni har en fin helg att se fram emot. Sköt om er 

 

       

Autumn Jones och Brennar Goree dansar till Creedence Clearwater Revival


#Floristen #Buketter #Japansk #Skulptur #Kläder #Hästhuvud #Nalle #Armband #Topp #Brennar

 
 
Ingen bild

Gunilla

19 september 2020 16:52

Känner igen mönstret på din jumper hade med lång ärm på 80-talet
som jag gillade högt. Nallen går direkt till hjärtat och är man omplåstrad så måste man bara få ge den en kram. I dag är det sol
och 17 grader så skönt. Såg att du mår lite bättre det glädjer mig.
Önskar nu er en trevlig helg!
Kram!

Malin wiper

20 september 2020 10:53

Det var ett mönster som verkligen var populärt på 1980-talet och har nu kommit tillbaka i modet. Det blev ett sent svar på din kommentar för vi sov ända till nu och det har nog aldrig hänt förut ;)

Nallen såg så rörande ut ;). Vi hade samma väder som hos dig i går men nu är det solfritt men rätt vindstilla

Jag mår lite bättre så vi får se hur det går

Ha en jätteskön söndag Gunilla

Kramar från Malin

 
Pisan

Pisan

20 september 2020 11:34

Fina bilder! Jag gillar också såna butiker. Färgerna på eternellerna är så fina. Vilket fint armband du hittat och köpt! Det blir inte så mycket pärlande här nu (om jag inte får en beställning) utan det är scrapbooking som gäller :-)
Ha en fin söndag vännen! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 september 2020 12:14

Tack snälla du. Ja det var verkligen fina färger. Förstår att du är mitt uppe i scrapbooking nu. Alla som får korten har varit jätteglada och tyckt dom varit så snygga. Jag har använt rätt många nu så snart får jag beställa några fler.

Ha en fin söndag själv vännen
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards